Svako treće dijete bilo je žrtva elektroničkog nasilja, a tek svaki sedmi roditelj toga je svjestan. Mnogi roditelji nikada ne razgovaraju sa svojom djecom o sigurnosti na internetu, uglavnom jer ni sami nisu svjesni opasnosti ili nemaju dovoljno informacija. Upravo je potreba za informiranjem i edukacijom roditelja kako bi sami mogli pomoći svojoj djeci bio povod Wiener osiguranju za pokretanje projekta (O)siguran online, koji se provodi treću godinu zaredom.
Projekt (O)siguran online pokrenut je 2017. godine u suradnji s partnerima Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom – CARNET, Nacionalnim CERT-om te Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu, koji su pomogli u ostvarivanju ciljeva projekta. Od prvog dana u provedbu projekta uključili su se i zaposlenici Wiener osiguranja, prije svega sudjelovanjem u edukativnim radionicama te aktivnim sudjelovanjem – prijedlozima, volontiranjem i promocijom.
Kao jedno od vodećih osigurateljnih društava na hrvatskom tržištu, Wiener osiguranje VIG prepoznaje važnost svog utjecaja na društvo, okoliš i gospodarstvo. Njihova posvećenost prepoznata je i unutar Wienerove matične grupacije pa je tako Wiener Osiguranje osvojilo Günter Geyer nagradu za društvenu osviještenost u iznosu od 50.000 eura za svoj projekt (O)siguran online u konkurenciji 50 društava Vienna Insurance Grupe iz 25 zemalja.
Edukacija i informiranje ciljanih skupina
Kako bi se podigla razina medijske pismenosti i preveniralo online nasilje, u suradnji sa stručnjacima i poznatim osobama kreirani su alati koji roditeljima mogu poslužiti za bolju komunikaciju s djecom, uočavanje potencijalnih opasnosti i u prevenciji neželjenih situacija.
Prve godine projekta u suradnji s Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu doprinos većoj sigurnosti djece na internetu ostvarena je:
- održavanjem edukacija u 12 škola diljem Hrvatske za 670 roditelja i profesora,
- podjelom 20.000 tiskanih brošura o online sigurnosti djece.
Brošure su još uvijek dostupne u digitalnom obliku. Također, kao dio projekta organiziran je i okrugli stol na temu sigurnosti djece na internetu, gdje su svoja znanja i iskustva razmijenili hrvatski stručnjaci na području komunikacije, medija i sigurnosti te direktorica švedske vladine organizacije Swedish Media Council, Ewa Thorslund.
Online kampanja
Prošle je godine nastavljena suradnja sa stručnjacima koji su prenijeli svoja znanja na online kanale, gdje su edukativnim YouTube videozapisima savjetovali roditelje o uključivanju u online aktivnosti djece. Uz edukativni video sadržaj, kreiran je i upitnik za roditelje koji pomaže u osvještavanju potencijalnih opasnosti u online svijetu te ilustrirani vodič sa znakovima za prepoznavanje opasnosti, kojeg roditelji kroz igru mogu koristiti za edukaciju djece. U svrhu podizanja svijesti o sigurnosti i zaštiti djece u online svijetu, u projekt (O)siguran online uključile su se i javne osobe (Ida Prester, Tarik Filipović, Bruno Šimleša i Lana Pavić) koje su iz vlastitog iskustva opisale kako se nose s izazovima interneta te kako štite vlastitu djecu.
Nastavak projekta u 2019. godini
Mnogi društveno odgovorni projekti odnose se na poboljšanje medijske pismenosti djece, stoga je projekt (O)siguran online jedinstven primjer usmjerenosti prvenstveno na roditelje. Upravo je Wiener Osiguranje VIG prepoznalo potrebu roditelja koji se žele informirati i educirati te samostalno pomoći svojoj djeci.
Ove godine napravljen je presjek provedbe projekta te su održane fokus grupe s roditeljima kako bi se saznalo što ih najviše zabrinjava te odredio smjer projekta temeljem njihovih potreba. Potpomognut novčanim sredstvima Günter Geyer nagrade, projekt (O)siguran online nastavlja se u 2019. godini s ciljem prevencije elektroničkog nasilja te podizanjem svijesti o temi, ali prije svega edukacije roditelja o zaštiti djece u online svijetu.
Wiener osiguranje VIG i u 2018. godini ostvarilo je snažan rast te se pozicioniralo na 4. mjesto liste vodećih društava na hrvatskom tržištu osiguranja po premijskom prihodu, što je značajno pridonijelo rastu cjelokupnog tržišta. Prošle godine Wiener osiguranje zabilježilo je zaračunatu bruto premiju od 891,5 milijuna kuna* na tržištu Republike Hrvatske bez EU premije, što potvrđuje značajan rast od 15 posto u odnosu na 2017. godinu, kao i ostvareni ukupni udio na hrvatskom tržištu od 9,1 posto.
*Odnosi se na pribrojene rezultate Wiener osiguranja VIG i Erste osiguranja koje je pripojeno Društvu u svibnju 2018.
Alina Radusin, Služba marketinga i korporativnih komunikacija, Wiener osiguranje VIG
Kristina Gotovac, PR Senior, Komunikacijski laboratorij
DOP primjer oblikovan sukladno metodologiji Dobra Hrvatska
DOBRA HRVATSKA
Travanj, 2019.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.