Svjetski dan kvalitete obilježava se svake godine drugog četvrtka u studenom, a od 11. do 15. studenog 2024. obilježava se i Svjetski tjedan kvalitete #WorldQualityWeek. Svrha obilježavanja je podizanje svijesti o kvaliteti i pružanje podrške pojedincima i organizacijama za postizanje gospodarskog prosperiteta i usvajanje standarda visoke kvalitete. Prvi Svjetski dan kvalitete održan je u Londonu 2008. godine.
Svjetski dan kvalitete ima svoje začetke u 1990. godini kada su Ujedinjeni narodi istaknuli važnost upravljanja kvalitetom. No ideja se javlja još 1960. godine na čelu s Japanskim savezom znanstvenika i inženjera (JUSE). Oni su uvidjeli potrebu za usredotočenošću na kvalitetu potaknuti naglim rastom japanskih tvrtki nakon Drugog svjetskog rata. Može se čak reči da je na određeni način upravo praksa upravljanja kvalitetom pomogla oblikovati japansko poslijeratno gospodarsko čudo.
Obilježavanje Svjetskog dana i tjedna kvalitete organizira Ovlašteni institut za kvalitetu (CQI). Osnovan 1919., CQI je ovlašteno profesionalno tijelo stručnjaka za poboljšanje kvalitete usluga, projekata i proizvoda. Od svog početka, CQI je postavio standard za zagovaranje organizacijske izvrsnosti u upravljanju kvalitetom diljem svijeta.
Kvaliteta: od usklađenosti do izvedbe
Ove godine se Svjetski tjedan kvalitete održava pod temom Kvaliteta: od usklađenosti do izvedbe.
U našem sve više međusobno povezanom svijetu koji se brzo mijenja, upravljanje dinamičnim okruženjima rizika i održavanje operativne otpornosti presudno je za organizacije da ostanu konkurentne. No da bi ostale relevantne i napredovale, organizacije također moraju inovirati i prilagođavati svoje poslovne modele, proizvode i usluge kulturi kvalitete koja predvodi promjenu.
Mnoge se organizacije danas suočavaju sa značajnim izazovima, uključujući nedostatak vještina i ranjivosti u globalnim lancima opskrbe. Usred ovih izazova, digitalna transformacija, posebno integracija umjetne inteligencije (AI), nudi ogroman potencijal za poboljšanje performansi. Međutim, to također uvodi nove rizike kojima se mora pažljivo upravljati.
Kad se održivost i kvaliteta susretnu
Osim toga društvo danas očekuje da organizacije vode brigu o klimatskim i društvenim pitanjima. Rješavanje ekoloških i društvenih problema sve je važnije. Program održivosti znači da organizacije moraju isporučiti vrhunsku vrijednost za kupce i potrošače i jednako uzeti u obzir sva tri stupa (ekološki, društveni, ekonomski), ali i osigurati održive proizvode, usluge i procese. Sve su veća i očekivanja kupaca u pogledu načina na koji surađuju s organizacijama na stvaranju i pristupu održivoj vrijednosti. Imajući to na umu, treba razmotriti kako načela i metode upravljanja kvalitetom omogućuju organizacijama da odgovore na izvanredna vremena, stvarajući kulturu usklađenosti kroz kulturu učenja i poboljšanja.
Izvor: CQI
DOBRA HRVATSKA
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.