spot_img

PBZ Poslovna škola, primjer suvremene prakse razvoja zaposlenika

Dosta daleke 2007. godine svečano je pokrenuta PBZ poslovna škola (POŠ). Jedna po jedna generacija … i ova posljednja, deveta generacija, diplomanata označila je impresivnu brojku od ukupno njih 900.

Razvojni program temeljen na načelima korporativnoga učilišta upisala je prva generacija od 236 polaznika raznovrsnih profila. Svima njima jedno je bilo zajedničko: interes i želja za usavršavanjem, da prepoznaju potencijal za daljnji menadžerski razvoj te znatiželja – što će im POŠ pružiti? A pružio im je doista mnogo.
Tijekom dvanaest godina djelovanja, Poslovna škola je rasla i razvijala se na svaki način – i organizacijom i polaznicima. Fokus – cilj ostao je nepromijenjen: omogućiti kvalitetnim zaposlenicima s prepoznatim potencijalom strukturirano razvijanje temeljnih kompetencija koje će oni kasnije znati pretočiti u svoj rad i nastaviti samoostvarivati svoj potencijal u korist sebe i organizacije.
Operativno to znači 200-tinjak aktivnih POŠ-ovaca na godinu koje svakodnevno podržava i koordinira naš POŠ tim Ljudskih resursa. Dosad je realizirano 32.500 trening-dana.
PBZ Poslovna škola jedan je od ključnih projekata u okviru strategije upravljanja ljudskim resursima PBZ Grupe, što potvrđuje niz od 12 upisanih generacija.
Sve te stotine POŠ diplomanata činile su i čine onu kritičnu masu potrebnu za gradnju prepoznatljive korporativne kulture i načina poslovanja kojim se ponosimo. Stvara se klima:

“Ovdje radimo jer to želimo, a ne zato što moramo.”

Pri tome je važno da se sadašnja organizacijska kultura i klima gradi prirodno, u stalnosti kontinuiteta, bez disruptivnih skokova. Prepoznato je, također, da se završeni POŠ-ovci zadržavaju unutar Grupe znatno duže nego druge komparativne skupine. Vidljiv je njihov razvoj prema stupnju lojalnosti, angažiranosti i zadovoljstva. Krivulje i trendovi ocjena radne uspješnosti su pozitivnije i strmije, a postotak internih promocija i rasporeda bitno je veći u odnosu na druge skupine. Stoga, kad zastanemo i osvrnemo se na prijeđeni put, na ciljeve i ostvarenja, na sve uloženo, naš osjećaj je više nego ispunjavajući.
Kao i svaki uspjeh i ove diplome slavimo u nama dragim, manje formalnim, a više simboličnim dodjelama. Čestitali smo iskreno diplomantima na prvoj etapi – uspješno završenoj – njihova razvojnog puta. Razvoj je proces, a ne jednokratan čin. Strukturirano učenje, razmjena iskustava, dijeljenje znanja i širenje socijalne mreže najvažniji su dobar početak na tom putu. No stvarna prevaga da se naučeno i zadrži u nečijem radu i ponašanju ovisi ponajprije o integraciji naučenog u rad svakoga dana. Učenje kroz primjenu znanja i iskustvo čini 70 posto razvoja; upravo se kroz praksu dovršava razvoj novih kompetencija. Ako ne primijenimo ono što smo čuli, naučili i osvijestili u prethodnim fazama, edukacija neće biti svrhovita ni za polaznika ni za organizaciju.

Vjerujemo da smo i ovoj našoj devetoj generaciji diplomanata, kao i svima dosad, dali zdrave temelje, alate i shvaćanja za daljnji produktivan rast i razvoj, u podržavajućoj sredini PBZ-a koju su gradile s drugima i prethodne POŠ generacije. Nastavit ćemo na jednak način i u budućem radu PBZ Poslovne škole.

Marina Mesarić Radojčin
glavna savjetnica, Ljudski resursi i Organizacija

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

UM 2024 - poklon koji ima što reći

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img