spot_img

Osvrt Priča: Usporimo brzu modu! Livia Firth obilježila 10 godina bloga „Izazov Zelenog Tepiha“ (The Green Carpet Challenge)

Tekstilna industrija je, nakon naftne, najveći globalni zagađivač okoliša – da li ste to znali? I u njoj sudjelujemo svi mi. Srećom, postoje pojedinci i inicijative koji nastoje povećati svijest o tom problemu. Koristeći svoje ime, ali i snagu interneta, danas ima više brendova koji istražuju nov, održiv pristup, uz poruku:

Usporimo MODU!

Onu brzu, sezonsku. Angažirani dokumentarni film iz 2015. pod nazivom “Prava cijena” (True price) jedan je od najvažnijih filmova o ovoj temi u zadnjem desetljeću. U samo 90 minuta progovara o nemjerljivim posljedicama koje tekstilna industrija ostavlja na okoliš i ljude. Jeftina odjeća uopće nije jeftina kad joj dodamo troškove zagađenja i ugroze resursa te kršenja ljudskih prava radnika.

Iako se ova tema propituje kroz misli intelektualaca različitih vokacija, glas koji ostaje posebno zapažen u filmu jest onaj Livije Firth, jedne od najistaknutijih aktivistica u području održivog razvoja i društvene pravde, Oxfamove ambasadorice (OXFAM – internacionalna udruga posvećena borbi protiv siromaštva) te UN-ove ambasadorice. Kao supruga poznatoga glumca Colina Firtha, pripada “višem društvu” u kojem se strasno zalaže za prihvaćanje održive mode.

Livia je, naime, 2007. pokrenula Eco Age, konzultantsku kuću u području održivosti, specijaliziranu za savjetovanje u tekstilnoj industriji, za mjerenje njezina utjecaja na društvo i okoliš. Krajnja joj je želja utjecati, u suradnji s klijentima, na stvaranje globalno odgovornih proizvođača, ali i potrošača te investitora koji će pažljivije ulagati u projekte i brendove. Tvrtka educira i pomaže modnim kućama da prihvate obnovljive izvore energije, ekološki prihvatljiva vlakna te sustave recikliranja. Apelira na uklanjanje štetnih kemikalija, smanjenje otpada te pravedno plaćanje radnika. Zapravo, nastoji upoznati modne kuće s održivošću kao strategijom budućnosti. Njihovi klijenti su neki od najvećih brendova poput Guccija, Marks&Spencera, Sergio Rossija te Stelle McCartney.

Razumijevajući koliki utjecaj na svijest javnosti imaju slavne osobe, godine 2009. pokrenula je akciju i platformu pod nazivom The Green Carpet Challenge.

Ideja je jednostavna: globalno popularne zvijezde odijevat će isključivo odjeću od ekoloških ili recikliranih materijala te pronositi viđenje o održivoj modi. Ono popularno pitanje voditelja s crvenog tepiha: “A što Vi danas nosite?” ona rado i provokativno postavlja uglednima na panelima i događajima za pokretanje šireg razgovora o održivosti. Brendovi, pak, koji zadovolje sve kriterije društvene i korporativne odgovornosti te zaštite okoliša, natječu se za priznanje The Green Carpet Fashion Awards. No nagradu dobivaju i krojačice, bez kojih te industrije nema.

Livija teži promjeni svijesti javnosti, što znači i navika potrošača da kupuju ekološko i manje, plaćaju fer cijenu i koriste dulje.

“Svijet je pun stvari”, poručuje Livija. “Održivost je kada radimo s onim što već imamo.”

***

Preko 250 istaknutih članova svjetske modne zajednice koristi danas savjete i usluge Livije Firth (2020).

Ako poželite znati više o izuzetnoj ženi koja je mnogo prije drugih krenula u „ozelenjavanje“ vrhunske modne industije, Liviji Firth, linkajte na njezin intervju povodom 10 godina bloga The Green Carpet, Vogue, 20.1.2020.  ovdje

DOBRA HRVATSKA
Travanj, 2020.

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
HEP Opskrba

NAJČITANIJE