HELB d.o.o. se kroz više od 25 godina postojanja afirmirao kao jedno od vodećih hrvatskih poduzeća na području usluga i proizvoda elektroenergetike – partner mnogima u izgradnji složenih objekata, izvoznik. Ali, što je ključ tog razvoja, stabilnosti i uspjeha tvrtke HELB-a? Odgovor su dali sami zaposlenici, oni s najdužim stažem. To su odnosi: obiteljska atmosfera, prijateljski odnos prema zaposlenicima i uvažavanje njihovih obitelji, briga o ljudima, osjećaj sigurnosti, stručnost ljudi, fleksibilnost, poštivanje rokova, upornost, brzina i kvaliteta rada što se postiže velikim angažmanom i predanim radom zaposlenika i mnogo toga drugog.
Poduzeće je započelo svoje aktivnosti sad već davne 1990. godine sa dvoje zaposlenika, da bi danas taj broj dosegao skoro 140 zaposlenih te se predviđa daljnji rast. Od početnih servisnih poslova na elektroenergetskim postrojenjima danas je HELB poduzeće koje projektira, gradi i upravlja energetskom infrastrukturom. Nudi kompletnu uslugu u svim fazama razvoja objekta: od izgradnje postrojenja, upravljanja i održavanja, ispitivanja i puštanja u pogon, inženjeringa do energetske učinkovitosti.
Tvrtka koja podržava ljude, raste s njima
Kako to da su zaposlenici dali takve odgovore? Oduvijek je postojala svjesnost da svakog zaposlenika treba poštovati sa svim njegovim vrlinama i manama, sposobnostima i ograničenjima i pokušati osigurati što je moguće bolje uvjete rada i najbolji učinak.
Rad velikog dijela HELBovih zaposlenika je terenskog karaktera, što znači da su ljudi po tjedan dana ili duže u timovima na mnogim gradilištima – trafostanice, hale, objekti za za proizvodnju električne energije… Izuzetno je važno podržati ih u njihovu zahtjevnom poslu na terenu i osigurati im sigurne dobre uvjete rada, smještaj i kvalitetnu prehranu. Uvijek je bilo pravilo da ljudi trebaju jesti kuhane obroke i imati dovoljno osvježavajućih pića.
Krajem 2015. godine u Božjakovini sagrađen je novi poslovni objekt koji uključuje i kuhinju u kojoj se pripremaju obroci za zaposlenike koji su kuhani „kao doma“. Kaže se da „ljubav ide kroz želudac“, pa tako i briga za Helbove zaposlenike kod nas „ide kroz kuhinju“.
U novom objektu više prostora posvećeno je „relax“ aktivnostima. U jednoj prostoriji nalazi se stol za stolni tenis iz koje se u vrijeme dnevne pauze ili nakon posla redovito čuju zvukovi kuckanja loptice po stolu te usklici žara borbe. Jedan otvoreni, vrlo ugodan prostor ispunjen je barskim stolovima i stolicama te aparatom za kavu. Tu je ugodno popiti jutarnju kavu ili kavu poslije „gableca“, a ponekad dočekati i gosta.
Vanjski natkriveni prostor koji je često vrlo živahan je tzv. pušiona. Dakle, svi koji imaju potrebu „zapaliti“, učine to u dobrom društvu kolega i usput riješe i koju poslovnu situaciju ili razmijene informacije. Ljudi samostalno biraju kada će otići i koliko će se zadržati u ovim aktivnostima.
Trudimo se međusobno pristojno razgovarati, našaliti se, opustiti se kad je to moguće.
Jedan od vrlo bitnih čimbenika koji pridonosi osnaživanju i uvažavanju zaposlenika je ulaganje u dodatno školovanje, stjecanje viših kvalifikacija, doktorata, različitih certifikata. Uz planirane i organizirane edukacije, uvažava se i svaka individualna potreba i želja za osobnim i stručnim razvojem. Osviješteno je da individualni razgovori doprinose dobrobiti zaposlenika, tako da se prošle godine krenulo i sa coachingom. Sve to uvelike pridonosi snazi i stručnosti HELB-a.
Kupci koji su radili s HELB-om uvijek se vraćaju. Vraćaju se zbog ljudi koji kvalitetno i u roku odrade posao, kada je „frka“ uvijek spašavaju situaciju, izvuku najbolje od sebe da naprave sve što se može. U dosta situacija kupci i osobno poznaju naše radnike koji su dodatan motiv i jamstvo dobrog posla i komunikacije.
Dugoročna, doživotna veza radnika i poslodavca – društveno odgovorno poslovanje
U današnjem svijetu nesigurnosti i neizvjesnosti dobro je osjećati HELB-ov „zaštitnički“ stav prema svojim predanim zaposlenicima. Izaći će se u susret svakome u bilo kojoj životnoj situaciji, u kriznim vremenima imperativ je bio sačuvati radna mjesta. Cijeni se odanost HELB-u i potiče se dugoročnost radnog odnosa. O svakom zaposleniku se razmišlja u svjetlu „doživotnog radnog odnosa“ te se nastoji razviti osjećaj privrženosti i sigurnosti. Prilikom zapošljavanja jedan od važnih kriterija je potencijal za dugoročni ostanak, odnosno kolika je kompatibilnost u vrijednostima i očekivanjima između kandidata i HELB-a.
Uz zapošljavanje mladih ljudi netom nakon završenog školovanja, rado se prihvaćaju i ljudi u zrelim godinama koji doprinose dragocjenim životnim i profesionalnim iskustvom.
Uvijek se u našoj radioni mogu vidjeti srednjoškolci koji tijekom svog školovanje svoje naukovanje odrađuju u HELB-u. Također, puno je i diplomskih radova i praksi odrađeno u HELB-u. Neki od naučnika i studenata postanu i zaposlenici.
HELB je obiteljsko poduzeće, poštuje obitelj zaposlenika. Helb je obitelj.
Obitelj zaposlenika je važna poslodavcu. Na kraju svake godine, u božićno vrijeme organizira se druženje sa zajedničkim ručkom za sve zaposlenike i njihove obitelji. Za malene je uvijek organizirana prigodna predstava s različitim aktivnostima i podjelom darova. To je prilika da se svi zajedno bolje upoznamo, podružimo, i u konačnici i bolje razumijemo. Cijela obitelj dobiva sliku o tome s kim njihovi najdraži provode radno vrijeme. To je osobito osjetiljivo pitanje u kontekstu terenskog rada većine zaposlenika. Također, poznavajući obitelj zaposlenika može ga se obuhvatnije i razumjeti.
S druge strane, važno je i da se zaposlenici okupe i opuste u nekom drugom okruženju izvan onog radnog. Sljedeći radni dan je lakše započeti posao, komunicirati i rješavati probleme. Tako se dečki nalaze petkom na nogometu, a i ovogodišnji team building – HELBijada doprinio je unošenju smijeha i dobrog raspoloženja u naše živote.
Svakodnevni život i rad nameću izazove, ali uvijek je lakše kada se trudimo sami sebi olakšati ono na što možemo utjecati. Upravo se HELB i njegovi zaposlenici trude stvoriti okruženje u kojem je moguće dobro se osjećati i poticajno raditi.
Ili kako se kaže: Tvrtka – ugodno mjesto za rad i život.
Marina Jakus
Rukovoditeljica sektora ljudskih potencijala i općih poslova
DOBRA HRVATSKA
– Sukladno Metodologiji oblikovanja DOP promjera
Lipanj, 2017
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.