ILIRIJA u transparentnoj i aktivnoj komunikaciji sa svim dionicima i okruženjem

ILRIJA 1

Tijekom više od šest desetljeća poslovanja, “Ilirija” je izrasla u vodeći gospodarski subjekt na lokalnoj razini, potom u jednu od tri vodeće turističke kompanije na području svoje regije i 15 vodećih turističkih kompanija te 200 najboljih kompanija u Republici Hrvatskoj.  Stabilnim poslovanjem  i razvojem, širenjem poslovanja, stvaranjem novih vrijednosti, prelaskom na cjelogodišnje poslovanje i otvaranjem novih radnih mjesta, “Ilirija” odgovorno pridonosi razvoju sredine i društva.

Transparentna interaktivna komunikacija s dionicima presudno je načelo održivosti. Uspješna komunikacija i sklad odnosa s dionicima ključan je činitelj sadašnjeg i dugoročnog razvoja kompanije. Na tom je temelju “Ilirija” je uvijek radila i rasla. Svjesna takve odgovornosti ona je, iako nije zakonski obveznik, javno objavila Godišnji izvještaj o društveno odgovornom poslovanju za 2017. godinu i, u odnosu na prethodna dva izvještaja, u nj aktivno uključila svoje dionike. Godišnji izvještaj o DOP-u za 2017. naš je treći nefinancijski izvještaj, a ujedno i prvi usklađen s međunarodnim GRI Standardima, u kojem se navodi osam ključnih dionika: dioničari, kupci/gosti, zaposlenici, država, financijske institucije, lokalna zajednica i dobavljači.

Gosti – naši kupci, u središtu su naših razmišljanja i prakse i, više od toga – s njima živimo. Povratna informacija od kupaca, njihov doživljaj i iskustvo s nama, najvažniji su inputi svakome novom unapređenju i razvoju sadržaja i oblika ponude. Redovita komunikacija u tom smislu s turističkim agencijama, poslovnim partnerima i ona izravna s gostima, podržavana svim modernim metodama i kanalima, početak je i kraj svakoga radnog dana.

 

 

Živa komunikacija s državnom i lokalnom zajednicom odvija se našim sudjelovanjem i zalaganjima, radom u 13 stručnih i profesionalnih udruženja, podnošenjem prijedloga i mišljenja na nacrte zakona, inicijativama koje utječu na poslovanje turističkih kompanija i  konkurentnost hrvatskog turizma. Na konferencijama, predavanjima i aktivnostima udruženja potvrđujemo ulogu angažiranoga sudionika. Još je jedno važno načelo održivog poslovanja i preduvjet uspjeha – lokalno postojanje i djelovanje. Najvažniji neizravan ekonomski utjecaj tvrtke na ovaj kraj vidimo u zapošljavanju lokalnog stanovništva iz grada Biograda na Moru koje čini 46 % udjela u ukupnom broju zaposlenika. Čak 99 % naših zaposlenika je iz regionalne zajednice Zadarske županije. Također, u dijelu nabave 95,53 % naših dobavljača su iz Hrvatske, čime potičemo nacionalnu ekonomiju i gospodarstvo. Kao vodeći turistički gospodarski sustav u Biogradu na Moru potičemo razvoj ukupne turističke ponude grada i oklice.

“Ilirija” je tijekom 2017. intenzivno djelovala, pokretala i akcije u smjeru  razvoja i prepoznatljivosti turističke destinacije, u svojoj organizaciji i financiranju, poput: Biograd Boat Show-a, Bike&Wine – Ravni kotari Tour, Aquatic centra i Arsenala.

Sustavnom politikom strateške korporativne filantropije tvrtka specifično i susretno odgovara na mnoge individualne potrebe i šire društvene interese. Uprava poduzeća osmišljava i provodi cjelokupan proces korporativne filantropije koja uključuje donacije i sponzorstva za određenu poslovnu godinu. Više je načina i više društvenih područja u kojima se to ostvaruje. Prvo, iniciranjem ili sudjelovanjem u procesu doniranja/sponzoriranja za konkretne društvene projekte, zajedno s drugim poslovnim subjektima, udrugama i institucijama, uglavnom s područja Zadarske županije. Naša politika kontinuiranog doniranja i potpore različitim organizacijama temelji se prije svega na procjeni njihove važnosti i utjecaja na dugoročan razvoj zajednice i stupnju njihove inovativnosti. Podržavamo akcije koje uključuju brigu za očuvanje i zaštitu okoliša, razvoj obrazovanja, promicanje i očuvanje kulturne baštine i tradicije ovog kraja te utjecaj na djecu i mlade. Osim novčanih donacija, znatan je udio donacija u uslugama poput smještaja, ustupanja prostornih kapaciteta te pružanja usluga hrane, pića i transfera. Tijekom 2017. godine “Ilirija” je sustavom korporativne filantropije donirala i sponzorirala druge – u novcu i uslugama – u ukupnoj vrijednosti od 572.782,00 kuna.

 

 

Upravljanje ljudskim potencijalima je područje stalnog zalaganja za održivost. U “Iliriji” je koncem 2017. radilo 227 stalnih zaposlenika, a u sezoni 444. Zdravlje i sigurnost na radnom mjestu uvijek su prioriteti, što je u 2018. okrunjeno priznanjem “Tvrtka prijatelj zdravlja”. U edukativnim programima Ilirijine Akademije poslovne izvrsnosti i u drugim oblicima u 2017. zaposlenici su proveli prosječno 32 sata, na trošak kompanije. “Ilirija” se zalaže za toleranciju različitosti i razmijevanje među ljudima.  Naša je tvrtka potpisala Povelju raznolikosti, a predsjednik Uprave jedan je od njenih pet ambasadora raznolikosti u Hrvatskoj. U top menadžmentu žena je 67 %, a među svim zaposlenima na kraju poslovne godine 49 %.

Naposljetku, naš je cilj edukacijom osvijestiti i unapređivati odnos zaposlenika i gostiju prema očuvanju prirode i okoliš, održivo zahvaćati i vraćati u prirodu sve vrste sirovina, vode i energije, s trajnom obvezom smanjenja vlastitih negativnih utjecaja na prirodu koje smo dio.

Svijest o društveno odgovornom poslovanju, ugrađena u temeljne postulate kompanije, konstanta je naše poslovne politike. Zahvaljujući svemu naznačenom, “Ilirija” je prva turistička kompanija dobitnica priznanja za društveno odgovorno priznanje INDEKS DOP-a.

Razvoj poslovne strategije zasnovane (i) na održivosti kulminirala je rezultatima poslovanja u 2017. godini, najboljima od našeg osnutka, koji u konačnici znače ishodišnu i ciljnu točku društvene odgovornosti poslovnog sustava.

Goran Ražnjević,

predsjednik Uprave

(Preuzeto iz knjige Dobra Hrvatska/Društveno odgovorno poslovanje – NAJBOLJI)

 

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava