spot_img

HRVATSKA – Pet uglednih menadžera imaju čast biti naši prvi AMBASADORI RAZNOLIKOSTI. Pročitajte njihove poruke

Raznolikost kultura, mišljenja i opredjeljenja – temeljna vrijednost današnjeg doba, utkana je u Povelju o raznolikosti koju su u organizaciji HR PSOR-a upravo potpisale 34 organizacija.  Imenovano je i pet uglednih Ambasadora raznolikosti.

Raznolikost je jedna od temeljnih vrijednosti modernog društva. Na toj se ideji temelji Povelja o raznolikosti – inicijativa pokrenuta u više zemalja Europske unije, a sada i u Hrvatskoj. Tome dokumentu potpisnici pristupaju dobrovoljno. Iako je Povelja prvenstveno namijenjena poslovnim subjektima, mogu joj pristupiti i nevladine organizacije, ustanove, akademske institucije i svi drugi koji se u svojim sredinama zalažu za uvažavanje svekolike raznolikosti – spolne, vjerske, rasne, etničke, raznolikosti u uvjerenjima i opredjeljenjima…

Čast da u našem društvu promoviraju Povelju o raznolikosti dobilo je pet lidera poslovnih organizacija koje su daleko odmaknule na putu uvažavanja raznolikosti, nediskriminacije, uključivosti i jednakih mogućnosti na radnom mjestu. To su:

mr. sc. Gordana Kovačević iz Ericssona Nikole Tesle,

John Mathias Gasparac iz PricewaterhouseCoopers (PwC) Hrvatska,

Daria Mateljak iz  Hauska & Partner Grupe,

Marinko Došen iz AD Plastik Grupe i

Goran Ražnjević iz Ilirije d.d.

Evo kako su oni doživjeli svoju ulogu ambasadora Povelje o raznolikosti.

 

Mr. sc. Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle:

Posebno mi je drago da sam jedna od ambasadorica raznolikosti te da kompanija Ericsson Nikola Tesla sudjeluje u projektu Povelje o raznolikosti – Hrvatska. Ovaj će nam projekt pružiti priliku razmjene pozitivnih iskustava s ostalim tvrtkama, javnim institucijama i hrvatskom javnošću.

Mi u kompaniji Ericsson Nikola Tesla prihvaćamo i potičemo raznolikost. Dio smo korporacije Ericsson koja ima više od 110.000 pojedinačnih perspektiva, osobnih iskustava i jedinstvenih uvjerenja; korporacije koja posluje  u 180 zemalja sa 168 zastupljenih nacionalnosti i 193 jezika. Sukladno korporacijskoj kulturi, u kompaniji Ericsson Nikola Tesla njegujemo kulturu poštivanja svih pojedinaca zbog njihovih vještina i doprinosa, te nastojimo osigurati jednako postupanje prema svima, bez obzira na dob, vjeru, nacionalnost, etničku pripadnost, invalidnost, spol ili seksualnu orijentaciju. Kontinuirano razvijamo radno okruženje u kojem će se svi naši zaposlenici osjećati cijenjeno i dobrodošlo i u kojem će svaki pojedinac imati mogućnost osobnog razvoja do svog punog kapaciteta.

Raznolikost kultura, mišljenja i opredjeljenja inspiriraju našu inovativnost i pridonose našoj konkurentnosti na globalnom tržištu. S poštovanjem se odnosimo prema zaposlenicima, partnerima, suradnicima, kupcima, dobavljačima kao i prema široj društvenoj zajednici.

Kao i ranijih godina u listopadu, naši će zaposlenici aktivno sudjelovati u lokalnim i globalnim aktivnostima kako bi obilježili mjesec svjesnosti o raznolikostima. Naravno, nastavit ćemo kontinuirano promicati poštivanje raznolikosti u društvu te sudjelovati u različitim inicijativama koje tome doprinose. Svoja iskustva rado ćemo podijeliti sa svim sudionicima u projektu Povelje o raznolikosti – Hrvatska.

John Mathias Gasparac, glavni partner za Hrvatsku PricewaterhouseCoopers (PwC) Hrvatska:

PwC je globalna organizacija i posluje na načelima održivog poslovanja, te kao takva politiku raznolikosti ima ugrađenu u svoje temelje. Naravno da je situacija u svakoj zemlji drugačija i negdje se razlike više manifestiraju u pogledu vjerske pripadnosti, drugdje na osnovi rasne pripadnosti, a u većini se razlike najviše očituju među spolovima. U Hrvatskoj je, po mom iskustvu, najveći izazov u poštivanju spolne i rodne raznolikosti i tu vidim najveći prostor za napredovanje.

