spot_img

Osvrt: Uspjeh pokreta „Stop mržnji zbog profita“ – masovni bojkot Facea u srpnju! Da li ćete se i vi, svi mi, pridružiti tome?

Kako graditi održivo društvo, ako ne na univerzalnom sustavu ljudskih vrijednosti? Kojeg nećete prepoznati u poslovanju Facea! Zato je #StopHateForProfit, masovna kampanja u SAD i svijetu, koja djeluje od kraja lipnja, sve uspješnija u vršenju snažnog pritiska na Facebook da promijeni svoju kontraverznu politiku. Kampanja ima sve više sljedbenika. Pretvara li se ono što svi nosimo u sebi – loš osjećaj i otpor – u građansku akciju? Čini se da DA …  

Moć Facebooka je prevelika, utjecaj koji ostvaruje na svijet svojim/našim novcem je neizmjerno velik.

Ogromna moć, uz našu privolu

A tvrtka i njezin vlasnik  Mark Zuckerberg  nisu se pokazali ozbiljnim ni doraslim velikoj odgovornosti koju imaju pred čovječanstvom. Sjetimo se afere kad se tvrtka uplela u političke igre i izbore u SAD i otuđila za lovu podatke 87 milijuna korisnika Face – dakle prodala je privatnost ljudi, zloupotrijebila povjerenje. Face je izuzetno financijski moćan, raspolaže stotinama milijardi dolara spremljene gotovine koje može trenutačno uložiti u što hoće. (kao i Amazon ili Google)

Ravnodušnost na govor nasilja

Kompanijsko vodstvo nije odgovarajuće aktivno u zaštiti od nasilja i dezinformacija koje s ekrana preplavljuju svijet posredstvom Facea.

Neplaćanje poreza je krađa. Kompanija izbjegava plaćanje poreza u zemljama u kojima djeluje. Dakle, špekulira. Facebook nema svoj ured u Hrvatskoj, ni u jednoj državi osim u Irskoj preko koje realizira sve svoje poslovne operacije. Naravno zato jer su u Irskoj porezi najniži. A od čega će zemlje koje Faceu pružaju poslovno gostoprimstvo plaćati svoje obrazovanje, policiju, socijalne službe, obrazovanje… Koliko će i kako samo naši domaći poduzetnici, ti koji su još živi, nositi taj teret?

Da li ćete, družeći se s Faceom , ili posmatrajući njegovo djelovanje, išta naučiti o vrijednostima na kojima bi morao počivati svijet koji teži svojoj održivosti.

Koje vrijednosti učite prateći Facebook

I konačno ono veliko pitanje: da li će naša djeca i ovo društvo išta naučiti o – poštenju, urednom plaćanju poreza, poštivanju privatnosti i sloboda, toleranciji na različitosti, građanskom otporu nasilju i govoru mržnje, solidarnosti, društvenoj odgovornosti, zalaganju za održivošću i vraćanju klime u normalu…?

Već i vrapci i kokoši znaju da nema promijene svijet na bolje, ako se ne uspostavi novo povjerenje prema univerzalnim civilizacijskim vrijednostima. Zbog toga kampanju #StopHateForProfit treba gledati i kao masovnu podršku upravo takvim zalaganjima.

U nastavku prenosimo dobar članak iz Jutarnjeg lista koji ukazuje na karaket Facea i potrebu našeg otpora .

DOBRA HRVATSKA
redakcijski članak
srpanj, 2020.

***

Jutarnji list

Kompanije i društvo ogorčeni jer Facebook ne zaustavlja govor mržnje. Mnogi se pridružuju pokretu #Stop Hate for Profit.

Kreće bojkot oglašavanja koji traje cijeli ovaj srpanj, možda i dalje. Bojkot bi mogao zadati financijski udarac tehnološkom divu, ali to je možda jedini način da se zaštite sami korisnici

Sve više globalnih kompanija okreću leđa Zuckerbergu: „Kod vas se više nećemo reklamirati!“

Američki teleoperater Verizon je u 25. lipnja prvi objavio da će povući svoje reklame s Instagrama i Facebooka kao dio sve većeg pokreta za bojkot te društvene mreže zbog toga što ne čini dovoljno da zaustave govor mržnje na svojim platformama.
Najveće je to ime među tvrtkama koje su dosad pokrenule bojkot Facebooka. North Face je bio prvi veliki brend koji se pridružio bojkotu i najavio da će zaustaviti sva oglašavanja na platformi. Ben & Jerry’s, Patagonia, Rei i mnoge druge tvrtke u lančanom odgovoru najavili su da neće raditi s tehnološkim gigantom dok se ne poduzmu “smislene akcije” u svrhu rješavanja dezinformacija i govora mržnje.

Nasilje

Facebook je prekršio sve granice zaštite korisničkih podataka i neuspješno sankcionirao poruke koje pozivaju na nasilje, poručio je i Rakuten Viber, jedna od vodećih svjetskih messaging aplikacija za besplatnu komunikaciju. Tvrtka je najavila prekid svih poslovnih odnosa.

“Viber će ukloniti Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY, a usto će u potpunosti prekinuti s oglašavanjem na toj društvenoj platformi, čime aktivno pridonosi pokretu #StopHateForProfit i bojkotiranju kontroverznog tehnološkog diva’’, najavila je tvrtka u priopćenju.

#StopHateForProfit je kampanja koja od srijede vrši sve veći pritisak na Facebook. Zbog proturasističkih prosvjeda, koji su proteklih nekoliko tjedana zahvatili SAD, skupina od šest organizacija, među kojima su i Antidifamacijska liga i NAACP (National Association for Advancement of Colored People), pozvala je sve oglašivače koji koriste Facebook da tijekom srpnja zaustave svoje kampanje.

“Vaši profiti nikada neće biti vrijedni promocije mržnje, netolerancije, rasizma, antisemitizma i nasilja”, navodi web stranica kampanje.

Pokret traži od Facebooka da uvede oštrije politike protiv rasističkih sadržaja i govora mržnje na svojim platformama kroz bojkot oglašavanja. Facebook zarađuje više od 70 milijardi dolara godišnjeg prihoda od oglašavanja dok “pojačava poruke bijelih supremacista” i “potiče nasilje”, prema navodima kampanje. Jonathan Greenblatt, izvršni direktor Antidifamacijske lige, rekao je da smo ‘’predugo dopuštali da Facebook donosi u naše domove neke od najgorih elemenata društva’’.

“Naše su organizacije pojedinačno i zajednički pokušale potaknuti Facebook da njihove platforme postanu sigurnije, ali više puta nisu poduzele smislene mjere. Nadamo se da će ova kampanja napokon pokazati Facebooku koliko njihovi korisnici i njihovi oglašivači žele napraviti ozbiljne promjene na bolje”, izjavio je Greenblatt.

Zloporabe

Kampanjom se podsjetilo na niz primjera u kojima Facebook nije uspio zaštititi korisnike od dezinformacija i zloupotrebe njihovih podataka. Primjeri loše zaštite korisničkih podataka su mnogi, no prisjetimo se samo skandala Cambridge Analytice tijekom kojega je konzultantska tvrtka prikupila podatke više od 87 milijuna korisnika Facebooka kako bi ih koristila u političke svrhe.

Što se tiče govora mržnje, prema anketi ADL-a iz 2019. godine, 55 posto Amerikanaca izjavilo je da je na platformi doživjelo neki oblik uznemiravanja. Zagovaračke grupe prigovaraju Facebooku da nije uspio odgovoriti na optužbe da je Breitbart News, desničarski medij koji ima povijest suradnje s neonacistima i potiče rasizam, uvrstio među ‘’pouzdane izvore vijesti”. Tvrtka se posljednjih mjeseci suočila s pritiskom da se pozabavi tim problemom, posebice nakon što je njezin konkurent Twitter počeo označavati lažne i zapaljive izjave američkog predsjednika Donalda Trumpa.

Facebook se suočava s rastućim kritikama jer nije poduzeo ništa u povodu Trumpovih objava koje su glorificirale smrt Afroamerikanca Georgea Floyda, događaja koji je potaknuo val nemira u SAD-u. Stotine zaposlenika Facebooka je u rijetkom javnom prosvjedu kritiziralo vlastitu kompaniju koja nije učinila ništa kako bi maknula Trumpove poruke koje šire rasističku mržnju na platformi.

Zbog pritiska Facebook je 18. lipnja odlučio povući poruke predsjednika uperene protiv krajnje ljevice, koje su prikazivale simbole obrnutog crvenog trokuta, znaka kojim su nacisti označavali političke zatvorenike u koncentracijskim logorima. Oglasi koje je izborni Trumpov stožer odlučio koristiti za nadolazeće izbore prvi je kritizirao Washington Post nakon čega ih je Facebook ocijenio neprimjerenima i povukao.

Stvarni odnos direktora Facebooka Marka Zuckerberga i Trumpa mnogi i dalje propituju jer tručnjaci smatraju da je tehnologija Facebookova oglašavanja pridonijela predsjedničkoj pobjedi 2016. godine.

Zaštita

Facebook je priznao da postoji “manjak povjerenja”. Voditelj Odjela za povjerenje i sigurnost Facebooka, Neil Potts, izjavio je da je kompanija pozvala više od 200 oglašivača kako bi radili na poboljšanju povjerenja.

Tvrtke su u oglašavanje na Facebooku uložile golem novac. Samo Verizon je od 22. svibnja do 20. lipnja potrošio gotovo 1,5 milijuna dolara za oglašavanje na Facebooku i 500.000 dolara na Instagramu. Bojkot bi mogao zadati financijski udarac tehnološkom divu, ali mnogi smatraju kako je to jedini način da kompanija poduzme odgovarajuće korake koji će zaštititi korisnike. Štoviše, dat će doprinos sve većim pozivima društva protiv diskriminacije, pokrenutim kampanjom #Blacklivesmatter

Reference: jutarnji list.hr, euroaktiv.hr
https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet/sve-vise-globalnih-divova-okrece-leda-zuckerbergu-kod-vas-se-vise-necemo-reklamirati-15004847

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

UM 2024

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img