spot_img

Pula: prvi grad u svijetu certificiran prema načelima društveno odgovornog poslovanja sukladno normi IQNet SR-10

Grad Pula – Pola dokazuje se na mnogi od dobrih načina: ima ciljeve, postupke i ostvarenja!

Pula je najveći grad Istarske županije i administrativni je centar Istre još od rimskog doba. Danas ima status velikog grada.  Upravljanje gradom je organizirana u šest odjela i dvije službe, s 184 zaposlenika.

Da sveopća kriza ne mora biti alibi za apatiju, gradska uprava Pule dokazala je učinivši – može se reći – svjetski iskorak. Nakon obavljenog certifikacijskog audita, gradska uprava Grada Pule je u jesen 2014. dobila certifikat za sustav upravljanja društveno odgovornim poslovanjem (DOP) prema normi IQNet SR-10, koji sadržajno odgovara standardu ISO 26000. Do ovog trenutka samo su 63 tvrtke u svijetu uspjele ostvariti takav pothvat – od čega niti jedna lokalna uprava ni državna institucija.

Grad Pula je prvi grad u svijetu koji je službeno certificirao svoju orijentaciju i praksu prema DOP-u. Ovim certifikatom, dobivenim od strane agencije, Pula dokazuje kako je organizirana i usmjerena k održivom razvoju i kako „ljudima i svijetu želi pružati više od prosjeka, samoinicijativno, svojim sredstvima, planski i sustavno“ (definicija DOP).

Činom certifikacije odaslana je jasna poruka i građanima i javnosti, i to ne samo u Hrvatskoj. Grad se ovime želi distancirati od uvriježenog mišljenja o birokratskom i netransparentnom funkcioniranju javnih službi, postaviti visoke standarde rada i ponašanja. Želi na svaki način izaći u susret skupinama prema kojima je okrenut i kojima služi – svim dionicima.

Kako je dogodilo da jedna gradska uprava može s lakoćom realizirati projekte koji su za mnoge druge nedostižni?

Sjeme uspjeha posađeno je 2007. godine. Iako jeto tada  izgledalo kao uobičajeni poslovni potez, čin implementacije elektroničkog sustava za upravljanje procesima i dokumentima se pokazao kao prekretnica, presudna točka u razvoju. Kao rukom odneseni, nestali su uobičajeni problemi svakog grada i institucije – traženje akata i predmeta, zagubljeni dokumenti, greške, nedostatak informacija, netransparentnost, pusti sastanci, pritužbe…

Kako je poslovni sustav doživio značajne promjene i radikalno drugačiji način rada, stabilizacija istog se postigla uvođenjem ISO 9001 sustava. Sljedeći je korak bila implementacija informacijske sigurnosti (ISO 27001) kako bi se od grešaka i zlouporabe zaštitio ne samo informacijski već i cijeli poslovni sustav, a na koncu i usluga građanima.

Ipak, glavni dokaz organizacijske superiornosti i poslovne zrelosti jest čin certifikacije društveno odgovornog poslovanja prema IQNet SR-10 normi.

Projekt je trajao šest mjeseci i na njemu su aktivno sudjelovalo više timova i odabranih zaposlenika. Usvojena je Politika upravljanja sustavom DOP grada Pule, donesen Etički kodeks, identificirani su i ocijenjeni dionici i njihova očekivanja, proanalizirani zakonski zahtjevi i usklađenost s njima. Sačinjen je i Akcijski plan društvene odgovornosti u 13 točaka.

Zanimljivo je spomenuti da je, iako to nije bilo obavezno, izrađen i nefinancijski godišnji izvještaj o radu sukladno smjernicama G4 – Global Reporting Initiative, što omogućuje praćenje i ocjenu napretka u DOP-u. U sklopu samoga projekta, Grad Pula postao je članom svjetske mreže odgovornih subjekata – UN Global Compact.

Veličina svega ovoga je u tome što je gradska uprava napravila kvalitetne pretpostavke za direktan i konkretan pozitivni utjecaj na svoju sredinu. Prema viziji, Grad Pula želi biti sve poželjnijim mjestom za život i rad ljudi – pa su sve ovo koraci koji ka tome neminovno vode. Nakon što je je projekt certifikacije završio, u gradskoj je upravi opet osviještena ona poznata maksima: biti društveno odgovornim je putovanje, a ne odredište.  Društveno odgovorno poslovanje je tek alat, a sretan i ugodan život grada i njegovih građana pravi cilj koji nas sve pokreće!

 

Boris Miletić, Gradonačelnik Grada Pule

listopada 2014,

za knjigu-planer UČINKOVIT MENADŽER 2015.

Fotografija: pixabay.com

 

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img

UKLJUČITE SE, ISKAŽITE SVOJE STAVOVE O ODRŽIVOSTI AMBALAŽE!

Sve više postajemo svjesni traga kojeg ambalaža ostavlja prirodi i ljudima. Dugo je vremena cjelovitost utjecaja ambalaže bila zanemarivana pa su zato i mogućnosti za njezino usavršavanje u smjeru održivosti višestruke, u svim fazama: proizvodnji, transportu, uskladištenju, trgovini, finalnoj potrošnji. 

Po vama, koji je najčešći uzrok neekološke ambalaže na koji nailazite? (Moguće je više odgovora)

Kad ste uočili/osvijestili negativan eko-trag ambalaže?

Da li biste pri kupnji dali prednost proizvodu koji se ističe održivom ambalažom?

Što mislite o „luksuznoj opremi“ ambalaže za parfeme, žestice, mobitele, nakit…, koja redovito ostavlja velik eko-trag?

Koristite li u kupnji vlastite vrećice, odbijete li ponuđenu vrećicu u trgovini:

Da li koristite staru ambalažu za novu namjenu (eng. renew, npr.: kutije od cipela – kao kutiju za razne sitnice ili čarape u komodi i ormaru; plastične posude od sira i jogurta - za odlaganje čavlića ili baterija… I druge ideje koje odgađaju novu kupnju i doprinose smanjenju proizvodnje.

Zahvaljujemo na vremenu koje ste odvojili za ovaj upitnik. Rezultate upitnika uskoro ćemo objaviti i komentirati na našoj stranici u okviru serijala o ambalaži.