Europska komisija usvojila je 27. lipnja 2017. godine neobvezujuće smjernice o objavljivanju okolišnih i društvenih informacija poduzeća. Cilj usvojenih smjernica jest pomoći poduzećima pri objavljivanju materijalnih nefinancijskih informacija na konzistentan i usporediv način. Također, cilj je ojačati korporativnu transparentnost, društveno odgovorno poslovanje, kao i potaknuti poduzeća pri usvajanju održivosti te pozitivnog utjecaja na okoliš i društvo.
Odnosno, objavljene smjernice Europske komisije kreirane su s ciljem podržavanja poduzeća pri ispunjavanju obveze objavljivanja nefinancijskih izvještaja te promocije planiranog i pametnog izvještavanja o društveno odgovornom poslovanju. Na ovom je mjestu važno spomenuti kako Europska unija pod nefinancijskim izvješćem smatra informacije o utjecaju poduzeća na okoliš i društvo, a koje su objedinjene u nefinancijskom izvještaju (izvještaj o održivosti/izvještaj o društveno odgovornom poslovanju).
Kako navodi Komisija, usvojene smjernice reflektiraju najbolje prakse i recentna znanja Globalnih ciljeva održivog razvoja, Pariškog sporazuma, kao i Unije tržišta kapitala. Smjernice Komisije su dobrovoljne te ne predstavljaju administrativan teret.
Direktiva o nefinancijskom izvještavanju
Usvajanje nefinancijskih informacija nastavak je na Direktivu EU 2014/95/EU koja je u hrvatski Zakon o računovodstvu transponirana u prosincu 2016. godine. Prema EU direktivi, od 1. siječnja 2017. godine određeni poduzetnici i grupe s više od 500 zaposlenika u obvezi su, uz financijske, objavljivati i nefinancijske izvještaje. Ipak, s obzirom da su zemlje članice transponirale direktivu u svoja nacionalna zakonodavstva ovisno o pojedinom društveno-ekonomskom kontekstu zemlje, direktiva poduzećima osigurava značajnu fleksibilnost kada je riječ o objavljivanju relevantnih informacija na način na koji oni smatraju da je najkorisniji.
Društveno odgovorno poslovanja malih, velikih i srednjih poduzeća
Ova je direktiva nastavak napora Unije u poticanju poduzeća pri transparentnom poslovanju koje jača njihovu uspješnost, i u financijskom i u nefinancijskom segmentu. Transparentno poslovanje dugoročna je investicija koja utječe na razvoj inovacija, novih zapošljavanja i povećanje povjerenja među različitim dionicima. Osobito, transparentna poduzeća postižu niže financijske troškove, privlače i zadržavaju kvalitetne zaposlenike te su sveukupno uspješnija i povezana sa zajednicom u kojoj posluju.
Unatoč činjenici što je aktualna direktiva namijenjena velikim poduzećima, Komisija također potiče mala i srednja poduzeća na promišljanje načela društveno odgovornog poslovanje te izvještavanje o učinku na okoliš i društvu, makar to bilo u manjem opsegu. Prema objavama Komisije, pitanje je vremena kada će ova obveza biti namijenjena i MSP-ovima, stoga oni koji sada započnu s ovom praksom, bit će u izrazitoj prednosti u budućnosti.
Više Direktiva http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32014L0095