Korporativno volontiranje jedan je od oblika društveno odgovornog poslovanja. Radi se o vrlo specifičnom načinu pridonošenja boljitku zajednici u kojoj tvrtka djeluje, jer diverzificira načine na koje privatni sektor može filantropski djelovati.
Korporativno volontiranje podrazumijeva volonterski angažman zaposlenika neke tvrtke koji se odvija unutar radnog vremena zaposlenika odnosno u organizaciji tvrtke u kojoj rade.
Oblici korporativnog volontiranja
Dakle, uz klasično odgovaranje na potrebe zajednice novčanim ili materijalnim doprinosima, privatnom sektoru se otvara mogućnost da:
- zaposlenici volontirajući pružaju svoju ekspertizu pro-bono, na korist neprofitnog sektora ili pojedinaca.
- zaposlenici volontiraju u socijalnim akcijama koje nisu usko povezane s njihovim područjem rada, ali odgovaraju na neku od aktualnih potreba zajednice u kojoj djeluje njihova tvrtka.
Korporativno volontiranje česta je navika čak u svijetu. Kod nas ga u proteklom razdoblju u prvom redu promovirale podružnice stranih kompanija, ali ono je već sasvim postaloi dobro prihvaćena praksa i kod domaćih, „autohntonih“ tvrtki. Mnogo je dobrih primjera
Njegova je prednost u tome što za razliku od novčanih donacija daje rezultate koji su vidljivi odmah i to na način da tvrtka i njezini zaposlenici koji poklanjaju svoje vrijeme sudjeluju u njihovom ostvarivanju. Korporativno volontiranje unosi dašak svježeg zraka u prosječan radni tjedan, potiče timski duh i osjećaj zaposlenika da rade za tvrtku koja djeluje na dobrobit zajednice u kojoj žive.
U razvoju programa korporativnog volontiranja mogu vam pomoći upravo akteri iz sfere civilnog društva, koji su upoznati s konkretnim potrebama zajednice i sigurno imaju dobru sliku o tome kako ovim putem postići najveći učinak. Volonterski centar Zagreb na razvoju korporativnog volontiranja radi od 2007. godine i rado ćemo vam pomoći da napravite prve poteze u pravom smjeru. Upite i prijedloge primamo na mail projekti@vcz.hr.
Vodič „Volontiranje zaposlenika: preporuke…“
U izdanju Udruge “MI” – Split izašao je vodič “Volontiranje zaposlenika: preporuke za uspješno uspostavljanje volonterskog programa u poslovnom sektoru”. Vodič je napisala dugogodišnja zaposlenica Volonterskog centra Split Ružica Opačak Bebić.
Ovaj vodič je nastao kako bi potaknuo, usmjerio i pomogao svim zainteresiranim poduzećima u uspostavljanju volonterskih programa i organiziranju volonterskih aktivnosti zaposlenika. Volontiranje zaposlenika možemo definirati kao inicijative za opće dobro zajednice, planirane, organizirane i izvršene od strane zaposlenika i potvrđene od strane menadžmenta koje generiraju određene prednosti za poduzeće, zaposlenike i zajednicu.
Na koji način će poduzeća organizirati volontiranje zaposlenika ovisi o nizu faktora kao što su: kultura, prioriteti, resursi, vrsta poslovanja, radna snaga, veličina poduzeća, zajednica u kojoj poduzeća posluju. Osim načina uspostavljanja volonterskog programa zaposlenika, jako je važno obratiti pažnju i na samu kvalitetu volonterskog programa.
U ovom vodiču naći ćete odgovore na pitanja zašto pokrenuti i zašto planirati volonterski program zaposlenika, kako započeti s tim aktivnostima, koji su standardi praćenja i izvještavanja volonterskog programa te korisne preporuke za uspješno uspostavljanje volonterskog programa zaposlenika.
Vodič možete preuzeti u pdf formatu na linku
http://www.vcst.info/images/stories/Dokumenti_misc/Udruga_MI_2016_Volontiranje_zaposlenika_WEB.pdf
Izvor: www.vcz.hr