PwC Hrvatska je okruženje u kojem se snažno osjeća međunarodna kultura, a menadžment čini više žena nego muškaraca. Kod nas složno rade ljudi različitih dobnih skupina, od generacije Z, koji su se upravo zaposlili, preko Generacije Y, “Milenijalci”, do Baby Boomers, koji iz naše kompanije idu u mirovinu. PwC je uključen i u inicijativu UN Women  “HeForShe”, čiji sam također ambasador. Radi se o kampanji solidarnosti  za unapređivanje položaja žena, a cilj inicijative je angažirati muškarce kao pokretače promjena i potaknuti ih da aktivno djeluju protiv nejednakosti žena. Ponosni smo na takvo radno okruženje i zbog toga osjećam odgovornost i potrebu da takvu kulturu, koja potiče, cijeni i njeguje raznolikost, širimo među drugim organizacijama u Hrvatskoj.

Pozivam sve društveno odgovorne tvrtke u Hrvatskoj da potpišu Povelju o raznolikosti i tako pridonesu prihvaćanju kulture raznolikosti i uključenosti u Hrvatskoj.

Daria Mateljak, direktorica za Hrvatsku, partner, direktorica edukacije Hauska & Partner Grupe:

Raznolikost postaje jednom od temeljnih ili vodećih vrijednosti današnjeg doba. Samo inkluzivna društva i organizacije koje su spremne poštivati raznolikost, razumjeti prednosti koje donosi razumijevanje tog koncepta i biti uistinu posvećene uključenju svojih dionika mogu očekivati ozbiljan razvoj i napredak. Raznolikost je usko povezana s načelima odgovornog poslovanja i održivog razvoja pa tako kompanije koje su već predane tim konceptima te imaju procese DOP-a ugrađene u svoje upravljanje i poslovanje raznolikost prihvaćaju prirodno, kao dio procesa. Poštivanje raznolikosti treba biti snažno povezano s onim što kompanija radi, koji je njezin core business – s vizijom, vrijednostima, poslovnim strategijama i stilom poslovanja.

Raznolikost je naša korporativna vrijednost već 12 godina i ugrađena je u sve naše upravljačke mehanizme. To znači uključenost različitih pogleda svih naših zaposlenika u izradu strategije, ali i uvelike određuje naš način ponašanja prema drugim dionicima.

Jako sam sretna i ponosna što imam priliku promicati Povelju o raznolikosti, jer uistinu duboko vjerujem u raznolikost kao vrijednost. Raznolikost oplemenjuje, donosi stalno učenje, susret s novim, širenje vidika, inovacije i suradnju. Svojim angažmanom htjela bih doprinijeti razvoju pozitivnog dijaloga i pomoći kompanijama da što bolje razumiju vrijednosti i koristi od pristupanja Povelji.

 

Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik Grupe:

Solin, 070515.
Marinko Dosen ,predsjednik uprave tvrtke AD Plastik koja proizvodi plasticne dijelove za novi model automobila Renault Twingo.
Foto: Bozidar Vukicevic / CROPIX

Svi moraju imati jednake mogućnosti prilikom zapošljavanja, ali i u napredovanju i nagrađivanju tijekom karijere, a za ostvarenje tog cilja stručnost i kompetencije jedini su ispravan kriterij. Siguran sam kako svi želimo stvarati poticajno poslovno okruženje koje prihvaća raznolikosti i osigurava pravo na jednakost. Spol, vjera, dob, nacionalnost, stranačka pripadnost, obrazovanje, društveni status i slično, ne smiju utjecati na prilike pojedinca. I zbog toga smatram kako je raznolikost u poslovanju iznimno važna, a kako bi se kvalitetno i suštinski provodila, treba biti dio strategije poslovanja kompanije koja potiče raznolikost. Siguran sam da svi želimo biti kvalitetan član zajednice u kojoj poslujemo, stoga trebamo zagovarati raznolikost.

Poštivanje osnovnih ljudskih prava  i raznolikosti važan su element održivosti AD Plastik Grupe i stoga imamo propisane politike raznolikosti i zaštite ljudskih prava. U središtu naše korporativne kulture nalaze se poštovanje pojedinca i dostojanstvo te svakom pojedincu želimo omogućiti pozitivno radno okruženje u kojem se prema svakome odnosi otvoreno, iskreno i s poštovanjem. AD Plastik Grupa multikulturalna je korporacija i svi zaposlenici imaju pravo očekivati kako će se u potpunosti poštivati njihova kulturna i individualna raznolikost, a istovremeno stvoriti i snažan osjećaj zajedništva i jedinstva te međusobnog podržavanja. Primjerice, mnogi će reći za autoindustriju kako je pretežito „muška“, a u našoj kompaniji ističemo kako u upravi imamo jednak broj muškaraca i žena, a taj je udio gotovo izjednačen i na razini cijele grupacije. U našim ruskim tvornicama, primjerice, udio je žena veći.

Biti ambasador Povelje o raznolikosti za mene je odgovornost, ali i zadovoljstvo što osobno mogu pridonijeti razvoju i napretku ovog projekta. To je prije svega još jedno u nizu priznanja AD Plastik Grupi za ostvarene rezultate i napredak u području održivog razvoja. Raznolikost je na globalnom tržištu prepoznata i priznata, a naša kompanija dio je tog tržišta. Poslovanje i življenje u sinergiji s okruženjem i zajednicom apsolutni su prioritet modernog vremena.

Na fotografiji: direktor poduzeca Ilirija d.d. 
Foto: Luka Gerlanc / CROPIX

Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d.:

Kao turistička kompanija koja je prisutna na tržištu više od 60 godina, svojim smo poslovanjem usmjereni na druga tržišta, odnosno na zemlje i ljude koji su po nečemu različiti od nas. Stoga nam se kao poslovnom sustavu, koji je 365 dana u godini u neposrednom kontaktu i komunikaciji s gostima i partnerima iz cijelog  svijeta, a koji uz to i žive i borave u našim objektima i o kojima vodimo brigu 24 sata dnevno, činilo prirodnim da raznolikost, koja je sastavnica našeg poslovanja, bude i „na papiru“ sastavni dio naše strategije i naših vrijednosti.

Turizam počiva na raznolikosti i ona je bitan dio poslovanja, posebno kad govorimo s aspekta gosta, odnosno tržišta. Kad govorimo o unutarnjoj raznolikosti kompanije, odnosno raznolikosti među našim zaposlenicima, ona se očituje u zapošljavanju  zaposlenika različitih dobnih skupina, obrazovanja, iskustva, podrijetla itd., a svaki od zaposlenika upravo je svojom različitošću pridonio stvaranju današnje Ilirije. Kompanija je od početka pozitivno vrednovala i vrednuje različitost kao bogatstvo znanja i iskustva, usmjeravajući je u stvaranje zajedništva, vrednujući  svakog pojedinca isključivo kroz rad, zalaganje, odnos prema gostu i želju da bude dio šireg tima.

U Iliriji viši menadžment čini dvanaest osoba od čega je osam žena, odnosno 67% su žene na vodećim menadžerskim pozicijama u svim sektorima. Na razini kompanije pedeset posto svih zaposlenika čine žene (podaci na dan na dan 31. 12. 2016.). Ne postoji razlika u plaći ili drugim pravima između zaposlenika bez obzira na spol, dob, vjersko ili drugo uvjerenje za isti posao, odnosno isto radno mjesto. To je samo jedan od pokazatelja da Ilirija kao kompanija njeguje politiku raznolikosti, polazeći od toga da je naša raznolikost naše bogatstvo i naša prilika da budemo kao poslovni sustav bolji, snažniji, efikasniji i otvoreniji.

Biti ambasador Povelje o raznolikosti doživljavam u prvom redu kao priznanje poslovnom sustavu, koji je prepoznat u hrvatskoj poslovnoj zajednici. To je ujedno i priznanje svim sadašnjim i bivšim zaposlenicima kompanije koji su u 60 godina njezina postojanja svojim znanjem, iskustvom i radom pridonijeli stvaranju ne samo uspješne kompanije  već i kompanije koja je prepoznata kao društveno odgovoran poslovni sustav koji nadasve poštuje raznolikost kao svoje bogatstvo i priliku. Osobno osjećam veliku odgovornost što je kompanija uspjela, i u trenucima kad se suočavala s brojnim izazovima, baštiniti vrijednosti svojih prednika, vrijednosti industrije kojoj pripada, a istovremeno u zajednici biti prepoznata upravo po tim vrijednostima i široj društvenoj odgovornosti.

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img