AGENCIJA ZA ZNANOST I VISOKO OBRAZOVANJE: MAMFORCE certifikat

AZVO 1a s dužnosnici diplomama  MAMmforce 2016

Vrijedno priznanje za obiteljski i rodno odgovornu politiku –  certifikat MAMFORCE, primila je Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO), prva takva organizacija u javnom sektoru RH. Potvrda je to vođenja jedne afirmativne politike – poticaj drugima.

Zastupajući visoke standarde suvremenog poslovnog upravljanja koji u središte stavljaju čovjeka, odnosno zaposlenika, Agencija za znanost i visoko obrazovanje uključila se 2016. godine u projekt „Prema stvarnoj ravnopravnosti muškaraca i žena: usklađivanje poslovnog i privatnog života“ čiji je nositelj Ured pravobraniteljice za ravnopravnost spolova. U sklopu projekta, Agencija je uspješno prošla i postupak procjene organizacijske kulture prema metodologiji MAMFORCE i po tome postala prva MAMFORCE organizacija hrvatskog javnog sektora.

Potvrdilo se time kako pojedine izazovne i aktualne teme nisu rezervirane samo za privatni sektor – dapače, od važnosti su za sve nas, za društvo i državu uopće. „Uključivanje u ovaj projekt potaknulo nas je da jasnije sagledamo naše dobre strane te istovremeno prepoznamo i prilike za daljnji rast i razvoj. Mamforce standard ima za nas posebnu težinu jer su u cijeli postupak bili uključeni i naši djelatnici – njihov je glas bio najvažniji“, ističe ravnateljica Agencije, prof. dr. sc. Jasmina Havranek.

Što Mamforce znači za zaposlene u Agenciji?

U Agenciji za znanost i visoko obrazovanje gotovo 80 posto zaposlenih su žene. One čine većinu na rukovodećim pozicijama – 80 posto. Na pozicijama voditelja poslova ih je 73 posto. Takva struktura istodobno je i izazov i prilika za razvijanje dobrih praksi gdje se odnos prema obitelji i ulozi žena visoko vrednuje, a organizacijski odnos je humani odnos.

U smislu dobre vlastite prakse u Agenciji posebno ističu kulturu međusobne kolegijalne podrške. “Mnogi su – ne samo kolege s posla – nego i prijatelji izvan poslovnih krugova”, ističu u Agenciji.  Potiče se međusobno poštovanje i povjerenje; briga o obiteljskim i privatnim potrebama zaposlenih čime se pozitivno utječe na angažiranost i produktivnost zaposlenih. Zaposlenici su, među ostalim, naveli kako se njihovo privatno vrijeme poštuje, a prilike koje im se pružaju u obliku profesionalnog usavršavanja i cjeloživotnog učenja vrlo su im važne.

Dobrobiti za zaposlenike AZVO-a:

  • redovno praćenje zadovoljstva i potreba zaposlenih, u vidu anketa, ali i neposrednih razgovora s nadređenima
  • poštuje se privatno vrijeme zaposlenih
  • visoko razvijena praksa kolegijalnosti, uvažavanja i solidarnosti
  • skrbi se o zdravlju zaposlenih – redovito se provode sistematski pregledi
  • program profesionalnog usavršavanja i cjeloživotnog učenja se provodi i dopunjava
  • zaposlenicima se izlazi se u susret za akademske, obiteljske i privatne potrebe
  • djelomično se koriste fleksibilni radni aranžmana, sukladno zakonu.

U idućem razdoblju planiraju se nova unapređenja:

  • više pozornosti pridavati fleksibilnim radnim aranžmanima, u skladu sa zakonskim odredbama koje uređuju područje javnog sektora.
  • postupno omogućiti prilagođeno uvođenje u posao – nakon rodiljnog/roditeljskog dopusta, dužeg bolovanja i sl.
  • omogućiti posjete djece zaposlenika radnim prostorima
  • aktivno informirati zaposlenike o svim pogodnostima koje im agencija pruža, poticati pozitivan stav o vrijednostima radnog ozračja 
  • raditi na razvoju i evaluaciji kanala komunikacije
  • definirati kompetencije vođenja ljudi i usmjeravati njihov razvoj sukladno programima razvoja karijere
  • aktivno promovirati model roditeljskog dopusta za tate.

Poticaj drugim institucijama iz javnog sektora

Biti dobar – i prvi u tome – zadovoljstvo je. Davati poticaj drugima da se priključe  jednako tako.

U Agenciji ističu nekoliko najvažnijih motiva za uključivanje u ovaj projekt organiziranog djelovanja. “Prvenstveno zato jer smo ponosni na organizacijsku kulturu koja pridaje veliku važnost održavanju sklada između poslovnih obveza i privatnog života pojedinca te jednakom tretmanu zaposlenika s obzirom na spol i rod. Isto tako, motiv je bio i jačanje svijesti zaposlenih o vrijednosti i važnosti jednakih prilika i izgradnji podržavajućeg radnog okruženja. Našim primjerom želimo potaknuti i druge iz javnog sektora da uđu u projekt, osvijeste mogućnosti i vrijednosti upravljanja ljudskim potencijalima, i u okviru toga intenzivnije promišljaju rodne i obiteljske politike.“

Primjer Agencija za znanost i visoko obrazovanje ukazuje na još jedan put prema učinkovitijem i modernijem javnom sektoru Republike Hrvatske.

***

Na prvoj fotografiji, s lijeva na desno: mr. sc. Dijana Kobas Dešković, autorica metode procjene MAMFORCE, Anita Cvetić Oreščanin, članica Uprave Poslovne inteligencije, Višnja Ljubičić, Pravobraniteljica RH za ravnopravnost spolova i dr. sc. Vesna Dodiković Jurković, zamjenica ravnateljice AZVO-a

Na drugoj fotografiji: Tim za evaluaciju

***

Mina Đorđević i Željka Plužarić, Agencija za znanost i visoko obrazovanje

Siječnja 2017., Priređeno sukladno metodologiji Poslovne inicijative za promociju i afirmaciju društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja „Dobra Hrvatska“

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava