spot_img

Uspješna godina i svih 55 godina: Regeneracija slavi održivu proizvodnju tepiha

U Regeneraciji i Zaboku obilježava se 55 godišnjica proizvodnje prirodnih tepiha u tom kraju. U mislima zaposlenika i vodstva to se oduvijek drži nečim važnim. U 55 godina te proizvodnje utkana je i povijest, kultura, održivost, želja da se očuva i unaprijedi ono dobro, kažu „narodno“, vrijedno svim naraštajima. I ovo današnje izdvajanje biznisa tepiha u novu tvrtku, reGALERIJU, kćer u vlasništvu Regeneracije, kroz tu se prizmu treba promatrati. I svijest da ovakav tip proizvodnje izravno pridonosi ciljevima održivog razvoja UN-a do 2030.

Velikih 55 godina proizvodnje prirodnih tepiha u Zaboku

Kao dio šire strateške transformacije matičnog društva te prostornog, proizvodnog i tržišnog restrukturiranja, biznis tepiha izdvojen je iz Regeneracije d.o.o. i osnovana je tvrtka reGALERIJA tepisi i tapiserije d.o.o. Nova tvrtka nasljednik je znanja, iskustva, tradicije te svih autorskih i drugih prava akumuliranih od 1967. godine, kada je u Zaboku započela proizvodnja tepiha.

Osim novog imena, tvrtka odnedavno djeluje u novom prostoru. Izradu visokovrijednih tepiha, tapiserija i umjetničkih instalacija podigli smo time na još višu razinu. Uz to, a težeći da ukupno budemo bolji nego smo bili, opredijelili smo se za naglašeniju usmjerenost na klijenta, na dinamičnost, fleksibilnost i puni servis kojim opslužujemo svakog pojedinca.

Tepisi su se u Zaboku počeli proizvoditi, daleke 1967. godine. Onu izvornu tehnologiju i profesionalno znanje ručne izrade tepiha njegovali smo i sa čuvali sve do danas – od vremena kad se proizvodnja odvijala u tadašnjoj Zagorskoj industriji vunenih tkanina (ZIVT), pa nešto kasnije kroz tvrtku Zivtex, da bi se naposljetku skrasila u okrilju Regeneracije. 

Kroz svih 55 godina ove djelatnosti postojala je uska suradnja između proizvođača s poznatim domaćim i inozemnim umjetnicima, arhitektima i dizajnerima različitih profila. S ponosom možemo reći, da je taj odnos iznjedrio trajne umjetničke, u širem smislu kulturološke vrijednosti, kojima su obogaćeni mnogi prostori diljem Hrvatske i inozemstva.

Od samih početaka s kraja šezdesetih pa sve do kraja osamdesetih godina, svoja djela su prenosili u medij vune i tehniku ručnog „taftinga“ značajni umjetnici hrvatskog i svjetskog glasa, među kojima su i

Jagoda Buić, Frane Delale, Raoul Goldoni, Joža Horvat, Marijan Kocković, Mijo Kovačić, Ferdinard Kulmer, Ivan Lacković Croata, Lujo Lozica, Boris Mardešić, Cvijetka Miloš, Edo  i Goranka Murtić, Frane Paro, Dimitrije Popović, Ivan Rabuzin, Ivan Večenaj, Mladen Veže i drugi. 

Kad bi mogli sva ta djela jednom sakupiti, bio bi to veliki muzej suvremene hrvatske likovne umjetnosti na mediju tepiha i tepiserije.

Vuna i tradicionalna izrada potvrđuju svoj svevremenski doprinos održivosti 

Rukovodeći se globalnim ciljevima održivog razvoja, posebice ciljem broj 12. Agende 30 Ujedinjenih naroda, koji govori o „Održivoj potrošnji i održivoj proizvodnji“, vuna je, uz aplikacije lana jedini materijal koji se u reGALERIJI koristi za proizvodnju tepiha i tapiserija. Logičan i optimalan poslovni izbor osigurava ravnotežu po pitanju cijene, kvalitete te utjecaja na okoliš.

DOBAR „STARI“ TEPIH U VAŠEM DOMU UVIJEK MODERAN

Da li ste se ikad sjetili toga da je tradicionalni tepih, kakav odavna poznaju ti naši krajevi, zapravo iznimno suvremen, svevremen proizvod – održiv u smislu najpotpunijih ekoloških zahtjeva današnjice? Mislimo na tepih naše tradicije, izrađen iz prirodnih materijala (vuna i lan, najčešće), koji se odlikuje iznimnom trajnošću i dugim životnom ciklusu proizvoda. Na tepih koji se nekad čuvao i prenosio na pokoljenja kao obiteljska srebrnina. Mogli bi se u ekološkom duhu sada podsjetiti i na one tzv. usputne tepihe, manje prostirke, koje su se radile od otpadnih traka starog tekstila (reuse, znači osmisliti nov proizvod od nečeg starog, isluženog) 
Čuvajte svoj tepih, njegujte ga, ekonomično je! Tko danas ima u svom domu takav tepih neka ga se lako ne odriče (ne baca), jer će svaku komercijalnu zamjenu u nedalekoj budućnosti morati zamijeniti. Zamjenu koja uključuje nešto sintetičko, plastično, možda gumirano, svakako neekološko. Čiji je ciklus višestruko kraći; sve onako kako se to ogleda na planu tzv. brze mode kod odjeće i obuće. Neekološku zamjenu zbog kojih će netko (obično se misli da to treba biti država) morati stalno iznalaziti nova i nova odlagalište ili smišljati iznimno skupe postupke reciklaže.

regeneracija_recyclingKao prirodni materijal i kao obnovljivi izvor sirovine, vuna posjeduje, sama po sebi, izrazito jaku ekološku notu, a odlikuje se i posebnim svojstvima koja u širem smislu čovjeku i društvu donose niz prednosti: utjecaj na zdravlje čovjeka, manje troškove energije, mogućnost recikliranja i dr. Što je možda i najvažnije, materijal s ovakvim osobinama potiče obrasce poslovanja i ponašanja koja bi svima u dobavljačkom lancu trebala biti prioritet, uvažavajući okoliš kao kriterij kojem nema alternative.

Ako to promatramo sa strane uvažavanja koncepta „životnog ciklusa proizvoda i usluga“ (life cycle aproach) koji je usko povezan s okolišnim otiskom, postajemo svjesni svih dobrobiti koje određuju naš današnji izbor, odnosno način na koji ćemo koristiti resurse. Vuna je kvalitetno, po svojoj građi čvrsto i elastično vlakno koje osigurava da tepih proizveden iz nje bude dugotrajan; svjedoče tome mnogi primjeri korištenja u brojnim objektima i kontakti s privatnim kupcima koji potvrđuju: naše tepihe imaju i više od 50 godina, što znači još od početaka ZIVT-a .

ReGALERIJA danas, u skladu sa zajednicom i društvom

U sklopu novog prostora za izradu tepiha, koji po nekim svojim karakteristikama i koncepta „hand made-a“ poprima i obilježja „craft“ proizvodnje, otvoren je i prodajno-izložbeni prostor u kojem se 3-4 puta godišnje, uz puni „support“ reGALERIJE, održavaju izložbe autora s kojima surađujemo u segmentu izrade tepiha i tapiserija. Tvrtka dosljedno podržava suradnju s umjetnicima,  s kojima su naši tehnolozi i tkalje, u zajedništvu, stvorili trajne kulturne vrijednosti; i velika nam je želja sve to njegovati i u budućnosti.

regalerija

Kao tvrtka koja svoje poslovanje temelji na načelima društvene odgovornosti, u tom smislu dajemo doprinos kulturi grada u kojem djelujemo i živimo, a što ćemo u skladu s našim mogućnostima, činiti i u budućnosti.

Ono što također nudimo svim našim klijentima i posjetiteljima je jedinstveni doživljaj upoznavanja s procesom kreativnog stvaranja proizvoda, od dizajn studija, preko procesa bojanja u vlastitoj bojadisaoni, ručnog taftinga i završne dorade tepiha uz mogućnost razgledavanja trenutnog postava izložbe. 

Ponos oduvijek, ponos koji će trajati 

Na kraju svega, malo je reći da smo ponosni na ovih 55 godina proizvodnje nečega što na nadilazi kategoriju proizvoda kao takvog. Jer, osim što su po definiciji proizvodi, oni su i trajne kulturološke vrijednosti u koje su utkana imena velikih umjetnika, umijeće naših majstora i drugih koji su sudjelovali u realizaciji Regeneracijinih tepiha. 

Utkana je unj i naša velika ljubav prema onome što radimo.

Goran Mikac, direktor marketinga
Regeneracija, Zabok

DOBRA HRVATSKA
Siječanj, 2023

www.odgovorno.hr
odgovorno@odgovorno.hr

 

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

UM 2024

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img