Martina Rizman Matić, direktorica korporativnih komunikacija VIPneta: „Društveno odgovorno poslovanje najbolje se uči iz svakodnevnih primjera“

Dodjeljene_nagrade POVODOM PRVE GODIµNJICE PLATFORME _¼ini_pravu_stvar_DOBITNICI

„Društveno odgovorno poslovanje najbolje se uči iz svakodnevnih primjera“, poručuje Martina Rizman Katić, direktorica korporativnih komunikacija VIPneta. Od ulaganja u zdravlje zaposlenika, korporativno volontiranje do suradnje sa zajednicom i studentima, ova kompanija nastoji predano promovirati zaštitu okoliša, održivost, zdravlje i humanitarni angažman – strateški i svakodnevno. Kako bismo doznali više o društveno odgovornom poslovanju ove kompanije, Martina Rizman Katić podijelila je s nama brojne primjere dobre prakse, ali i segmente u kojima je potrebno poboljšanje.

Društvena odgovornost duboko je utkana u VIPnetovo poslovanje. Što ste naučili tijekom godina društveno odgovornog rada i provođenja različitih DOP aktivnosti?

Tijekom godina naučili smo da društveno odgovorno poslovanje osnažuje ne samo našu internu kulturu i usmjerenost na to da se na određeni način zahvalimo društvenoj zajednici u kojoj poslujemo, već i da utječe na osviještenost naših zaposlenika o društvenoj odgovornosti u svakodnevnom životu.

Bilo da je riječ o promoviranju zaštite okoliša, održivog razvoja, humanitarnog angažmana ili zdravog života, uvidjeli smo da se najbolje uči iz primjera – kada se zaposlenicima ponudi model po kojemu se jednostavno mogu uključiti u određene aktivnosti. Tijekom njih razvijaju dobre navike i zahvaljujući njima mogu pozitivno djelovati u svojim lokalnim zajednicama izvan radnog okruženja.

Kako DOP projekti utječu na općenito poslovanje Vaše kompanije?

Društveno odgovorni projekti integrirani su dio našeg poslovanja. Smatramo ih projektima koji su podjednako važni kao i oni koji se smatraju ključnim aktivnostima našeg poslovanja. Dosadašnje društveno odgovorne projekte koje smo provodili i pokretali utjecali su ne samo na prepoznavanje Vipneta kao društveno odgovorne kompanije, već su transformirali aktivnosti naše interne komunikacije. Ne postoji Vipnetova društveno odgovorna aktivnost u koju nisu, na neki način, uključeni naši zaposlenici. Time im omogućujemo da svoje vrijeme, znanje i interese tijekom i izvan radnog vremena ulože u društveno korisne svrhe.

Koliko su, po Vama, hrvatske tvrtke u svojem poslovanju usmjerene na društvenu odgovornost? Vidite li razlike između sebe i konkurencije?

Društveno odgovorno poslovanje danas je nezaobilazno u poslovanju svih kompanija. Hrvatske tvrtke sve više razvijaju taj oblik poslovanja, samim time jer su i građani sve osvješteniji o brojnim društvenim problemima koji se svakodnevno pojavljuju. Ipak, i dalje možemo vidjeti da se preferira oblik jednokratnih donacija. Rijetki su primjeri gdje se društvena odgovornost ugrađuje u poslovne i komunikacijske strategije kompanija, kao što je to slučaj u Vipnetu.

Kako uopće nastaje jedan društveno odgovoran projekt? Koji su faktori zbog kojih odlučujete ući u neku priču? Javljaju li vam se udruge i suradnici ili pak sami radite projekte?

U Vipnetu razumijemo potrebe lokalne zajednice i aktivno doprinosimo unaprjeđenju kvalitete života svih članova društva, a svojim društvenim angažmanom želimo pridonijeti dobrobiti i razvoju zajednice kojoj pripadamo. Vođeni tom idejom, a u suradnji s brojnim drugim akterima i nevladinim organizacijama, pokrećemo i provodimo brojne društveno odgovorne projekte.

Budući da u Vipnetu veliku pozornost posvećujemo mladima i studentskoj zajednici. nedavno smo unutar Studentskog centra u Zagrebu otvorili prvi centar za tehnologiju Stablo znanja powered by Vipnet koji studentima i mladima pruža priliku da realiziraju svoje ideje i sposobnosti, a centar je, između ostaloga, opremljen superbrzim internetom.

Na koje ste projekte posebno ponosni?

Mnogo je projekata na koje smo posebno ponosni kada je u pitanju društveno odgovorno poslovanje, a sve je intenzivnije krenulo još 2002. godine. Tada smo se uključili u program razminiravanja Hrvatske. Najveći smo privatni donator za razminiravanje u Hrvatskoj te smo na području sedam hrvatskih županija uložili 11 milijuna kuna za čišćenje mina. Time smo omogućili djeci odrastanje u većoj slobodi ujedno pomažući ubrzanje gospodarskog razvoja u tim regijama.

Valja istaknuti i kako smo povodom obilježavanja Vipnetovog 15. rođendana 2014. godine uredili kupališta u nekoliko hrvatskih gradova, kao dio inicijative „Čini pravu stvar“, a iz koje je, uz želju Vipnetovih djelatnika da sudjeluju u raznim volonterskim akcijama, u lipnju prošle godine pokrenuta dobrotvorna fundraising i crowdfunding platforma Čini pravu stvar.

Platforma Čini pravu stvar na jednome mjestu okuplja pojedince koji žele pomoći ili osvijestiti javnost o nekom problemu i udruzi kojoj je pomoć potrebna. Građani su do ovog trenutka za 36 udruga uključenih na platformi prikupili nešto više od 158 000 kuna donacija. Pritom su se u ulozi ambasadora pronašla brojna istaknuta domaća lica poput Ecije Ojdanić, Jana Kerekeša, Ivice Kostelića, Brune Šimleše i ostalih.

Na koji su način organizacijska kultura i DOP u vašoj kompaniji međusobno povezani?

Od 2016. godine naši zaposlenici mogu trenirati u Vip školi trčanja, jer je to ujedno odličan način da se ljudi unutar kompanije, ali i van nje – angažiraju, povežu i imaju zajednički cilj.

Sudjelujući zajedno na utrkama Vip running team svoje sportske ciljeve tijekom cijele godine veže uz našu društvenu platformu Čini pravu stvar te se time Vipnetovi interni događaji tijekom godine, poput utrka, nastavljaju na eksterne dionike, sve one kojima je pomoć potrebna.

U kojim segmentima vidite prostor za napredak?

Naši društveno odgovorni projekti zahvaćaju širok spektar potreba lokalne zajednice i svjesni smo kako suradnja i involviranost uvijek može biti još jača i bolja. U narednom ćemo periodu nastojati još snažnije doprinositi unaprjeđenju kvalitete života, a jedan od fokusa svakako će nam biti dodatno usavršavanje studentske zajednice na kojoj se temelji rast našeg društva.

Tako smo nedavno sklopili sporazum o strateškoj suradnji s matematičkim odjelom Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a ta će suradnja omogućiti studentima upotpunjavanje teorijskog znanja s praktičnim iskustvom putem studentskih praksi, rada na projektima ili studentskih poslova. Također, ostvarena suradnja obuhvaća i mogućnosti stipendiranja izvrsnih studenata smjerova koji su blisko povezani s poslovanjem Vipneta. Fakultetu smo ujedno donirali i suvremeno opremljeni „Vip Lab“, koji se može pohvaliti najnovijim tabletima, velikim LED televizorom te brzim internetom, a odsjeku je osiguran i 3D printer za potrebe digitalne produkcije prototipova u sklopu nastave.

Dakako, brinemo i o onim nešto mlađim snagama. Donacijom laptopa, mobitela i naočala za virtualnu stvarnost pomogli smo učenicima Osnovne škole Vugrovec – Kašina da uče povijest pomoću upotrebe virtualne stvarnosti. Donacijom opreme podržali smo i daljnje unaprjeđenje nastave povijesti u zagrebačkoj Hotelijersko-turističkoj srednjoj školi čime je učenicima omogućen pristup naprednoj i motivirajućoj nastavi te pristup novim tehnologijama u obrazovanju.

Na koji su način vaši zaposlenici uključeni u razvoj DOP-a? Prepoznaju li nastojanja tvrtke?

Naši zaposlenici prepoznaju nastojanja tvrtke i potrebe lokalne zajednice te aktivno doprinose unaprjeđenju kvalitete života svih članova društva. Svojim angažmanom žele pridonijeti dobrobiti i razvoju zajednice kojoj pripadaju.

U program korporativnog volontiranja do sada se uključilo više od 20 posto naših zaposlenika koji su poklonili više od 1 600 volonterskih sati u različitim aktivnostima, od rada s djecom s posebnim potrebama, preko održavanja radionica i edukacija koje podrazumijevaju informatičko opismenjavanje starijih osoba, djece školskog uzrasta, pa do različitih akcija čišćenja škola i ostaloga.

Što sada provodite, a koji su planovi za 2018.?

Trenutno provodimo brojne društveno odgovorne projekte, a jedan od najnovijih primjera je partnerstvo s Centrom za nestalu i zlostavljanu djecu. S Centrom provodimo program besplatnih radionica za djecu o sigurnosti na internetu, u sklopu novootvorenog zagrebačkog Centra za sigurniji internet u Hebrangovoj 18 gdje će se održavati edukacije i radionice. Velik broj Vipovaca dobrovoljno se odazvao pozivu i volontirat tijekom prosinca i siječnja i educirati polaznike iz područja sigurnosti na internetu i digitalnog opismenjavanja.

Jedan od većih planova u 2018. kada su u pitanju procesi unutar društveno odgovornog poslovanja jest unaprjeđenje postojeće „Čini pravu stvar“ platforme. Cilj nam je platformu potpuno otvoriti i oko nje okupiti sve one pojedince, zajednice, organizacije i projekte kojima je zajednički interes osvještavanje okoline o raznim društvenim problemima, a na kraju i pomoć u njihovom rješavanju.

Za kraj…?

Vipnet kao lider u inovacijama na hrvatskom telekom tržištu od svojih početaka pa do danas prati, ulaže i potiče vrijednu startup zajednicu. Sjajnu suradnju ostvarujemo s HUB385 centrom znanja, kreativnosti i inovacija u sklopu kojega organiziramo brojne projekte i natjecanja, a sve kako bi dodatno motivirali domaće startupe i u prvi plan izbacili sve one pojedince koji se ističu svojom kreativnošću i inovativnošću. Heroji digitalnog doba i 24sata Hackathon powered by Vipnet samo su neki od njih, a upravo je Hackathon kao model dao šansu za povezivanje s mladim kreativnim ljudima koji stvaraju nova inovativna rješenja.

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava