Ilirija Biograd: Uloga kontrolinga i IT potpore u nefinancijskom izvještavanju

ILIRIJA 2016 SOLINE KAMP

Godine 2018., u izdanju naklade Veble, objavljena je knjiga Uloga kontrolinga i IT potpore u nefinancijskom izvještavanju – studija slučaja autora Osmanagić Bedenik, Nidžara; Prebežac, Darko; Strugar, Ivan; Barišić, Petra.

U ovom radu se radu istražuje najbolja poslovna praksa u području izvještavanja o održivom poslovanju najvećih hotelskih kuća.

Primarni cilj rada je otkrivanje najbolje poslovne prakse te otkrivanje uloge kontrolinga i IT potpore u pripremi i objavljivanju nefinancijskih izvješća. Na temelju istraživanja nefinancijskog izvješća Ilirije d.d. želi se pružiti potpora i potaknuti druge hotelske kuće u objavljivanju izvješća o održivom poslovanju.

Važnost publikacije očituje se u činjenici kako na jednostavan i pregledan način otkriva najbolje poslovne prakse te ulogu kontrolinga i IT potpore u pripremi i objavljivanju nefinancijskih izvješća najvećih hotela u Hrvatskoj, od čega se posebno ističe slučaj Ilirije d.d. iz Biograda.

Hotelska industrija predstavlja financijski dio turističkog sektora te ima širok i sveobuhvatan utjecaj na cijelo društvo. Značajnost hotelske industrije posebno se istaknula u razdoblju kontrakcije ekonomskih aktivnosti, pri čemou se održivost poslovanja i pozitivan financijski rezultat pokazao kao preduvjet budućeg rasta i razvoja sektora, ali i nacionalne ekonomije.

Prema rezultatima istraživanja, između 30 najvećih hotela u Hrvatskoj mjereno vrijednosti ukupnog prihoda, samo su tri hotela u 2017. godini objavila izvješće o održivom poslovanju, i to:

  • Ilirija d.d., Biograd
  • Jadranski luksuzni hoteli d.d., Dubrovnik
  • Valamar Riviera d.d., Poreč.

Na poseban poziv tima istraživača jedino se odazvala tvrtka Ilirija d.d. Studija slučaja objavljena je kao zaseban dio knjige.

O Iliriji d.d., izvadak iz knjige DOBRA HRVATSKA (uskoro iz tiska)

Tijekom šest desetljeća poslovanja, “Ilirija” je izrasla u vodeći gospodarski subjekt na lokalnoj razini, potom u jednu od tri vodeće turističke kompanije na području svoje regije te 15 vodećih turističkih kompanija u Republici Hrvatskoj.  Svjesna svoje društvene odgovornosti Ilirija je, iako nije zakonski obveznik, javno objavila Godišnji izvještaj o društveno odgovornom poslovanju za 2017. godinu i, u odnosu na prethodna dva izvještaja, u nj aktivno uključila svoje dionike. Godišnji izvještaj o DOP-u za 2017. naš je treći nefinancijski izvještaj, a ujedno i prvi usklađen s međunarodnim GRI Standardima, u kojem se navodi osam ključnih dionika: dioničari, kupci/gosti, zaposlenici, država, financijske institucije, lokalna zajednica i dobavljači.

Živa komunikacija s državnom i lokalnom zajednicom odvija se našim sudjelovanjem i zalaganjima, radom u 13 stručnih i profesionalnih udruženja, podnošenjem prijedloga i mišljenja na nacrte zakona, inicijativama koje utječu na poslovanje turističkih kompanija i  konkurentnost hrvatskog turizma. Na konferencijama, predavanjima i aktivnostima udruženja potvrđujemo ulogu angažiranoga sudionika. Još je jedno važno načelo održivog poslovanja i preduvjet uspjeha – lokalno postojanje i djelovanje. Najvažniji neizravan ekonomski utjecaj tvrtke na ovaj kraj vidimo u zapošljavanju lokalnog stanovništva iz grada Biograda na Moru koje čini 46 % udjela u ukupnom broju zaposlenika. Čak 99 % naših zaposlenika je iz regionalne zajednice Zadarske županije. Također, u dijelu nabave 95,53 % naših dobavljača su iz Hrvatske, čime potičemo nacionalnu ekonomiju i gospodarstvo. Kao vodeći turistički gospodarski sustav u Biogradu na Moru potičemo razvoj ukupne turističke ponude grada i oklice.

