Načela društveno odgovornog poslovanja kao ključna opredjeljenja u Holcimovu poslovanju potaknula su vodstvo poduzeća na novo razmišljanje: kako svojim odlukama dati nov poticaj malom hrvatskom poduzetništvu?
Godine 2007. dolazi se na ideju „drugačijih božićnih poklona“. Naime, u prosincu svake godine poduzeće kao i mnoga druga daruje svoje zaposlenike, kooperante i partnere. Te se godine pošlo razmišljati šire – zašto ne napraviti nešto šire korisno, mimo ljudi koji će darove dobiti? Započeta je poslovna suradnja s malim hrvatskim poduzetnicima, obiteljskim gospodarstvima koja je trajala iz godine u godinu – otkupljivani su njhovi proizvodi, svaki drugačiji i poseban, da bi postao „Holcimov božićni dar“. Odluka o izboru dara u postupku nabave morala je uvažavati tri kriterija:
- Dar mora biti hrvatski proizvod! U Holcimu su to popratili riječima: „Kako su i svi naši proizvodi, cement, beton i agregat potpuno hrvatski proizvodi, u ovoj sveopćoj krizi proizvodnje odlučili smo i na taj način podržati hrvatske proizvođače.”
- U proizvod mora biti uloženo dosta truda i rada! „I mi u Holcimu ulažemo puno rada u proizvodnju naših proizvoda pa rad poštujemo, posebno onaj fizički i stvaralački!“
- Orijentacija na male proizvođače i udruge! Holcimovci su kazali: „Želimo dati svoj doprinos razvoju malog poduzetništva u Hrvatskoj.”
Važnost ove inicijative prepoznali su jednako i Holcim i dobavljači i na najbolji mogući odgovorili zadatku pred kojim su se našli.
Navedenim načinom odabira darova Holcim je zadovoljio ciljeve:
- Osigurani su lijepi darovi za zaposlenike, suradnike i partnere.
- Potpomognuto je malo obiteljsko gospodarstvo u Hrvatskoj
- Trudom kojeg je Holcim uložio u odabir i dobavu takvih darova pokazano je poštovanje i briga prema primateljima.
OPG Plesničar koji je u ovom projektu 2011. Holcimu bio partner isporučio je poljoprivredne proizvode-darove i osigurao sebi koristi:
- Prodane su cjelokupne zalihe proizvoda
- Među primateljima poklona proširen je dobar glas o obiteljskom gospodarstvu i time stečeni novi potencijalni kupci,
- OPG Plesničar nakon ove suradnje podiže nove nasade i širi poslovanje.
Holcimov čin može u ovom slučaju izgledati nevelik, no neosporno je da te godine promijenio život jednog poduzetnika. Vjerujući u koncept društveno odgovornog poslovanja, Holcim šalje jasnu poruku javnosti pa i drugim poduzećima da ga slijede – da i sami u poslovanju kreativno i odgovorno razmišljaju. Mogli su se odlučiti za uvezenu robu iz Kine, ne bi bili ni prvi ni posljednji. Sigurno bi smanjili izdatak za dobavu božićnih poklona, uštedjeli bi i dodatni trud kojeg su uložili u biranje najprikladnijeg malog poduzetnika za budećeg dobavljača. Vrlo vjerojatno uštedjeli bi i vrijeme i sve bi bilo ranije gotovo! No krajnji cilj Holcima u ovome bio je: poslovati na načelu društvene odgovornosti. Rješavajući jednu „običnu“ poslovnu potrebu – dobavu poslovnih darova na društveno odgovoran način, postignut je viši cilj i bilo je puno više zadovoljnih.
(Tekst je uz uredničku obradu preuzet iz Zbire studija slučajeva društveno odgovornog poslovanja, Mislava Ante Omazića i suradnika, 2012. Izvorni članak o ovom primjeru napisale su Ana Sudar i Kristina Jelečki – studentice Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.)
Julija Škoro, voditeljica komunikacija i marketinga, Holcim (Hrvatska) d.o.o.