Naš intervju s Nadom Podnar, direktoricom Sektora marketinga HEP OPSKRBA

HEP OPSKRBA podnar 2

Nastavak uspjeha programa „ZelEn“, afirmacija održive energije, osvješćivanje tržišta i javnosti… sve to obilježava godinu 2016. tvrtke HEP Opskrba.

 

Hrvatska elektroprivreda općenito i njezina tvrtka HEP Opskrba u zadnje vrijeme zadobivaju ulogu predanih i afirmiranih promotora održive energije. Takav je utisak.

Svjesni smo da smo senzibilizirali javnost i svojim zalaganjem potaknuli  mnoge poslovne potrošače da jače prihvate održivu energiju. Izvršavamo zasigurno širu – pozitivnu – poslovnu i društvenu ulogu. Tome u prilog govore i činjenice: HEP Opskrba se pozicionirala kao tržišni lider, održava korak i s ciljevima energetske strategije EU (20/20/20 ), a više naših brendiranih proizvoda – ZelEn i ELEN – sve to još očitije potvrđuju.

 

Na tom ste tragu 2013-e kreirali poseban tržišni program – brend – pod nazivom ZelEn, kojem posvećujemo ovaj razgovor. Podsjetite nas na strukturu istog i glavni tržišni motiv, prije nego Vas zapitamo za ocjenu protekle 2016.

U nastojanju da zadovoljimo potrebe svojih kupaca i prateći tržišne trendove, prvi smo tržištu električne energije u RH ponudili jedinstveni proizvod – ZelEn. Riječ je o zelenoj energiji dobivenoj isključivo iz obnovljivih izvora. Zajedno s našim partnerima promičemo ekološki pristup proizvodnji, afirmiramo održive izvore energije. U našem slučaju prvenstveno vode, ali i sunca, vjetra, biomase i sl.

Svoju vjerodostojnost ZelEn dokazuje  „zelenim certifikatom“, specifičnim jamstvom podrijetla, gdje jedan certifikat predstavlja 1 MWh električne energije proizveden isključivo iz obnovljivih izvora. Jednom kupljen zeleni certifikat trajno se „umirovljuje“ kod Hrvatskog operatora tržišta, koji i vodi registar svih certifikata. Na taj način kupcu se još jednom, dodatno, jamči da je energija koju koristi za svoju proizvodnju ili usluge, doista iz obnovljivih izvora.

Osim što smo kupcima osigurali električnu energiju iz obnovljivih izvora, osigurali smo im i zaštićeni žig Prijatelj prirode, kojeg mogu staviti na svoje proizvode, internet stranice, godišnja izvješća i sl., čime javno očituju svoje opredjeljenje za održivi razvoj.

 

Koliko je proizvodna pozicija HEP-a poticajna za promociju energije sa „zelenim“ žigom?

Svoj optimizam i uspjeh zasnivamo i na relativno povoljnoj proizvodnoj poziciji: od ukupne HEP-ove proizvodnje električne energije u 2015., 35% nje dolazi nam iz hidroelektrana, a cca 7% od vjetroelektrana i sunčanih elektrana. Sve to daje poticaja našem poslovnom uspjehu i dobroj „sudbini“ tržišnog projekta ZelEn. Naglasila bih: zahvaljujući upravo HEP-ovim certificiranim hidroelektranama bilo je moguće lansiranje jednog ovakvog suvremenog proizvoda kakav je ZelEn.

 

Što je protekla godina 2016. značila za Zelen? Jača li „zelena orijentacija“ kod vaših korisnika?

Ne samo da su kupci HEP Opskrbe prepoznali naša nastojanja, nego su proizvod prihvatili iznad svih očekivanja. Iako smo svi mi na dnevnoj razini suočeni s nizom poslovnih problema, naši partneri – gospodarski subjekti  optimistično se okreću proizvodnji i poslovanju, nastoje se izboriti za bolje uvjete rada i života, stvarajući svima nama preduvjete za bolje i ljepše sutra. Svojim opredjeljenjem za održivo, pa i za ZelEn, dokazuju kako su lideri na tržištu, da prepoznaju trendove, brinu za održivi razvoj. Čine mnogo toga na društveno odgovoran način.

 

Koliko tvrtki sada koriste ovu energiju? Možete li navesti neke svima nama poznatije, pri čemu ne želimo umanjiti značaj i dobrodošlicu svim partnerima HEP Opskrbe

Prednost ekološkog proizvoda Zelen prepoznalo je u Hrvatskoj dosad više od 50 najvećih  tvrtki. Zasad energiju sa žigom ZelEn nudimo samo kupcima iz kategorije poduzetništva. No, cilj je da taj ekološki proizvod čim prije ponudimo i kućanstvima.

Među našim kupcima su Aquafilcro, Croatia Airlines, Drvenjača, Ericsson Nikola Tesla, Heineken Hrvatska, Hrvatska radiotelevizija, Ilirija, JGL, Kraš, NP Plitvička jezera, Odašiljači i veze, Pliva, Plodine, Regeneracija, Valamar Riviera, Vivera, …

 

Događa li se nešto novo kod obveznika javne nabave?

Broj kupaca intenzivno raste. Među njima valja spomenuti sve više tvrtki koje su obveznici javnih nabava i koje u svoje tendere za nabavu električne energije sve više uključuju kriterij „energije iz obnovljivih izvora“.

 

Imate li konkurenciju u ovom poslu ? Predstoji li i tu teška utakmica?

Kada smo krenuli u projekt, HEP Opskrba bila je jedini opskrbljivač koji je u svojoj ponudi imao energiju iz obnovljivih izvora. Danas svi opskrbljivači mogu na burzi kupiti određeni broj zelenih certifikata registriranih u neovisnom državnom tijelu – HROTE-u, i ponuditi kupcima. Ono što posebno razlikuje nas od konkurencije jest pravo na korištenje spomenutog zaštićenog žiga Prijatelj prirode koje ustupamo kupcima. I ne samo to. Sva sredstva koja prikupimo od posebne naknade koju kupci plaćaju pri preuzimanju zelenih certifikata doniramo socijalno osjetljivim skupinama društva, kroz projekte poboljšanja energetske učinkovitosti ustanova koje skrbe o njima.

 

Raduje li se još netko uspjehu projektu Zelen, uz vas Hepovce? Na primjer, dječji domovi, vrtići?

Ponosni smo što su već ove izuzetno hladne zime 2016/17. djeca u Dječjem domu za nezbrinutu djecu Ivana Brlić Mažuranić u Lovranu imala nove prozore i uređene podove u prostorijama gdje borave. Rezultat je to naše prve donacije njima, u vrijednosti 400.000 kuna . Već rekoh, sredstva smo sakupili iz naknade koju plaćaju korisnici energije ZelEn. A odbor koji odlučuje o tome čine predstavnici HEP-a i kupaca ZelEna.

Ovih dana  završava i novi natječaj za 2017. kojim se dodijeljuju nove donacije, ovaj put u iznosu od čak milijun kuna. Tim iznosom podržat ćemo poboljšanje standarda u više ustanove koje skrbe za osjetljive kategorije društva – dječje vrtiće, škole, domove i sl.

Da zaključim:

Svijet se intenzivno okreće gradnji održivog načina života, čemu se zdušno priklanja i HEP Opskrba.

 

 

Prijava za newsletter

Prijava

Želimo postati tvrtka partner

Prijava