Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku : „Poslodavac prijatelj obitelji“, nagrada koja motivira

POSLODAVAC fotka skupna IMG_9059

„Pričajmo obiteljski! To je jezik onih koji jutrima trče na posao, a nakon njega još brže trče doma! Na poslu love rokove, a kod kuće male razigrane ljude. Na poslu su odgovorni, a kod kuće nezamjenjivi. Na poslu su radnici, a doma su sve. Na poslu ulažu 100% truda, a s obitelji 100% sebe i trebaju poslodavca koji to razumije i vjeruje da oni mogu to sve. Jer mogu! Obiteljski je jezik koji trebamo razumijeti svi!“

Nagrada koja motivira na prijateljsko ozračje u tvrtci
Na 10. konferenciji o društveno odgovornom poslovanju u organizaciji Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, 20. studenog 2018., svečano su dodijeljena priznanja „Poslodavac prijatelj obitelji“ poslodavcima s najkvalitetnijim rješenjima u postizanju prijateljskog ozračja prema zaposlenicima i njihovim obiteljima.
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku svjesno je brojnih izazova s kojima se zaposleni roditelji suočavaju prilikom nastojanja da kvalitetno usklade mnogobrojne poslovne obaveze s potrebama obitelji. U takvim je okolnostima izuzetno važno razumijevanje i prijateljski odnos poslodavaca prema zaposlenicima, a priznanjem „Poslodavac prijatelj obitelji“ Ministarstvo nagrađuje pozitivne inicijative koje poslodavci potiču vezano za društveno odgovorno ponašanje prema zaposlenicima i njihovim obiteljima.

Projekt „Poslodavac prijatelj obitelji“ pokrenut je kao nastavak mjere „Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja – Vrtići za skladniji život“, koja za cilj ima usklađivanje obiteljskog i poslovnog života roditelja djece uključene u sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Fleksibilniji oblici rada, osobito oni koji nemaju negativan financijski učinak na prihode zaposlenika, preraspodjela radnog vremena, mogućnost rada od kuće u djelatnostima u kojima je to moguće i slobodni dani za posebne događaje u životu samo su neki od obitelji prijateljskih mogućnosti kojima poslodavci izlaze u susret svojim zaposlenicima.
S ciljem promicanja obiteljskih vrijednosti i unaprjeđenja uvjeta obiteljskog života, ali i senzibiliziranja poslodavaca i javnosti o njihovoj važnosti, na prijedlog Povjerenstva za procjenu i odabir za dodjelu priznanja u 2018. godini, priznanje „Poslodavac prijatelj obitelji“ dodijeljeno je u četiri kategorije: mikro,  mala, srednja i velika poduzeća.

Dobitnici priznanja „Poslodavac prijatelj obitelji“, 2018.
U okviru svog poslovanja istaknuli su se kvalitetnim programima i pogodnostima za zaposlenike te inovativnim rješenjima u provođenju obitelji prijateljskih mjera.
U kategoriji mikro poduzeća, priznanje je dodijeljeno poduzeću MAI MA.PO d.o.o. Osnovna djelatnost ovog poduzeća je dizajn, proizvodnja tekstila i tekstilnih proizvoda te prodaja, a zapošljava osam žena na neodređeno vrijeme. Iako je mikro poduzeće, omogućava svojim zaposlenicima fleksibilno radno vrijeme te mogućnost usklađivanja s  potrebama njihovih obitelji, osobito djece. Također, MAI MA.PO d.o.o. osigurava novčanu naknadu za rođenje djeteta.
Poduzeću MEGATREND poslovna rješenja d.o.o., koje se bavi računalnom tehnologijom i zapošljava 29 djelatnika na neodređeno, uručeno je priznanje u kategoriji malih poduzeća. MEGATREND poslovna rješenja d.o.o. ističe se kao obitelji prijateljsko poduzeće koje omogućava roditeljima fleksibilno radno vrijeme, osigurava prostor za djecu zaposlenika te financijska sredstva za rođenje djeteta u iznosu od 3.300 kuna. Osim toga, poduzeće nudi stipendiju za djecu zaposlenika te popust na usluge svoje tvrtke, a organiziraju i druženja za zaposlenike i njihove obitelji te ljetovanja/zimovanja za djecu zaposlenika.
U kategoriji srednjih poduzeća kao primjer dobre prakse istaknulo se poduzeće POSLOVNA INTELIGENCIJA d.o.o., čija je djelatnost strateški ICT konzalting i usluge implementacije sustava. Nizom odgovornih politika i benefita poduzeća zaposlenima olakšava usklađivanje privatnih i poslovnih obaveza i osigurava uvjete za nesmetani razvoj karijere bez obzira na roditeljstvo i spol. Nositelji su MAMFORCE i DADFORCE certifikata, a kao pozitivan primjer obiteljskih olakšica ističe se plaćenih 10 dana bolovanja u punom iznosu plaće koje roditelji koriste u slučaju bolesti djeteta.

ERICSSON NIKOLA TESLA d.d., kojem je uručeno priznanje „Poslodavac prijatelj obitelji“ u kategoriji velikih poduzeća, široj je javnost poznato kao tehnološki lider i veliki izvoznik koji intenzivno zapošljava i kreira inovativna rješenja. Njihov je proizvod znanje, a stvaraju ga zadovoljni i motivirani ljudi. Stoga kompanija kontinuirano ulaže u svoje ljude i brine ne samo o njihovom profesionalnom zadovoljstvu i razvoju, već je kvalitetan partner svojim zaposlenicima u brizi za njihove obitelji. Pomoć za djecu s težim smetnjama u razvoju, vrtići u blizini radnog mjesta, fleksibilno radno vrijeme, slobodni dani za prenatalni pregled, stanke za dojenje, jednako pravo očeva na rodiljni dopust i stipendije za školovanje djece preminulih zaposlenika samo su neke od mjera koje provodi Ericsson Nikola Tesla d.d., čime je potvrdio svoju posvećenost odgovornom odnosu prema svojim zaposlenicima.

2019.
U 2019. godini, do same dodijele priznanja, Ministarstvo, a u suradnji s županijskim organizacijama Hrvatske gospodarske komore i Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj, planira organizirati niz javnih tribina i drugih promotivnih aktivnosti s ciljem informiranja i senzibiliziranja većeg broja poslodavaca o važnosti stvaranja pozitivnog okruženja za zaposlenike i njihove obitelji, ali i pozitivnog učinka na samo poslovanje.
U okviru ovog dugročnog programa, praksi usmjereg, vć u prvoj godini mogli smo uočiti i učiti načine kako sve poslodavac može biti „prijetalj obitelji“, zapravo veliki prijatelj svojih zaposlenih.

Daria Marjanović, glasnogovornica Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
Autor i izvor fotografije: Dražen Lapić
DOP primjer oblikovan sukladno metodologiji DOBRA HTVATSKA

Prosinac, 2018.

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava