Facebook možda zlorabi naše privatne podatke? Njemačke vlasti pokrenule istragu!

font-533232_1280

Društvene mreže, internetski pretraživači, kartičari, telekomunikacijski operateri, proizvođači računala… zahtijevaju našu unaprijednu suglasnost, ili je i ne traže, da smiju koristiti naše privatne podatke na „svoj način“.

I koriste ih, što je dovelo do toga da samo u samo 20-ak godina masovne primjene mobitela i interneta izgubili  značaj dio privatnosti i slobode. No, nismo na to pristali, niti smo to slobodno odabrali – naprosto, primorani smo monopolnim zahtjevom tipa: Uzmi ili ostavi! Želiš li postati dio društvene mreže, daj suglasnost!

Pokrenuta istraga protiv Faccebooka!

Njemačke vlasti od ove veljače istražuju Facebook zbog sumnje u zloupotrebu dominantnog položaja na tržištu, što je prva službena istraga takve vrste u svijetu s kojom je suočena ta društvena mreža. Savezni njemački ured za kartele sumnja da uvjeti o privatnosti te društvene mreže krše zakone o zaštiti podataka. Ured istražuje je li zbog tržišne dominacije Facebooka njegovi uvjeti o privatnosti predstavljaju zloupotrebu monopola.

Predsjednik ureda za kartele Andreas Mundt kazao je kako dominantne tvrtke na tržištu trebaju biti imati posebne obveze.  “Za internetske usluge koje se  financiraju od oglašavanja poput Facebooka, korisnički podaci su iznimno važni.“ Zbog toga je bitno ispitati jesu li potrošači dovoljno informirani o vrsti i opsegu prikupljenih podataka te načinima njihova budućeg korištenja. Istraga će se fokusirati na američko poslovanje Facebooka, kao i poslovanje njegovih njemačkih i irskih podružnica.
“Korisnici to teško mogu razumjeti i procijeniti opseg prihvaćenog ugovora “, navodi se u priopćenju saveznog ureda za kartele. “Postoji znatna sumnja u dopuštenost tog postupka, posebice prema važećem nacionalnom zakonu o zaštiti podataka. Ako se ustanovi veza između kršenja privatnosti i tržišne dominacije, to može predstavljati zloporabu iprema zakonu o zaštiti tržišnog natjecanja”. Iz Facebooka poručuju kako su uvjereni da poštuju zakone i raduju se suradnji s uredom za kartele. Raduju?

Koliko će nam od sloboda i privatnosti ostati?

Odakle za mene toliki znaju?, pitamo se. Kojim to putevima do mene stalno dolaze nove ponude i nove reklame? Kome sam ja toliko blizak da zna sve o meni? Ne, ne laskajte si: niste važni kao čovjek već kao brojka koja bi nešto trebala kupiti.

Eto zato osjećamo nelagodu, dvojbu i sumnjičavi oprez kad god moramo potpisati suglasnost – da se moji podaci smiju koristiti „po pravilima“ Googla, Facebooka … Možda eventulna buduća presuda u Njemačkoj pomogne da se nekako i na vrijeme izvučemo iz ove nevolje,. Jednom kad se masovnije uvede mobitelno plaćanje, prijeti nam nestanak privatnosti i sloboda 100%. Zato neki kaži: „Nikad neću plaćati tim načinom! Nikad, dok se i zadnje novčanice budu primale u dućanima!“

Redakcijski članak, ožujak 2016.

 

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava