EU želi čišća vozila na cestama do 2030.

eu-lobbying

Smanjenje emisija CO2 iz novih automobila trebalo bi se smanjiti za 40% do 2030. godine, dok tržišni udio električnih i hibridnih vozila treba ubrzati, izjavili su eurozastupnici u srijedu. U nacrtu zakona o kojem se ovaj tjedan glasovalo zastupnici Europskog parlamenta predložili su postavljanje višeg cilja za smanjenje emisija štetnih plinova u EU za nove automobile za 40% do 2030. godine (u usporedbi s 30% Europske komisije do 2021.), s ciljem od 20% do 2025. Slični ciljevi postavljeni su za nove kombije.

Proizvođači čija prosječna emisija CO2 nadilazi te ciljeve plaćat će novčanu kaznu, a ta će se sredstva koristiti za dodatno obučavanje radnika koji su pogođeni promjenama u automobilskom sektoru. Proizvođači automobila također će morati osigurati da vozila s nultim i niskim emisijama – ZLEVs – (električni automobili ili vozila koja emitiraju manje od 50g CO2/km) imaju tržišni udio od 35% u prodaji novih automobila i kombija do 2030. i 20% do 2025.

Pravo testiranje emisija do 2023.

Parlament poziva Europsku komisiju da u roku od dvije godine napravi planove za pravo tesitranje emisija CO2 pomoću prijenosnog uređaja, poput nedavno uvedenog za NOx. Do tada emisije CO2 moraju se mjeriti pomoću podataka o potrošnji goriva automobila. Eurozastupnici dodaju kako ispitivanje stvarnih emisija u vožnji mora biti pokrenuto od 2023. godine.

Društveni utjecaj dekarbonizacije

Zastupnici priznaju da društveno prihvatljiva i pravedna tranzicija prema mobilnosti bez štetnih emisija zahtijeva promjene u cijelom automobilskom lancu vrijednosti, uz moguće negativne društvene utjecaje. EU bi stoga trebala promicati razvoj vještina i preraspodjelu radnika u tom sektoru, posebice u regijama i zajednicama koje su najviše pogođene tranzicijom. Eurozastupnici također pozivaju na pružanje podrške europskoj proizvodnji baterija.

Označavanje i životni vijek emisija

Do kraja 2019. godine, Europska komisija morat će predložiti zakonodavni okvir za pružanje točnih i usporedivih informacija o potrošnji goriva, emisiji CO2 i onečišćujućim tvarima novih automobila.

Životni ciklus emisija

Nakon 2025. godine proizvođači automobila morat će prijaviti životni ciklus emisija CO2 novih automobila stavljenih na tržište, koristeći zajedničku metodologiju.

Izvor: Europski parlament

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava