Možete li se ODREĆI KUPNJE nove odjeće? Širi se pokret nekupovanja.

rawpixel-771265-unsplash

Blagdani su završili, a s njima je zabilježen i jedan rekord: građani Hrvatske u prosincu su potrošili rekordnih milijardu kuna više nego prošle godine, odnosno 14,85 milijardi kuna! To je 7,1 posto više u odnosu na isto razdoblje lani kada je prosinačka potrošnja iznosila 13,79 milijardi kuna. K tome, još traju siječanjska sniženja koja i dalje mame novac iz novčanika građana.
Građani u Hrvatskoj troše oko 7 posto kućnog budžeta na odjeću i obuću dok europsko kućanstvo troši 4,9 posto (podatak Eurostata za 2017. godinu). To je ipak manje nego što troše Britanci, koji na odjeću godišnje spiskaju čak 1000 funti i među vodećim su europskim ljubiteljima nove odjeće, obuće, kozmetike i modnih dodataka. Ipak, upravo ondje, ali i u drugim zemljama u Europi i svijetu sve se više širi takozvani „no-buy“ pokret ili pokret nekupovanja.
Svjesni ogromnog (lošeg) utjecaja modne industrije na okoliš, neki od blogera, vlogera i utjecajnih ljudi u online svijetu mode mijenjaju trendove i propagiraju nekupovanje odjeće i obuće. Ideja je jednostavna: umjesto da kupujete novu odjeću ili kozmetičke proizvode, obvezujete se koristiti ono što već posjedujete. Neki od sljedbenika ovog pokreta zagovaraju na primjer “godinu bez kupnje” i na blogovima dokumentiraju svoj napredak u nekupovanju jednako kao što su nekad pratili svoje kupnje. Drugi se obvezuju da neće kupovati nove proizvode nekoliko tjedana ili mjeseci ili se odlučuju za opciju “low-buy” s ograničenjem potrošnje. Portali, videozapisi i blogovi koji nude savjete i podršku onima koji ne žele kupovati nove proizvode imaju sve više pratitelja i pretplatnika.
“Društveni mediji vrše pritisak na ljude da troše novac koji nemaju”, objasnila je novinarka Katherine Ormerod, autorica knjige “Zašto društveni mediji uništavaju vaš život”, razloge zašto se i ona odlučila priključiti novom pokretu. Nedavno je započela svoj četverotjedni „no buy“ program o kojem pratitelje redovito izvještava putem videozapisa na usluzi YouTube.
Možemo se samo nadati da je “no-buy” pokret više od pomodnog trenda te da će ga objeručke prihvatiti i domaći ljubitelji modnih „krpica“. Učinit će dobro ne samo vlastitu budžetu nego i planetu koji nas sve hrani.

Dobra Hrvatska, MDM

Siječanj 2019.

 

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava