spot_img

Hrvatska osvješćuje problem SIROMAŠNE DJECE: SOS kampanja

Podatak o tome da svako peto dijete u Hrvatskoj odrasta u riziku od siromaštva i socijalne isključenosti uznemirio je svakoga tko je za njega doznao. Posebno je uznemirio ljude koji se i profesionalno bave djecom koja su od početka života upoznala život bez roditeljske skrbi udrugu SOS Dječje selo Hrvatska. Kako bi upozorili i osvijestili javnost o toj bolnoj činjenici, SOS Dječje selo Hrvatska početkom listopada pokrenulo je i ovih dana okončalo akciju “#vidime – za djetinjstvo jednakih prilika”.

Završena prva kampanja „#vidime za djetinjstvo jednakih prilika“

Tijekom listopada u sklopu toga projekta, koji je financiralo Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, uz medijsku kampanju i rad u školama, održana su i tri stručna skupa u Zagrebu, Osijeku i, završni, u Hrvatskoj Kostajnici.

A kako je sve počelo? Kroz SOS mobilne timove SOS Dječjih sela u Sisačko-moslavačkoj i Osječko-baranjskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji u udruzi  SOS Dječje selo Hrvatska uočili su veliki problem siromašna djeca nemaju jednake šanse, u školi su stigmatizirana, a često im nisu dostupne ni predškolske ustanove. Kampanjom “#vidime – za djetinjstvo jednakih prilika” pokušali su takvu djecu učiniti vidljivom te ukazati na potrebu da se na njihove probleme reagira i pomogne im se.

Upitali smo Gordanu Daniel, direktoricu razvoja nacionalnih programa SOS Dječjeg sela Hrvatska, je li kampanja postigla svoj cilj.

Medijska kampanja, kao jedna od aktivnosti projekta „#vidime – za djetinjstvo jednakih prilika“, u potpunosti je postigla svoj cilj, a to je ukazivanje na problematiku siromaštva djece i senzibilizaciju javnosti za potrebe djece koja odrastaju u uvjetima siromaštva. Uz medijsku kampanju održali smo i tri stručna skupa na različitim lokacijama, ali s istim ciljem progovaranja o problemu koji pogađa svako peto dijete u našoj zemlji.

Pokretanje medijske kampanje u projektu socijalnog značaja s ograničenim i skromnim budžetom bio je hrabar, čak i rizičan potez. Tema o kojoj smo željeli govoriti i na nju ukazati nije nimalo lepršava niti zabavna, nema u njoj senzacionalizma već gole i teške stvarnosti. Odlučili smo krenuti u javnost s kratkim videom kao poticajem za razmišljanje i osvještavanje da tu, pokraj nas neko dijete ima neostvarene želje, ostaje nevidljivo u životnoj svakodnevici… Javno objavljivanje videa, stručni skupovi, pojavljivanje na TV i radio postajama, članci u tiskovinama, objave i rasprave na društvenim mrežama, sve to je uspješno realizirano i pridonijelo je ostvarenju cilja kazala je Gordana Daniel.

Zašto je SOS društvena kampanja započela u SOS  Dječjem selu?

Nije ni čudo da je projekt potekao baš iz SOS Dječjeg sela Hrvatska. Kroz dječja sela oni skrbe za 160-ero djece bez roditelja i roditeljske skrbi, pružajući im ljubav i sigurnost u obiteljskom okruženju, trajan dom i obrazovanje za sretno i mirno djetinjstvo. Djeci koja u SOS Dječjim selima Lekenik i Ladimirevci žive i školuju se uz pomoć stručnog tima valja pridodati i djecu starijeg uzrasta koja žive u SOS Zajednici mladih, pa SOS Dječje selo Hrvatska zapravo brine o 240-ero djece. Ondje djeci pristupaju vrlo brižno, smatrajući da svako dijete, bez obzira na rasnu, vjersku ili nacionalnu pripadnost, zaslužuje dostojan život i jednake prilike za odrastanje. Kroz sustav im pomažu sve dok se ne osamostale, a svaki njihov uspjeh je i uspjeh ove humane organizacije.

U SOS Dječjem selu Hrvatska zadovoljni su kampanjom, a kako nam je izjavila Gordana Daniel, kroz razne medijske kanale primili su velik broj pozitivnih i podržavajućih reakcija građana i struke, niz upita kako se konkretno može pomoći, inicirane su javne diskusije i rasprave o potrebi poduzimanja mjera za uklanjanje problema siromaštva djece… Uspjehu projekta uvelike je pridonio i mladi kreativni tim koji napravio upečatljiv video (donosimo ga u nastavku).

Ne možemo a da se na kraju ne upitamo hoće li nakon napora uloženog u osvještavanje problema uslijediti i konkretne mjere za pomoć djeci u riziku od siromaštva i socijalne isključenosti.

Javno progovoriti o problemu, približiti ga ljudima kroz pisanu riječ i sliku putem medija u našem se projektu pokazalo dobrim putem za osvještavanje i formiranje slike javnosti o prisutnom problemu dječjeg siromaštva. Svjesnost i poznavanje problema preduvjet je drugom koraku, a to je konkretno poduzimanje aktivnosti i mijenjanje postojeće situacije. Zaključci s održanih stručnih skupova daju nam nadu da će uključeni stručnjaci, svaki sa svog područja djelovanja, napraviti korak dalje u konkretiziranju mjera pomoći i rješavanja postojećeg problema. Nadamo se da će naše poruke doprijeti i do razina na kojima se donose odluke i zakonski okviri. Ono što SOS Dječje selo Hrvatska, kao organizacija posvećena dobrobiti djece, može i hoće učiniti je da kroz svoje sadržaje i aktivnosti preventivnih programa jačanja obitelji nastavimo pomagati obiteljima i djeci koja žive u uvjetima siromaštva i socijalne isključenosti kao i da još jače zagovaramo prava djece na djetinjstvo jednakih prilika kazala je na kraju Gordana Daniel.

Mirela Drkulec Miletić

Sukladno metodologiji oblikovanja DOP primjera Dobra Hrvatska
Studeni, 2018.

 

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

UM 2024

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img