Predanim radom više generacija zaposlenika još od davne 1953. Čistoća d.o.o. obavlja svrsishodan, društveno koristan, itekako važan, posao. Tvrtka s godinama poboljšava organizaciju rada, modernizira sredstva, povećava broj radnika i vozila, širi područje i vrste usluga. Čistoća je danas moderno i uspješno ekološko komunalno poduzeće čija je misija omogućiti građanima život u ljepšem, čišćem i zdravijem okolišu – I vođena sviješću kako svaki građanin ima pravo na život u zdravom okolišu, pravo na informaciju te participaciju i utjecaj na razvoj i upravljanje otpadom i okolišem.
Pretpostavka je svemu tome svakodnevna uspješna komunikacija i odnosi između vodstva, djelatnika i naših korisnika, međusobno slušanje i utjecaj jednih na druge. Važna je osviještenost, znanje svih nas. Glavni uzroci nepravilnog odnosa ljudi prema otpadu najčešće su neupućenost u posljedice nepravilnog postupanja s otpadom, neosviještenost u pogledu potrebu smanjenja nekorisnog otpada, odvojenog sakupljanja i recikliranja, pomanjkanje osjećaja osobne odgovornosti za budućnost svijeta.
Svaka odbačena konzerva ili plastična vrećica u tome je važna i razlog za novu akciju.
Danas Čistoća ima i novu odgovornost – educirati i pripremiti građane za cjelovito sudjelovanje u zaštiti okoliša. Čistoća pridonosi tomu organizacijom društvenih aktivnosti, edukacijom kroz letke, brošure i medije, specifično prema uzrastima. više…
Specifičan način komunikacije između svih sudionika – korisnika, djelatnika i vodstva poduzeća, odvija se od 2008. godine putem serije grafikona na oglasnom panou u poslovnoj zgradi Društva. Ukupan broj grafikona na kraju godine bude oko 20. Svima koji na ulazu u zgradu prođu uz njih jasno je što je Čistoći važno, do čega se drži, što je politika. Jedna slika- grafikon govori kao tisuću riječi. Grafikoni prate aktualno stanje po mjesecima, tako i primjerice:
- papir odvojen iz komunalnog otpada,
- sakupljena PET i MET ambalaža,
- papir,
- staklo i dr.
No, tu su slikovni i prikazi kretanja nekih važnih nematerijalnih podataka, poput:
- komunikacija s korisnicima,
- zadovoljstvo korisnika,
- broj reklamacija po službama,
- dobiveni upiti putem interneta,
- broj internih audita i sl.
Stalna je komunikacija i na relaciji Čistoća: građani. U anketama s korisnicima nađe se i zamjerki – i to dobro dođe kao poticaj za poboljšanja – ali puno više u njima je onog pozitivnog. Tako nam je jedan građanin iz naselja Višnjik dao sve petice i rukom još dopisao: „Posebna pohvala za gosp. Sutlovića Antu, za finoću, kulturu, uslugu nama građanima. Staro vino- dobro vino!“.
Ili, od sugrađanke iz naselja Bili Brig: „Jutros sam se probudila i pogledala u dvorište. Naokolo nije bilo ni papirića“.
Svima u Čistoći, djelatnicima i vodstvu i svakom Zadraninu prioritet je čist i lijep okoliš. Dobrom komunikacijom i uvažavanjem lakše to se ostvaruje.
Vesna Đili, stručni suradnik za edukaciju
(prema metodologiji UM, 2014)
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.