Značajan iskorak Hrvatske pošte i velika podrška lokalnoj proizvodnji hrane

zuti-klik-web-trgovina-hrvatske-poste-2-780

Domaći med ili džem, zimnica ili izvrsno dalmatinsko i istarsko maslinovo ulje donosi vam poštar na kućna vrata. Zvuči sjajno, a oni koji koriste novu internetsku trgovinu Hrvatske pošte Žuti klik uvjerili su se da i jest sjajno. Hrvatska pošta, naime, u ponudu je svoje internetske trgovine Žuti klik uvrstila novu kategoriju izvornih hrvatskih proizvoda „Klikni na domaće – proizvodi naših sela“ te kupcima omogućila da vrlo lako, iz naslonjača u svom domu, naruče izvrsne domaće proizvode obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava.

Trenutačno se na Žutom kliku nudi šest kategorija domaćih proizvoda: med i džemovi, čajevi, prirodna kozmetika, pakirani prerađeni proizvodi, zimnica i maslinovo ulje, a iz Hrvatske pošte uvjeravaju nas da će se ponuda i dalje širiti.

– Hrvatska pošta, kao društveno odgovorna tvrtka, svjesna je svoje važne uloge u zajednici. Projektom suradnje s OPG-ovima Hrvatska pošta približava male poljoprivredne proizvođače kupcima diljem Hrvatske, potiče ruralni razvoj te pomaže OPG-ovima u plasmanu domaćih proizvoda. Također, to je i specifična tržišna niša u on-line prodaji u kojoj vidimo vlastitu priliku za obogaćivanje ponude Žutog klika i profiliranje u odnosu na konkurenciju. Svim OPG-ovima nudimo kompletno rješenje za internetsku prodaju (Žuti klik) i distribuciju (Hpekspres) proizvoda te korisničku podršku. Tako se mali poljoprivrednici mogu usredotočiti na ono što najbolje znaju – proizvodnju vrhunskih domaćih proizvoda – kaže Rosa Stojnić, voditeljica Odjela za razvoj i upravljanje digitalnim uslugama i e-platformama.

Trenutačno kupci na Žutom kliku mogu kupiti proizvode 12 OPG-ova i jedne poljoprivredne zadruge, no ponuda će se širiti jer Hrvatska pošta pregovara s novim malim poljoprivrednim proizvođačima. Plan im je nastaviti i s obogaćivanjem ponude u postojećim kategorijama i uvođenje novih potkategorija domaćih proizvoda OPG-ova, poput kvalitetnih vina i sl., potvrđuju u Hrvatskoj pošti.

A kakvi su dosadašnji rezultati? U Hrvatskoj pošti kažu da su zadovoljni.

– S obzirom da smo tek krenuli u jesen 2017. godine rezultati su zadovoljavajući, prodaja raste, a asortiman kontinuirano proširujemo. Kategorija OPG proizvoda također je vrlo brzo prepoznata i prihvaćena što potvrđuje da kupci sve više traže kvalitetne domaće proizvode. Putem Žutog klika kupcima olakšavamo pristup, a OPG-ovima plasman domaćih proizvoda. U ovoj početnoj fazi još nismo radili anketu među kupcima u vezi kategorije OPG proizvoda. Povratne informacije nakon promotivne kampanje i na društvenim mrežama su, generalno, pozitivne. Ljudi podržavaju ovakvu inicijativu i zanima ih koje sve proizvode mogu kupiti. Javljaju ju nam se i vlasnici OPG-ova zainteresirani za poslovnu suradnju – objašnjava Rosa Stojnić.

Ovim projektom Hrvatska pošta približava male poljoprivredne proizvođače kupcima čime potiče ruralni razvoj te pomaže obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima u plasmanu domaćih proizvoda. Kao što je poznato, mnoga obiteljska gospodarstava nemaju internetske stranice, a ako i imaju uglavnom nemaju mogućnost online prodaje te proizvode većinom prodaju osobno, telefonom ili na sajmovima. Istodobno, Hrvatska pošta ima mrežu od 1016 poštanskih ureda diljem Hrvatske te brojne poštare koji svakodnevno dostavljaju pošiljke na razne adrese.

Spojiti jedno i drugo korisno je za sve: potiče se kupnja domaćih proizvoda pa tako i razvoj lokalnih zajednica, a kupcima se osigurava jednostavna kupnja lokalno uzgojene hrane. Kupovati domaće znači brinuti se i o okolišu, jer hrana uvezena iz dalekih zemalja starija je, a prevozi se kamionima ili zrakoplovima i drži u skladištima prije nego što stigne do tanjura kupaca. K tome, lokalna hrana čuva i genetsku raznolikost jer manji lokalni proizvođači često uzgajaju različitije, a često i autohtone sorte usjeva. Lokalnu se proizvodnju i potrošnju mora i treba podržavati na svaki mogući način, stoga je svaki korak na tome putu – ispravan.

Mirela Drkulec Miletić

Lipanj, 2018.
Sukladno Metodologiji oblikovanja DOP primjera Dobre Hrvatske

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava