Strategija nadahnuta međusobnim uvažavanjem i poštovanjem poslodavca i zaposlenika snažno i pozitivno utječe kako na dobrobit (eng. wellbeing) radnika tako i na rast lojalnosti i zadovoljstva a onda i motivacije na poslu. Takva strategija je doista – društveno odgovorno poslovanje na djelu!
Prepoznavanje važnosti ravnoteže između poslovnog i privatnog života i briga o cjelovitoj dobrobiti zaposlenika odlika je svakog dobrog poslodavca. Upravo zbog toga, u Ini je sredinom 2016. godine započeo intenzivan rad na projektu beneFIT – strategiji čiji je cilj podržati zaposlenike u svim njihovim životnim ulogama. Naime, upravo uvažavanje činjenice da smo svi mi više od zaposlenika, da svi imamo različite i mnogobrojne uloge, zadaće i afinitete – kao djeca, braća, roditelji, sportaši, pacijenti, vozači, ljubitelji putovanja ili kućnih ljubimaca, vlasnici nekretnina – pruža nam prostor i mogućnost da podržimo naše kolegice i kolege u postizanju životne ravnoteže. Ideja za pokretanjem ovog projekta rodila se kroz promišljanje o tome da smo svi članovi ne jedne, već više društvenih zajednica i da samo uvažavanjem svih naših razlika i potreba, odnosno, vidova zdravlja, adresiramo potrebe „cjelovitog čovjeka“.
Kako bismo stekli uvid u globalne trendove i bili sigurni da uvodimo najbolje svjetske prakse, proveli smo sveobuhvatno istraživanje stručnih studija i najboljih praksi s područja upravljanja ljudskim resursima te potvrdili svoje originalno razmišljanje o razvijanju strategije wellbeinga. Na taj način želimo pružiti cjelovitu podršku zaposlenicima u svim njihovim životnim ulogama – dakle, i u privatno i u poslovno vrijeme – te ujedno podržati i lokalnu zajednicu sukladno kompanijskim smjernicama održivog razvoja.
Osobna wellbeing strategija – za osobnu sreću i lojalnost kompaniji
Iz perspektive upravljanja ljudskim resursima, strategija počiva na brojnim podacima koji ukazuju na postojanje izravne povezanosti između subjektivnog osjećaja dobrobiti i radnog učinka svake osobe, dakle, naših zaposlenika. Analize i studije relevantnih institucija specijaliziranih za upravljanje ljudskim resursima i poslovanjem kao što su CIPD, Edenred, CLC, Forbes, HBR ukazuju na činjenicu da 92% osoba nije obuhvaćeno wellbeing strategijom, iako 26% osoba smatra da je upravo to prioritet u njihovom životu, a što je još važnije, 97% ih smatra da postoji izravna povezanost između njihove osobne dobrobiti i njihovog poslovnog učinka
Jednako tako, wellbeing strategijaizravno utječe na podizanje razine uključenosti zaposlenika, smanjenje odsutnosti i samog pozitivnog doživljaja zaposlenika (eng. employee experience) koji je u svijetu prepoznat kao ključni generator energije i lojalnosti kompaniji, te je trenutno jedan od temeljnih elemenata modernog upravljanja ljudskim resursima.
Ovako zamišljena platforma podržava odnos s radnim mjestom te zaposleniku pruža osjećaj skrbi od strane poslodavca, dakle, upravo taj željeni pozitivan doživljaj zaposlenika.
U konačnici, beneFIT je svakako, prije svega, jedan od integralnih elemenata tzv. strategije ukupnog ili cjelovitog nagrađivanja zaposlenika (eng. Total Reward Statement) koji je prisutan u svim modernim politikama kompenzacije, a podrazumijeva ukupnu godišnju plaću, dodatke na godišnju plaću, bonus temeljen na učinku i pogodnosti koje poslodavac osigurava zaposleniku.
Timski rad kao generator uspjeha
Temeljem wellbeing audita, od samog početka projekta bilo je vidljivo da je za njegovu uspješnost neophodna suradnja među funkcijama u kompaniji pa je tako već na samom početku u projekt uključeno šest organizacijskih jedinica, uz aktivnu podršku i angažman nadležnih direktora te potporu menadžmenta kompanije.
Pogodnosti „á la carte“
Istraživanjem projektnog tima, temeljem povratnih informacija o željama, potrebama i interesima zaposlenika definirano je 20 kategorija pogodnosti: Osiguranja; Sport i fitness; Shopping; Dom; Informatika i telefonija; Pogodnosti za roditelje; Kultura; Cjeloživotno učenje; Osobne financije; Osobna njega; Zdravlje; Limeni ljubimci; Kućni ljubimci; Pogodnosti iz Kolektivnog ugovora; Zabava; Prijevoz; FORa-fleksibilni oblici rada; Ostalo.
Svaka od navedenih kategorija pogodnosti nudi cijelu paletu potkategorija, do koje se dolazi jednim klikom. Tako, primjerice, kategorija „Pogodnosti za roditelje“ nudi obrazovne programe specijalizirane za djecu – učenje stranih jezika, pripreme za polaganje mature, instrukcije, glazbeno obrazovanje, likovno obrazovanje; ljetovanja i sezonske kampove, igraonice, rođendaonice, sportske akademije te specijalizirane zdravstvene stručnjake – logopede, socijalne pedagoge, psihologe itd.
Jednako tako, kategorija „Zdravlje“ ima potkategorije kao što su fizikalna terapija, dodaci prehrani, homeopatija, osteopatija, fizioterapija i terapijska masaža, stomatologija, endokrinologija, proktologija i kirurgija, laserska korekcija vida, aroma terapija, psiholog, socijalni pedagog, logoped, ayurveda, programirani aktivni odmor za zaposlenike…
Trudimo se da sve naše kategorije odgovaraju potrebama i željama naših zaposlenika!
Intranet platforma i otvorena komunikacija
Stekavši uvid u stvarne potrebe zaposlenika, tim je započeo s osmišljavanjem elektronske platforme koja bi zaposlenicima pružala uvid u ponudu pogodnosti te poslužila kao osnovni komunikacijski i informacijski alat za podizanje razine osviještenosti o važnosti ravnoteže između poslovnog i privatnog života te cjelovitog wellbeinga općenito.
Sama informatička platforma razvijena je u potpunosti korištenjem internih resursa kompanije, a jednostavnost, preglednost i svježina dizajna bile su osnovne smjernice kojima se tim vodio pri oblikovanju elektronske platforme.
Intranet platforma koju je tim razvio, podržava stalnu komunikaciju za zaposlenicima u tzv. stvarnom vremenu (eng. „real time“). Na njoj su na dnevnoj bazi dostupne beneFIT vijesti u kojima se komuniciraju novosti o platformi i nove pogodnosti te dijele relevantne i raznolike informacije iz raznih područja cjelovite dobrobiti (eng. holistic wellbeing), ravnoteže između poslovnog i privatnog života, savjeti o zdravlju, roditeljstvu, trendovima u zdravoj prehrani, važnosti rekreacije itd. Platforma kontinuirano raste, a zaposlenici su pozvani dati preporuke i ideje za nove pogodnosti sukladno postavljenim kriterijima koji se temelje upravo na društveno odgovornom poslovanju:
- Skrb za dobrobit zaposlenika zadatak je cijele kompanije, a ne samo Održivog razvoja i zaštite zdravlja
- Stalna opredijeljenost za uvažavanje i prihvaćanje različitosti u kolektivu i izvan njega te privatno, u krugu obitelji
- Podrška lokalnoj zajednici putem suradnje sa poslovnim i uslužnim subjektima u susjedstvu, prisutnost kompanije u zajednici u vidu „dobrog susjeda“ ( Good Corporate Citizen“)
- Maksimalno korištenje svih vrsta postojećih resursa
U razdoblju od pokretanja stranice, 13. listopada 2016. do 30. travnja 2017. projektni tim zabilježio je sljedeće pozitivne rezultate:
- Ponuda pogodnosti je narasla sa 5 na 20 (+15 kategorija pogodnosti)
- Broj individualnih ponuda i/ili ponuđača raznovrsnih pogodnosti porastao je sa ~40 na ~200 (+160 individualnih pogodnosti)
- Ukupan porast pogodnosti i dobavljača na platformi iznosi 350%
- Posjećenost intranet platforme za pogodnosti porasla je sa ~8800 ili 2% ukupnih posjeta intraneta (četvrti kvartal 2015. godine) na 77000 ili 12% ukupnih posjeta (četvrti kvartal 2016. godine) – uz napomenu da je u siječnju 2017 iznosio ~99 000 i zadržava stalan rast
BeneFIT platforma donijela je novosti i napravila značajne i drugačije pomake u funkciji upravljanja ljudskim resursima te se u ovoj, 2017. godini nastavlja razvijati u tom smjeru. Ipak, brojni elementi koji čine temelj ove platforme zaista nisu novi, naprotiv, predstavljaju neke dugovječne ideje i zakonitosti koje su, kako vidimo, ipak uvijek aktualne: poštovanje, uvažavanje, kreativnost i suradnja.
Fotografija: projektni tim
Maruška Letica, koordinatorica beneFIT programa
Vladimira Senčar Perkov, direktorica Upravljanja i razvoja ljudskih resursa
Lipanj, 2017.
Sukladno Metodologiji opisa DOP-primjera DOBRA HRVATSKA
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.