Podatak o tome da svako peto dijete u Hrvatskoj odrasta u riziku od siromaštva i socijalne isključenosti uznemirio je svakoga tko je za njega doznao. Posebno je uznemirio ljude koji se i profesionalno bave djecom koja su od početka života upoznala život bez roditeljske skrbi – udrugu SOS Dječje selo Hrvatska. Kako bi upozorili i osvijestili javnost o toj bolnoj činjenici, SOS Dječje selo Hrvatska početkom listopada pokrenulo je i ovih dana okončalo akciju “#vidime – za djetinjstvo jednakih prilika”.
Završena prva kampanja „#vidime – za djetinjstvo jednakih prilika“
Tijekom listopada u sklopu toga projekta, koji je financiralo Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, uz medijsku kampanju i rad u školama, održana su i tri stručna skupa – u Zagrebu, Osijeku i, završni, u Hrvatskoj Kostajnici.
A kako je sve počelo? Kroz SOS mobilne timove SOS Dječjih sela u Sisačko-moslavačkoj i Osječko-baranjskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji u udruzi SOS Dječje selo Hrvatska uočili su veliki problem – siromašna djeca nemaju jednake šanse, u školi su stigmatizirana, a često im nisu dostupne ni predškolske ustanove. Kampanjom “#vidime – za djetinjstvo jednakih prilika” pokušali su takvu djecu učiniti vidljivom te ukazati na potrebu da se na njihove probleme reagira i pomogne im se.
Upitali smo Gordanu Daniel, direktoricu razvoja nacionalnih programa SOS Dječjeg sela Hrvatska, je li kampanja postigla svoj cilj.
– Medijska kampanja, kao jedna od aktivnosti projekta „#vidime – za djetinjstvo jednakih prilika“, u potpunosti je postigla svoj cilj, a to je ukazivanje na problematiku siromaštva djece i senzibilizaciju javnosti za potrebe djece koja odrastaju u uvjetima siromaštva. Uz medijsku kampanju održali smo i tri stručna skupa na različitim lokacijama, ali s istim ciljem progovaranja o problemu koji pogađa svako peto dijete u našoj zemlji.
Pokretanje medijske kampanje u projektu socijalnog značaja s ograničenim i skromnim budžetom bio je hrabar, čak i rizičan potez. Tema o kojoj smo željeli govoriti i na nju ukazati nije nimalo lepršava niti zabavna, nema u njoj senzacionalizma već gole i teške stvarnosti. Odlučili smo krenuti u javnost s kratkim videom kao poticajem za razmišljanje i osvještavanje da tu, pokraj nas neko dijete ima neostvarene želje, ostaje nevidljivo u životnoj svakodnevici… Javno objavljivanje videa, stručni skupovi, pojavljivanje na TV i radio postajama, članci u tiskovinama, objave i rasprave na društvenim mrežama, sve to je uspješno realizirano i pridonijelo je ostvarenju cilja – kazala je Gordana Daniel.
Zašto je SOS društvena kampanja započela u SOS Dječjem selu?
Nije ni čudo da je projekt potekao baš iz SOS Dječjeg sela Hrvatska. Kroz dječja sela oni skrbe za 160-ero djece bez roditelja i roditeljske skrbi, pružajući im ljubav i sigurnost u obiteljskom okruženju, trajan dom i obrazovanje za sretno i mirno djetinjstvo. Djeci koja u SOS Dječjim selima Lekenik i Ladimirevci žive i školuju se uz pomoć stručnog tima valja pridodati i djecu starijeg uzrasta koja žive u SOS Zajednici mladih, pa SOS Dječje selo Hrvatska zapravo brine o 240-ero djece. Ondje djeci pristupaju vrlo brižno, smatrajući da svako dijete, bez obzira na rasnu, vjersku ili nacionalnu pripadnost, zaslužuje dostojan život i jednake prilike za odrastanje. Kroz sustav im pomažu sve dok se ne osamostale, a svaki njihov uspjeh je i uspjeh ove humane organizacije.
U SOS Dječjem selu Hrvatska zadovoljni su kampanjom, a kako nam je izjavila Gordana Daniel, kroz razne medijske kanale primili su velik broj pozitivnih i podržavajućih reakcija građana i struke, niz upita kako se konkretno može pomoći, inicirane su javne diskusije i rasprave o potrebi poduzimanja mjera za uklanjanje problema siromaštva djece… Uspjehu projekta uvelike je pridonio i mladi kreativni tim koji napravio upečatljiv video (donosimo ga u nastavku).
Ne možemo a da se na kraju ne upitamo hoće li nakon napora uloženog u osvještavanje problema uslijediti i konkretne mjere za pomoć djeci u riziku od siromaštva i socijalne isključenosti.
– Javno progovoriti o problemu, približiti ga ljudima kroz pisanu riječ i sliku putem medija u našem se projektu pokazalo dobrim putem za osvještavanje i formiranje slike javnosti o prisutnom problemu dječjeg siromaštva. Svjesnost i poznavanje problema preduvjet je drugom koraku, a to je konkretno poduzimanje aktivnosti i mijenjanje postojeće situacije. Zaključci s održanih stručnih skupova daju nam nadu da će uključeni stručnjaci, svaki sa svog područja djelovanja, napraviti korak dalje u konkretiziranju mjera pomoći i rješavanja postojećeg problema. Nadamo se da će naše poruke doprijeti i do razina na kojima se donose odluke i zakonski okviri. Ono što SOS Dječje selo Hrvatska, kao organizacija posvećena dobrobiti djece, može i hoće učiniti je da kroz svoje sadržaje i aktivnosti preventivnih programa jačanja obitelji nastavimo pomagati obiteljima i djeci koja žive u uvjetima siromaštva i socijalne isključenosti kao i da još jače zagovaramo prava djece na djetinjstvo jednakih prilika – kazala je na kraju Gordana Daniel.
Mirela Drkulec Miletić
Sukladno metodologiji oblikovanja DOP primjera Dobra Hrvatska
Studeni, 2018.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.