Intervju s Vanjom Legvart, marketinškom menadžericom Henkel Adria, Laundry & Home Carea

HENKEL 2017 INTERVJU 1  Vanja Legvart (002)

Tema društveno odgovornog poslovanja svima je u Henkelu već dugo bliska. Nastoji se razmišljati, planirati i djelovati „zeleno“.  Željeli smo o tome više saznati.

Društvena odgovornost više nije nešto novo u Henkelom poslovanju. Što ste naučili tijekom godina društveno odgovornog rada?

U samim temeljima kompanije Henkel na globalnoj razini je održivo poslovanje. To nije samo deklarativna vrijednost, to su vrlo konkretni projekti i aktivnosti koje provodimo na svim razinama. To znači da već u našim timovima svatko daje svoj doprinos na svakodnevnoj razini jer svime što činimo doista ostavljamo svoj trag. Svakog dana usredotočeni smo na održavanje ravnoteže između gospodarskog uspjeha, zaštite okoliša i društvene odgovornosti. Globalnu strategiju održivosti na lokalnoj razini aktiviramo u svim aktivnostima tvrtke – od proizvodnje do partnerstva s kupcima – kako bismo podržali lokalne dobrotvorne organizacije i potaknuli angažman zaposlenika. Naučili smo da se svaka akcija i svaki doprinos računaju. Naučili smo da stalno i kontinuirano treba voditi računa o društvenoj odgovornosti jer je to uistinu ne samo način poslovanja nego i način života.

Kako DOP projekti utječu na općenito poslovanje vaše tvrtke?

Niti jedna kompanija ne posluje izolirana od društva i zajednice u kojoj posluje. I upravo su zato jako važni DOP projekti jer oni utječu na kvalitetu života zajednice u kojoj poslujemo. Ljudi su općenito više zainteresirani za uspjeh projekata kad ono što radimo kao tim ima za cilj ostvariti pozitivan utjecaj na radnu, društvenu i prirodnu okolinu. Ta povratna informacija koju dobivamo jako djeluje na motivaciju nas kao tima i naših djelatnika.

Koliko su hrvatske tvrtke u svom poslovanju usmjerene na društvenu odgovornost?

DOP predstavlja koncepciju po kojoj kompanije nadilaze svoju primarnu funkciju i svjesno pozitivno utječu na društvo općenito. U suštini to je svijest kompanija o njihovoj važnosti i položaju u suvremenom društvu i odgovornosti koja iz toga proizlazi. Sve je više pozitivnih primjera oko nas. Henkel ima dugu tradiciju društveno odgovornog poslovanja, ali mi smo primjer kako se takvi projekti mogu raditi i u suradnji s partnerima jer u mnoge naše projekte uključujemo i naše partnere.

Kako uopće nastaje jedan društveno odgovoran projekt? Javljaju li vam se udruge i suradnici ili sami kreirate svaki korak?

Jako je bitno prepoznati potrebe društva i zajednice u kojoj poslujete. Naši projekti su uvijek odgovor na konkretne potrebe i probleme. Tako već niz godina osmišljavamo i provodimo ekološke projekte kojima je cilj povećati svijest javnosti o određenim problemima, ali i dati konkretan doprinos rješavanju problema. Primjerice, svi znamo koliko je voda važna za ljudsko zdravlje, ali jednako tako smo svjesni i činjenice da su zalihe vode ograničene i da je potrebno voditi računa o čistoći vodenih površina. Zato s našim partnerima provodimo tradicionalni projekt čišćenja voda u Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Svaka akcija čišćenja nas uvijek iznova zaprepasti kad vidimo rezultate i kad vidimo što se sve krije na dnu naših rijeka, jezera ili mora. Ali to nam je najjača motivacija da svake godine idemo dalje u nove akcije čišćenja i pomažemo u očuvanju čistoće voda. Ponekad nam se udruge i partneri sami javljaju s obzirom na to da nas prepoznaju kao kompaniju koja potiče projekte društveno odgovornog poslovanja. A ponekad mi kontaktiramo s njima. U svakom slučaju, uvijek je bitan zajednički cilj kojem težimo.

