Na Summitu o održivom razvoju održanom 25. rujna 2015. godine, države članice Ujedinjenih naroda (UN) usvojile su 17 ciljeva održivog razvoja usmjerenih ponajviše na iskorjenjivanja siromaštva, borbu protiv neravnopravnosti i nepravde te rješavanja pitanja klimatskih promjena do 2030. godine (Agenda 2030).
Sve države članice UN-a preuzele su na sebe političku obvezu provedbe Agende 2030. Prema posljednjim pokazateljima, Republika Hrvatska najlošije rezultate pokazuje upravo u provedbi Cilja 17 „Partnerstvom do cilja – Učvrstiti globalno partnerstvo za održivi razvoj“.
Ciljevi održivog razvoja usvojeni na ranije spomenutom Skupu su unapređenje i nadgradnja Milenijskim ciljevima razvoja. Milenijski ciljevi razvoja predstavljaju osam ciljeva borbe protiv siromaštva koji su se trebali postići prije 2015. godine. Usvojeni su 2000. godine, a unatoč postignutom značajnom uspjehu pri ispunjavanju Milenijskih ciljeva, siromaštvo nije u potpunosti iskorijenjeno jer se napredak u njihovom ostvarenju nije odvijao ujednačeno diljem svijeta.
Dok su Milenijski ciljevi bili usmjereni na zemlje u razvoju, novi koncept, odnosno Globalni ciljevi su univerzalni, primjenjivi na sve zemlje i nacionalne politike, a obvezuju na stvaranje bolje budućnosti za ljude i planetu. Globalni ciljevi usvojeni su nakon procesa konzultacija koji je trajao tri godine i za čiju je provedbu neophodno da svaka zemlja pridonese vodeći računa o razini razvoja zemlje, kao i lokalni kontekst.
Cilj 17. Ojačati načine provedbe te učvrstiti globalno partnerstvo za održivi razvoj
Uspjeh ostvarenja Globalnih ciljeva podrazumijeva snažna partnerstva između države, poslovnog sektora i civilnog društva. Neki od definiranih podciljeva podrazumijevaju utjecaj na sistemske promjene. Ovdje posebno možemo izdvojiti podciljeve 17.16, 17.16.1 i 17.17 koji ističu značaj partnerstava između različitih dionika. Partnerstva između poslovnog sektora, države i civilnog društva mobiliziraju dijeljenje znanja, iskustava, stručnosti, tehnologije i financijskih resursa na način koji snažno podupire ostvarivanje Globalnih ciljeva.
Tele2&Reach for Change – Partnerstvo za promjene
Tele2 na globalnoj razini je jedan od osnivačkih partnera zaklade Reach for Change koja trenutno djeluje u 18 zemalja diljem svijeta. U Hrvatskoj svoje djelovanje Reach for Change započinje 2015. godine zahvaljujući suradnji s Tele2 u Hrvatskoj. Ugovorom o suradnji između Tele2 Hrvatska i Reach for Change je Tele2 osigurao financiranje kako za operativan rad Zaklade tako i za fond za podršku društvenim poduzetnicima. Pored toga, Tele2 u Hrvatskoj je na raspolaganje ove suradnje stavio niz svojih operativnih kapaciteta kako bi podržao Zakladu i društvene poduzetnike kroz programe volontiranja zaposlenika, mentorstvo i savjetovanje društvenim poduzetnicima. Tele2 Hrvatska do sada je uložio preko 3.000.000 kuna financijskih sredstava u ovu suradnju. Nefinancijska podrška Tele2 varira kroz vrijeme ovisno o potrebama društvenih poduzetnika i operativnih potreba Zaklade pa stoga nije moguće ovdje ponuditi procjenu njezine vrijednosti.
Suradnja između Tele2 i Reach for Change jedan je od tek nekoliko primjera usmjerenosti na ostvarenje Cilja 17, posebice podciljeva 17.16, 17.16.1 i 17.17.
Upravo o tome bilo je riječi na skupu pod nazivom „Partnerstvo za promjene“ koji su 29. svibnja 2018. godine u Zagrebačkom tehnološkom parku organizirali Reach for Change i Tele2. Na skupu koji je moderirao novinar Robert Zuber su pored predstavljanja Izvješća o socijalnom utjecaju zaklade Reach for Change u Hrvatskoj za proteklu godinu održana i dva okrugla stola. Teme o kojima se govorilo na okruglim stolovima vezane su uz društveno poduzetništvo u Hrvatskoj, način mjerenja socijalnog utjecaja koji ostvaruju društveni poduzetnici, te o tome kako suradnja poslovnog sektora i civilnog društva u ovom konkretnom slučaju pridonosi realizaciji SDG17 u Republici Hrvatskoj.
Najvažnija postignuća suradnje Reach for Change i Tele2 su da je tijekom 2017. godine u Hrvatskoj podržano 819 djece, kao i 431 odrasla osoba koja radi s djecom. Nadalje, 71% društvenih poduzetnika proširilo je svoj tržišni udio, a 71% je ostvarilo i pozitivne financijske rezultate. Broj volontera u podržanim projektima se udvostručio.
Pored domaćih stručnjaka iz područja održivosti i društvenog poduzetništva poput dr. Mirjane Matešić, izv.prof. Mislava Ante Omazića, na skupu je sudjelovala i Annica Johansson iz Reach for Change koja je predstavila način na koji Reach for Change mjeri društveni utjecaj. Svoja iskustva podijelili su i neki od društvenih poduzetnika koje podržavaju Reach for Change i Tele2 – Petar Reić i Ksenija Benaković. Na skupu su sudjelovali i njegova ekselencija Lars Schmidt, Veleposlanik Kraljevine Švedske i Sofia Breitholtz izvršna direktorica Zaklade. Skup je zaključio Viktor Pavlinić, Predsjednik Uprave Tele2 Hrvatska citatom kojim je naglasio značaj ove suradnje za Tele2, ali i istaknuo srž Cilja 17 pozivom na afričku poslovicu: „Ako želiš ići brzo, idi sam, a ako želiš dospjeti daleko, idi u paru!“
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.