“Ilirija” je tijekom 2017. intenzivno djelovala, pokretala i akcije i u smjeru  razvoja i prepoznatljivosti turističke destinacije, u svojoj organizaciji i financiranju, poput: Biograd Boat Show-a, Bike&Wine – Ravni kotari Tour, Aquatic centra i Arsenala.

Upravljanje ljudskim potencijalima je područje stalnog zalaganja za održivost. U “Iliriji” je koncem 2017. radilo 227 stalnih zaposlenika, a u sezoni 444. Zdravlje i sigurnost na radnom mjestu uvijek su prioriteti, što je u 2018. okrunjeno priznanjem “Tvrtka prijatelj zdravlja”. U edukativnim programima Ilirijine Akademije poslovne izvrsnosti i u drugim oblicima u 2017. zaposlenici su proveli prosječno 32 sata, na trošak kompanije. “Ilirija” se zalaže za toleranciju različitosti i razmijevanje među ljudima.  Naša je tvrtka potpisala Povelju raznolikosti, a predsjednik Uprave jedan je od njenih pet ambasadora raznolikosti u Hrvatskoj. U top menadžmentu žena je 67 %, a među svim zaposlenima na kraju poslovne godine 49 %.

Naposljetku, naš je cilj edukacijom osvijestiti i unapređivati odnos zaposlenika i gostiju prema očuvanju prirode i okoliš, održivo zahvaćati i vraćati u prirodu sve vrste sirovina, vode i energije, s trajnom obvezom smanjenja vlastitih negativnih utjecaja na prirodu koje smo dio.

*Studija slučaja: Poduzeće Ilirija d.d., Biograd na moru*

Poduzeće Ilirija d.d. – Biograd na moru osnovano je 1957. godine i jedno je od vodećih turističkih tvrtki u Zadarskoj županiji te među 15.tak vodećih turističkih kompanija u Hrvatskoj. U svom poslovanju ovo poduzeće objedinjuje hotelijerstvo, nautiku i kamping. Turistički objekti poduzeća smješteni su na najatraktivnijim i najprestižnijim lokacijama okrunjenim plavom zastavom i s prekrasnim pogledom na Pašmanski kanal. U neposrednom okruženju čak četiri nacionalna parka te tri parka prirode Biograd predstavlja idealnu destinaciju za upoznavanje svih prirodnih i kulturnih ljepota Hrvatske. U svojoj viziji poduzeće naglašava pružanje kvalitetne i vrhunske usluge i doživljaja gostima u njihovim objektima, konstantno ulaganje u ljudske resurse, poštivanje načela održivog razvoja koji se očituje u prepoznavanju i zadovoljavanju potreba turista, zaštiti i obnovi prirodne i kulturne baštine i očuvanju okoliša.

Značajne napore i aktivnosti poduzeće ulaže u prilagodbu i implementaciju standarda, procedura i propisa Europske unije po svim aspektima zaštite okoliša (zaštita mora, obale, voda, zraka, tla) i gospodarenja otpadom. Na operativnoj razini vodi se briga o procesima upravljanja zaštitom okoliša s ciljem i obvezom usklađivanja sa zakonskim propisima, sprečavanje onečišćenja okoliša, smanjenja količine i štetnosti proizvedenog otpada, smanjenja emisija onečišćujućih tvari u vodu, tlo i zrak te obrazovanja i osposobljavanja zaposlenika za zaštitu okoliša. U 2013. godini implementiran je sustav upravljanja kvalitetom prema normi HRN EN ISO 9001:2008 u hotelski, kamping i nautički sektor. Ilirija je u srpnju 2014. godine završila s procesom implementacije i certifikacije sustava upravljanja okolišem prema normi HRN EN ISO 14001.

Cjelokupnu studiju slučaja preuzmite ovdje.

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava