spot_img

HPB i nagrada HRIO. Upitna primjerenost mamut-reklamiranja osvojene nagrade?

Zajedno s drugima, HPB – Hrvatska poštanska banka je dobitnica vrijednog stručnog, ali i društvenog priznanja – NAGRADE HRIO 2023, koju joj je krajem 2023. na 15. Konferenciji o održivom razvoju dodijelio Hrvatski savjet za održivi razvoj – HRSPOR.

Čestitamo na dobivenoj nagradi.

UPITNA OPRAVDANOST REKLAMIRANJA DOBIVENE NAGRADE U OPĆOJ JAVNOSTI!

Na velikim saobraćajnicama u Zagrebu i Velikoj Gorici gledamo,  i dan danas u ožujku 2024., oglase kojima HPB obavještava javnost o osvojenoj nagradi. Oglasi zauzimaju najveću moguću reklamnu površinu(15 x 8 m) na visini od 15 m.

Akcija upitne primjerenosti!? Da li je to tek obavijest općoj javnosti ili reklama za vlastitu praksu DOP-a!? I jedno i drugo je suvišno!

KOJI JE CILJ!

Da nije tek greenwashing? „Greenwashing“ je praksa osvajanja naklonosti i pozitivne pozicije u svijesti publike, dobrog imidža, koristeći reklamu za vlastitu praksu održivog poslovanja, koje je danas u središtu zanimanja. Moderno je biti na valu zalaganja za održivo. No “zeleno pranje (greenwashing)” u ovom slučaju ne bi trebalo očekivati.

Najbolji i dobri se ne reklamiraju. Po karakteru, najbolji su skromni i jednostavni jer su veliki. Veliki su kad su jednostavni. Ne koriste reklame da navedu gledatelje na zaključak o svom DOP-ovskom imidžu. Dopušteno im je je o dobivenom DOP priznanju obavijestiti internu javnost organizacije pa to i proslaviti (na neki primjereni način). Također mogu obavijestiti i uži krug poslovnih partnera kojima bi takva novost mogla biti važna (oni po zalaganju i idealima nama slični).

Alternativno utrošiti novac! Kolika je cijena za ovakvu reklamu na gradskom svjetlećem dan-noć mamut displeju u trajanju 30 dana? Zar društveno odgovorna organizacija ne bi mogla taj veliki novac utrošiti u nešto društveno korisno!

Poželjnost drugačije poruke u oglasu. Možda bi drugačiji dojam gledatelja stekao ako bi se sadržaj nadopunio s odgovarajućim sloganom, porukom, ovog tipa: „Pridružite se!“. „Pokrenite projekte održivosti i DOP-a!“ Cilj bi tada bio – pokrenuti druge. Slogan „Stvaramo uvjete za bolji život u Hrvatskoj“, koje se čita na dnu ove reklame je općeg tipa, isuviše potrošen.

O svemu tome trebaju pravodobno razmisliti PR agencije, kako u ovom, tako i u svakom drugom oglašavanja ovakvih sadržaja na TV, digitalnim mrežama itd.

S pomisli o dobrim namjerama u ovom slučaju, još jednom čestitamo HPB-u.

DOBRA HRVATSKA
Ožujak , 2024.

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img