Ako se uzme u obzir da je samo 1% vode na svijetu pitko i dostupno, jasno je koliko je važno održivo koristiti i zaštiti pitku vodu, što je HEINEKEN prepoznao i uzeo kao svoju važnu zadaću.
U kompaniji HEINEKEN Hrvatska održivost je dio sastavni dio strategije i jedan od ključnih imperativa. Fokus je na šest prioritetnih područja: zaštita izvora pitke vode, smanjenje emisije CO2, održiva nabava, promicanje odgovorne konzumacije alkohola, zaštita zdravlja i sigurnosti te suradnja s lokalnom zajednicom. U definiranju ključnih prioriteta i aktivnosti u domeni održivosti jedan do glavnih alata je stalan dijalog s dionicima.
Bez vode nema piva
Voda je jedan od glavnih sastojaka piva i sigurno nije pretjerano reći da bez vode ne bi bilo pivarske industrije. Stoga ne čudi da HEINEKEN ulaže značajne napore i sredstva kako bi se smanjila količina vode koja se koristi u proizvodnji piva.
U toj domeni HEINEKEN ima dva cilja: smanjiti potrošnju vode rješavanjem gubitaka koji se mogu izbjeći te smanjiti utjecaj uravnoteženjem iskorištene vode koja ne može biti vraćena u lokalni sliv. Potičući i podržavajući inicijative za zaštitu vodnih resursa kompanija na globalnoj razini pomaže očuvati ili obnoviti sliv.
Prema istraživanjima UNESCO-a iz 2014. godine, Hrvatska je po dostupnosti i bogatstvu vodnih izvora na visokome 5. mjestu u Europi, a na 42. mjestu po bogatstvu izvorâ vodâ. Odnosno, Hrvatska je zemlja koja pripada u malu grupu zemalja bogatih vodom sigurne za pijenje iz kuhinjskih slavina. Nažalost, još uvijek se nerijetko susrećemo s praksama koje rade protiv prirode, iako takav način poslovanja neizbježno utječe na samo postojanje kompanije u budućnosti. Osobito kada njezin glavni resurs dolazi iz prirode.
Nesigurnosti vezane za očuvanje pitke i čiste vode stalan su rizik. Kao kompanija kojoj je voda izuzetno važna za poslovanje, što čini HEINEKEN Hrvatska?
S obzirom da HEINEKEN Hrvatska koristi vodu za svoje finalne proizvode, ali i kroz cijeli lanac opskrbe, kontinuirana zaštita vodnih resursa predstavlja jedan od glavnih prioriteta kompanije.
Osim aktivnosti vezanih uz smanjenje potrošnje vode, mnogo truda ulaže se i u zaštitu izvora pitke vode. U sklopu pivovare u Karlovcu nalazi se pročistač otpadnih voda, a kvaliteta otpadnih voda redovno se prati sukladno parametrima okolišne dozvole Ministarstva zaštite okoliša i prirode. Konkretno, to znači da se tehnološkim postupcima osigurava da je otpadna voda iz proizvodnog pogona prikladno tretirana prije nego bude puštena u kanalizaciju.
Od 2008. godine do 2017. potrošnja vode smanjena je za čak 40% pa se tako za proizvodnju litre piva u 2017. godini koristilo 4,1 litra vode.
Ovaj rezultat postignut je zahvaljujući mnogim inicijativama te višegodišnjim ulaganjima u tehnologiju. Tako je, primjerice, proveden projekt učinkovitijeg korištenja vode u odjelu proizvodnje piva i tijekom procesa pakiranja. Također prije nekoliko godina u pivovari se počelo intenzivno raditi na optimizaciji kotlovnice, a pokrenut je i projekt rekuperacije vruće vode iz varionice koja se ponovno koristi za pranje strojeva u punionici. Time se ujedno doprinijelo uštedama i u potrošnji toplinske energije.
Navedeni primjeri i ostvareni rezultati pokazuju da je kompaniji HEINEKEN Hrvatska odgovorna i održiva uporaba vode izrazito važna. Prostora za poboljšanje još uvijek ima stoga odgovorno korištenje vode kao resursa ostaje jedna od prioriteta kompanije.
O kompaniji
HEINEKEN Hrvatska drži čvrsto drugo mjesto na hrvatskom tržištu piva. Tradicija proizvodnje piva u pivovari u Karlovcu seže u davnu 1854. godinu. U svom portfelju HEINEKEN Hrvatska ima vrhunske proizvode napravljene od kvalitetnih sastojaka. Pored Karlovačkog svijetlog piva i članova Karlovačko obitelji, u portfelju su i međunarodni te regionalni brendovi piva, cidera i jabukovače.
Helena Radić Bosanac, stručnjak za korporativne poslove i brend PR, HEINEKEN Hrvatska
Travanj, 2018.
Sukladno Metodologiji oblikovanja DOP primjera Dobre Hrvatske
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.