Mnogi su se europski gradovi odlučili obračunati s automobilima zagađivačima zraka. Tako su gradske vlasti nizozemskog glavnog grada Amsterdama odlučile da od 2030. godine zabrane pristup svim automobilima i motorkotačima na benzinsko i dizelsko gorivo.
Stručnjaci su ustanovili da zagađenje skraćuje životni vijek stanovnika Amsterdama za godinu dana.
Mjere 2020. – 2030.:
- Kao prvi dio mjera protiv zagađenja zraka od iduće 2020. će godine dizelskim automobilima koji su stariji od 15 godina biti zabranjeno kretanje unutar obilaznice A10 oko glavnog grada Nizozemske.
- Javni autobusi koji emitiraju ispušne plinove više neće ulaziti u središte grada od 2022. godine.
- Do 2025. godine zabrana će se proširiti na plovila za razonodu u amsterdamskim kanalima, zatim na mopede i lake mopede.
- Do 2025. godine planira se da broj stanica za punjenje sa sadašnjih 3000 naraste na 16.000 do 23.000 stanica kako bi projekt bio održiv.
- Prema Akcijskom planu čistog zraka za koji se izjasnilo Gradsko vijeće Amsterdama, sav promet unutar naseljenog područja mora biti oslobođen emisija do 2030. godine.
Do 2030. godie očekuje se da će oko jedne trećine automobila u gradu biti na električni pogon. Grad planira potaknuti stanovnike na prelazak na električne i vodikove automobile nudeći stanice za punjenje svakom kupcu takvog vozila.
Uglavnom zbog velikog prometa u gradovima Amsterdamu, Maastrichtu i Rotterdamu zagađenje zraka u Nizozemskoj je veće nego što to dopuštaju europski propisi.
****
I drugi europski i svjetski gradovi bore se protiv zagađenja zraka na sličan način. Tako je, primjerice, prošle godine Madrid počeo ograničavati pristup vozilima na benzinski pogon koji su proizvedeni prije 2000. godine te vozilima na dizelsko gorivo koja su proizvedena prije 2006. Rim se obvezao da će zabraniti dizelska vozila u središtu grada do 2024. godine. Danska vlada priopćila je da želi zabraniti prodaju novih benzinskih i dizelskih automobila od 2030. i hibridnih vozila od 2035. godine. Gradske vlasti Edinburgha zabranile su pristup svim vozilima u povijesno središte grada određenim danima tijekom više sati dnevno.
Izvor: The Guardian