HEINEKEN Hrvatska nabavom hrvatskog ječma podržava domaću poljoprivredu

DSC_9841_1

Često čujemo da u Hrvatskoj ne postoji povezanost poljoprivredne i prerađivačke industrije te da se u domaćim prehrambenim proizvodima koristi strano voće ili povrće, dok hrvatski primarni proizvođači naglašavaju kako nemaju kome prodati plodove svog rada. Takva neusklađenost jedan je od uzroka problema u domaćoj poljoprivredi, a brojni se stručnjaci slažu kako se njezina održivost krije upravo u povezivanju proizvođača i prerađivača te stvaranju proizvoda s dodatnom vrijednošću.

100% hrvatski ječam za Karlovačko

Kompanija HEINEKEN Hrvatska svjesna je da su dugoročna poslovna održivost i potencijalno povećanje tržišnog udjela usko vezani uz snažniji doprinos razvoju domaćeg gospodarstva. Osim toga, održiva nabava kvalitetnih, lokalno uzgojenih namirnica jedno je od područja u sklopu održivog i društveno odgovornog poslovanja kompanije te njene strategije „Stvaramo bolji svijet“. Dakako, kvalitetni sastojci potrebni su za proizvodnju vrhunskog piva, a HEINEKEN Hrvatska vjeruje u potencijale hrvatske poljoprivrede te pažljivo bira sirovine koje koristi za proizvodnju piva. One moraju biti u skladu sa specifikacijama i visokim standardima te proći stroge kontrole kvalitete. Pored vode, hmelja i kvasca, jedan od četiri glavna sastojka piva je ječam, odnosno ječmeni slad.

Upravo zbog toga, ali i prethodno navedenih razloga, HEINEKEN Hrvatska je 2014. pokrenuo projekt nabave domaćeg pivarskog ječma za svoje najpopularnije pivo – Karlovačko. Kompanija je uspostavila suradnju sa Slavonija sladom, proizvođačem ječmenog slada, te s Poljoprivredno prehrambenim kompleksom (PPK) Nova Gradiška koji otkupljuje ječam. Znanstvenu komponentu projektu osigurao je Poljoprivredni institut Osijek kroz sjemenarstvo, oplemenjivanje ječma i vlastite sorte. Četiri ključna dionika potpisala su 2014. pismo namjere i krenuli u realizaciju projekta.

Dvije godine kasnije, PPK i HEINEKEN Hrvatska pokrenuli su i Klub proizvođača ječma Karlovačko, čiji su osnovni ciljevi povećanje konkurentnosti kroz povećanje prinosa i kvalitete ječma, unapređenje sljedivosti te pružanje stalne podrške proizvođačima kroz edukaciju i razmjenu iskustava. Klub također dodjeljuje nagrade najuspješnijim proizvođačima ječma.

Osim potpore domaćoj poljoprivredi i održivosti domaćeg uzgoja ječma, ovim je projektom Karlovačko dobilo posebno mjesto na domaćem pivskom tržištu. Radi se o domaćem pivu napravljenom od prirodnih sastojaka – vode, hmelja, kvasca i slada dobivenog isključivo od domaće uzgojenog ječma. Uz to, projekt je podržalo Ministarstvo poljoprivrede RH te Sektor za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Hrvatske gospodarske komore.

 

 

Konkretni rezultati

Domaći otkupljivači i prerađivači osnaženi su suradnjom s kompanijom HEINEKEN Hrvatska jer imaju siguran otkup i plasman poljoprivredne kulture koju uzgajaju. Od 2013./14. do 2016./17. otkupljena količina ječma u Hrvatskoj gotovo se udvostručila (povećanje od čak 84%), broj OPG-ova koji uzgajaju ječam porastao je za 18%, dok je površina polja zasijanih pivarskim ječmom porasla za 21%. Uz to, 2017. je zabilježen rekordan otkup ječma u novijoj hrvatskoj povijesti – 66.500 tona.

Iako HEINEKENOV projekt nabave domaćeg ječma možda nije jedini faktor koji je utjecao na navedena povećanja, njegov pozitivan utjecaj nije upitan. Doprinos lokalnoj zajednici i gospodarstvu jedno je od glavnih područja društveno odgovornog poslovanja kompanije HEINEKEN Hrvatska.

O kompaniji

HEINEKEN Hrvatska drži čvrsto drugo mjesto na hrvatskom tržištu piva. Tradicija proizvodnje piva u pivovari u Karlovcu seže u davnu 1854. godinu. U svom portfelju HEINEKEN Hrvatska ima vrhunske proizvode napravljene od kvalitetnih sastojaka. Pored Karlovačkog svijetlog piva i članova Karlovačko obitelji, u portfelju su i međunarodni brendovi Heineken, Heineken 0.0, Amstel Premium Pilsener, specijalna piva poput Affligema te regionalni brendovi piva, cidera i jabukovače.

Helena Radić Bosanac, stručnjak za korporativne poslove i brend PR, HEINEKEN Hrvatska

Listopad, 2018.
Sukladno Metodologiji oblikovanja DOP primjera Dobre Hrvatske

 

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava