Urbani vrtovi šire se Hrvatskom

Goran Stanzl/PIXSELL.

Svjetski trend uzgajanja hrane u gradskim središtima prisutan je u mnogim metropolama, a treću godinu zaredom slijedi ga i nacionalni projekt Urbani vrtovi širenjem na nove lokacije diljem Hrvatske. Na kartu Urbanih vrtova do sada se upisalo gotovo 20 lokacija širom Hrvatske, a pridružuju im se i Velika Gorica i Split.

Istaknuto je to na jučerašnjoj konferenciji za novinare održanoj u kultnoj pivnici Zagrebačke pivovare „Pivani“ kojoj su, uz organizatore Grad Zagreb, medijsku kuću 24sata i Radio Kaj, prisustvovali predstavnici Grada Velike Gorice i Grada Osijeka kao i Agronomskog fakulteta i Hrvatskog savjeta za zelenu gradnju. Događanju su se pridružile i poznate pjevačice Ivana Banfić i Marija Husar te glumica Marija Borić koje su i same velike ljubiteljice ekološkog uzgoja i korisnih aktivnosti u prirodi.

Koliko je ova inicijativa važna za građane i cjelokupnu zajednicu istaknula je zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba Vesna Kusin: „Grad Zagreb do sada je formirao 10 Gradskih vrtova i uključio je više od 2000 obitelji koje besplatno koriste vrtne gredice namijenjene ekološkom uzgoju hrane za vlastite potrebe. Zahvaljujemo organizatorima projekta Urbani vrtovi što pomažu u uređenju zajedničkih zona Gradskih vrtova Zagreba i promoviraju ovu korisnu aktivnost. Posebno nam je drago što se uključuju i drugi gradovi i što svi zajedno činimo nešto dobro za naše građane i okoliš.“

Konferencijom za novinare najavljena je i prva volonterska akcija uređenja društvene zone Gradskog vrta Sveta Klara tijekom koje će se 21. travnja uređivati zajednički dio Gradskog vrta kako bi se svim građanima, uz uzgajanje svježe hrane, omogućilo mjesto za druženje i razmjenu iskustava u prirodnom okruženju.

Uz uređenje društvene zone Gradskog vrta Sveta Klara u kojem mogu sudjelovati svi zainteresirani građani, u zelenu akciju edukacijskim radionicama uključit će se i Agronomski fakultet i Hrvatski savjet za zelenu gradnju, a nakon cjelodnevnog napornog rada volonteri će biti nagrađeni malom vrtnom zabavom.

Važnost Urbanih vrtova tradicionalno prepoznaju i vodeći brendovi kao što su Pevec, Ožujsko pivo, Mesna industrija Ravlić, PBZ, Samoborka, Ecoimpuls i Eko Taxi, koji svojim donacijama podržavaju taj projekt i na taj način omogućuju uređenje zajedničkih dijelova Gradskih vrtova.

Fotografija: Goran Stanzl/PIXSELL.

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava