spot_img

HRVATSKA LUTRIJA: Društveno odgovorno poslovanje (DOP) – priređivanje igara u skladu s svjetskim i europskim standardima (izvadak iz Godišnjeg izvješća o održivosti , 2015.)

Društveno odgovornim poslovanjem i odgovornim priređivanjem igara na sreću želimo uskladiti očekivanja igrača, zaposlenih, lokalne zajednice i vlasnika, a prikupljenim sredstvima od igra dajemo značajan doprinos društvu.

Društveno korisne aktivnosti:

“Tko zapravo pobjeđuje” je projekt osvješćivanja i edukacije mladih realiziran s Edukacijsko rehabilitacijskim fakultetom sveučilišta u Zagrebu

„83% hrvatskih srednjoškolaca se prije punoljetnosti bar jednom u životu kladilo, kockalo ili okušalo u nekoj drugoj igri na sreću.

Svaki treći srednjoškolac se redovito, jednom ili više puta tjedno, kladi na sportske rezultate. Na žalost ni mladi, a ni njihovi roditelji ne smatraju da su igre na sreću opasne za maloljetne, a upravo zbog kockanja i klađenja oko 12 posto hrvatskih srednjoškolaca ima ozbiljne, štetne psihosocijalne posljedice dok ih oko 17 posto ima nisku do umjerenu ozbiljnost problema. To je višestruko veći postotak nego u nekim drugim zapadnim zemljama“ – kaže doc.dr.sc. Neven Ricijaš s Odsjeka za poremećaje u ponašanju na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, voditelj znanstveno-istraživačkog projekta „Kockanje mladih u Hrvatskoj“ kojeg financijski i organizacijski podupire i Hrvatska Lutrija, d.o.o.

Ciljevi preventivnog projekta – osvijestiti i educirati mlade ljude, prvenstveno srednjoškolce o odgovornom pristupu prema igrama na sreću te prezentirati iskrene informacije o prirodi igara na sreću.

Djeca često misle da je klađenje lagan način zarade novaca i korisno utrošeno vrijeme – jer eto postaju „vrsni znalci“ sportskih prilika, pri čemu su, naravno, sve to krivo postavljeni načini razmišljanja često potencirani od strane prijatelja koje djeca prihvaćaju da bi se uklopila u željeno društvo, tzv. pritisak okoline.

Ponosni smo što smo ovim projektom uključeni u razvoj socio-emocionalnih vještina važnih za pozitivan razvoj mladih, koje djeluju kao zaštitni čimbenik za uključivanje u igre na sreću, ali i neka druga rizična ponašanja.

Projekt „Tko zapravo pobjeđuje?“ je u završnoj fazi i u srednjim školama zaživjeti će u školskoj godini 2016./2017.

U kanalima prodaje HL –e poseban naglasak stavljen je na zabranu igre i uključivanje maloljetnih!

Kao i proteklih godina, studeni i prosinac su mjeseci rezervirani za sudjelovanje u međunarodnoj kampanji „Lottery Tickets Are Not Child’s Play… Give Responsibly This Holiday Season“ koju provodi Nacionalno vijeće za kockanje (NCPG, Washington) zajedno s Međunarodnim centrom za probleme mladih s kockom i visokorizičnim ponašanjem na Sveučilištu McGill u Montrealu, Kanada. U kampanju je uključeno preko 30 lutrijskih organizacija  i to iz SAD-a, Kanade i Europe.  Hrvatska Lutrija se aktivno uključila u kampanju, a cilj je bio potaknuti roditelje/igrače da djecu ne uključuju u igre na sreću. Srećka sa svojim elementima iznenađenja, iščekivanja i prihvatljive cijene može biti dobar odabir za darivanje odraslih, no nije dobar odabir za dječji poklon.

Istraživanja o prevalenciji i prevencija ovisnosti o kocki

S Vladom RH, konkretno Uredom za suzbijanje zlouporabe droga ugovoreno je zajedničko sufinanciranje troškova znanstveno istraživačkog projekta „Zlouporaba sredstava ovisnosti u općoj populaciji Republike Hrvatske“.

Izvoditelj istraživačkog projekta je Institut društvenih znanosti Ivo Pilar u Zagrebu. Dobiveni rezultati predstavljat će temelj za daljnje razvijanje nacionalne politike o prevenciji ovisnosti u RH.

Edukacije zaposlenika

Rezultat naših edukacija je zaposlenik HL-a koji u djelokrugu svog rada profesionalno i odgovorno pristupa priređivanju, oglašavanju i prodaji igara na sreću. Hrvatska Lutrija je posvećena ideji kako su ljudi temeljni preduvjet uspješnosti poslovanja te kako o njima ovisi kvaliteta svih poslovnih procesa.

Edukacije zaposlenika tijekom godine održao je dr. med., psihijatar, Davor Bodor.

Prezentacija pod nazivom „Aktualna problematika kod zaposlenika Hrvatske Lutrije – ovisnost o igrana na sreću i traumatski stres nakon oružanog prepada“ i radionica na istu temu održane su u prostorima psihijatrijske bolnice Sveti Ivan u Zagrebu. Nove poglede i znanja dobivena na edukacijama naši zaposlenici/prodavači primjenjuju jednako u svom poslovnom i privatnom životu, jer upravo su oni skupina koja je u neposrednom doticaju sa igrama te je izuzetno važno da osviješteno komuniciraju i prezentiraju proizvode Hrvatske Lutrije.

Edukacije igrača

Kampanje, promotivni sadržaji i materijali Hrvatske Lutrije dizajnirani su u skladu sa Smjernicama odgovornog priređivanja igara na sreću, Zakonom o igrama na sreću, važećim Pravilnicima i Standardima europske lutrijske organizacije – The European Lotteries.

Tijekom  godine našim  igračima prezentirali smo nove proizvode, akcije ali i educirali ih o prirodi igra na sreću, dostupnoj pomoći pri problemu ovisnosti i odgovornom pristupu prema igrama na sreću.

Za te namjene snimljena je cjelina od četiri reportaže sljedećih naslova; Riječ stručnjaka, Sa srećom odgovorno, Mladost ni(je) ludost i Priznanje kvalitete. Svaka reportaža pojedinačno traje 90 sec., emitirane su u nekoliko navrata u emisijama TV Bingo Show.

Reportaže su snimane na prodajnim mjestima Hrvatske Lutrije u Zagrebu, a epizoda „Mladost ni(je) ludost“ snimljena je na lokaciji Ribnjak u suradnji sa Centrom mladih Ribnjak. Mladi glazbenici govore o sreći koju ima donose probe, pjevanje i  sviranje u slobodno vrijeme, a sebe u ključnom periodu života ostvaruju u aktivnostima koje donose samo dobre osjećaje.

Epizoda „Riječ stručnjaka“ snimljena je u prostorijama Kliničko bolničkog centra Sestara milosrdnica u Zagrebu u suradnji s dr.sc. Zoran Zoričić i dr. med. Robert Torre, dugogodišnjim partnerima HL.  Svrha reportaža je bila senzibilizacija javnosti putem široko dostupnog medija o ovisnost o igrama. Smatramo  kako je to ozbiljna tema koja zahtijeva proaktivan stav priređivača i samo iskrene informacije prema našim igračima.

Također, u svrhu edukacija igrača distribuiran je i redizajniran letak  „Da bi igra ostala zabava, dobro je znati treba li stati“.

Savjetovanja igrača ili članova obitelji u slučaju pojave problema uzrokovanih prekomjernim igranjem igara na sreću i nadalje  osiguravamo putem besplatne telefonske linije – 0800 7888.

Društveno odgovorno priređivanje igara na sreću u Hrvatskoj Lutriji prezentirali smo:

Beograd

  • na konferenciji “Društvena odgovornost u igrama na sreću – prevencija patološkog kockanja i zaštita omladine”. 

Organizator konferencije JAKTA – udruženje priređivača igara na sreću Srbije organiziralo je edukaciju o prepoznavanju simptoma ovisnosti, jačanju društvene svijesti i prevenciji problematičnog i patološkog kockanja maloljetnih. O iskustvima i modelima zaštite i prevencije maloljetničke igre na konferenciji su govorili predstavnici priređivača i predstavnici regija.

Helsinki

  • na seminaru Responsibility in Action. Building The Future of Gaming

Organizator The European Lotteries, a domaćin nacionalna lutrija Veikkaus Oy, Finska organizirali su seminar posvećen društveno odgovornom priređivanju igara na sreću.  Hrvatski model prevencije maloljetničke igre u pod nazivom „Tko zapravo pobjeđuje- Who really wins?“ tom prilikom je prezentiran sudionicima seminara.

Zagreb

– na dodjeli nagrada Indeks DOP-a održana je prezentacija „Zdravlje nije igra na sreću“. Istoimeni rad objavljen je u zborniku radova „ 7. Konferencije o društveno odgovornom poslovanju DOP“.

Odgovorno oglašavamo jer:

  • Informiramo igrača o prirodi igara na sreću.
  • Komuniciramo kako je dobitak stvar čistog slučaja i sreće.
  • Vjerno prikazujemo vjerojatnost dobitka
  • Smatramo da igre na sreću nisu izlaz iz financijske krize
  • Donosimo balansirane odluke kako bi izbjegli štetne društvene posljedice i zaštitili ranjive skupine.

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

UM 2024 - poklon koji ima što reći

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img