Na koje ste projekte posebno ponosni?

Svi su naši projekti posebni i nama jako dragi. Od Henkelovih ambasadora održivosti, koji u osnovnim školama educiraju učenike o odgovornoj uporabi resursa, do ekoloških projekata zaštite voda ili pošumljavanja zelenih površina. Svaki od njih je posebna priča, ima svoje ciljeve, a mi se trudimo zajedničkim snagama ih realizirati i redovito pratimo njihove učinke. Najveći broj njih razvio se u sad već tradicionalne projekte po kojima smo prepoznatljivi, i na to smo posebno ponosni.

Kako centrala korporacije Henkel utječe na odgovorno poslovanje Henkel Hrvatske?

Vrijednosti i ideja društveno odgovornog poslovanja postavljeni su u samim temeljima naše kompanije. Opća strategija poslovanja, misija i naši globalni planovi koji se definiraju u centrali određuju smjer, a mi na ostalim tržištima pratimo taj smjer i vrijednosti. Naš plan održivosti definiran je na globalnoj razini, a mi ga nastojimo ostvariti na svim tržištima na kojima poslujemo. Iznimno je česta i razmjena ideja, iskustava s različitim projektima pa često projekti na lokalnom tržištu postaju ogledan primjer za neke druge zemlje.

Koliko i kako se osjeća „zelena“ boja u Henkelovim proizvodima, proizvodnji, tehnologijama i kako to priopćavate vašim dionicima – klijentima, vlastima, zaposlenima, lokalnoj i široj zajednici?

„Zeleno“ kreće od naših uredskih prostora do naših proizvoda na policama. Naši djelatnici su prvi primjer „zelenog“ ponašanja. Naši uredi šire poruke o tome kako štedjeti energiju – zašto zatvarati vodu, gasiti svjetlo, regulirati optimalno grijanje odnosno hlađenje. To su sve mali „zeleni“ pomaci koje svakodnevno činimo. S druge strane, naša je proizvodnja orijentirana na razvoj proizvoda koji sa što manjim utroškom energije postižu sve bolje rezultate. Mi smo na tom putu već mnogo učinili, ali imamo dugoročan cilj do 2030. sve naše proizvode učiniti trostruko učinkovitijima. I jako nam je bitno informirati i educirati sve naše djelatnike, partnere i širu javnost o našim naporima jer su to uvijek poruke koje senzibiliziraju javnost oko određenih problema. Trudimo se internim kanalima komunikacije sve unutar kompanije dobro informirati, a zahvaljujući našim akcijama i projektima, koji su uglavnom medijski dobro popraćeni, te poruke imaju i mnogo veći doseg. Jako je važno poslati poruku o tome zašto je bitno voditi brigu o održivom poslovanju.

Koliko su vaši djelatnici u Hrvatskoj uključeni u akcije (volontiranje, radionice…). Poznaju li nastojanja tvrtke?

Mi smo jako dobar tim i uistinu cijenimo vrijednosti koje promičemo. Naši djelatnici često sudjeluju u mnogim programima i akcijama pa nas možete vidjeti, primjerice, u akcijama čišćenja okoliša; ponekad netko i zaroni tijekom akcija čišćenja voda. Općenito, sve nas jako vesele naši projekti jer ostavljaju konkretan trag i uvijek lijepe i pozitivne rezultate.

Imate li na ovom planu neke planove za 2018., 2019. godinu?

Svake godine provodimo planove koji su u skladu s našom strategijom održivosti. Ovogodišnje projekte već lagano privodimo kraju u drugoj polovici godine. A uskoro kreće planiranje projekata za 2018. Mnogi od njih su naši tradicionalni projekti i njih ćemo nastaviti i sljedeće godine, a neke ćemo nove tek pokrenuti. Uvijek su u fokusu projekti koji vode računa o zaštiti okoline, o čistoći voda ili šuma te edukativni projekti  kojima iz godine u godinu naše najmlađe učimo pravilnoj uporabi energije i odgovornom ponašanju prema okolini.

Dobra Hrvatska
Rujan, 2017.

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava