spot_img

Kako postati ‘osoba koja nikad ne kasni’

Nije lako mijenjati se. Nije baš lako napustiti modele ustaljenih negativnih ponašanja. Kako naš tvrdokorni mozak, „naštiman“ na mnogošto lošim genima ili školom života, preusmjeriti na nešto bolje, korisnije. 

Rasli ste u sredini u kojoj se osobina točnosti nije naglašavala ni njegovala? U školi vas nisu ukorili zbog kašnjenja ili markiranja sa sata? „Pokvarili“ ste se na ranijem poslu, u uredu gdje se prema vremenu i točnosti odnosio „liberalno“? No, točnost dolaska na zakazani susret (sastanak, prijem, druženje, pregled…) korisna je i cijenjena osobna značajka koju odašiljete naokolo kao poruku o sebi, kao svoju opću kulturu. Imidž osobe točne u dolasku mnogo vrijedi.

Evo vam 10-ak preporuka kako do toga doći:
  1. Prvo, najvažnije: usvojite stav da ćete u dolasku biti točni. Donosite odluku o tome pa zapišite taj cilj, pogotovu ako vas bije glas „kasnilice“.
  2. Na susret treba stizati 5-10 minuta ranije (ovisno o vrsti susreta). 
  3. Ne opterećujte svoj raspored uoči sastanka i ne započinjite u to vrijeme nove tzv. male aktivnosti, kao „imate vremena“, kao: „kratki telefon“, dogovor „s nogu”, završetak „posliće“. Zadnjih 15 minuta sve smirite. 
  4. Poštujte „pripremne aktivnosti i aktivnosti uoči“ i osigurajte im vrijeme! Predvidite vrijeme za pospremanje dokumenata, silazak liftom, hod, prijevoz. Ovdje pet minuta, tu deset, tamo petnaest, i prođe ih 15 – 20 minuta, taman da sigurno zakasnite.
  5. Koristite tehniku „terminiranja ključne aktivnosti unatrag “. Ako sastanak počinje u 10,00 sati, u notes upišite i ovaj termin: „9,30 – odlazak na sastanak“. 
  6. Ne zakazujte /ne prihvaćajte više važnih sastanaka u danu, jedan za drugim u nizu. Dogodi li se da „klizite“ sa završetkom prvog, klizit će vjerojatno i svaki naredni u nizu. 
  7. Ako ste općenito prezaposleni, pokušajte smanjiti količinu posla, delegiranjem, rangiranjem prioriteta i sl. 
  8. Ako krećete u vrijeme „poslovnih gužvi na cesti“, računajte s nekom vremenskom rezervom (gužva u prometu, zaboravili ste ključeve, dokument, pa se morate vratiti u ured).  
  9. Ako zakasnite, nije uljudno samo „šmugnuti“ do stolice. Ne izmotavajte se…, morate reći: „Oprostite na kašnjenju. Nastojat ću da se ne dogodi više.“ Ne trebate navoditi razloge – kasnili ste i gotovo!
  10. Ako ste na poziciji šefa, menadžera, voditelja, predsjedavajućeg, nikad ne kasnite.

Dosta ljudi ima običaj kasniti ili dolaziti na sastanke „knap‟. Osobine, stavovi, navike!!! Kašnjenje je nepoželjno društveno ponašanje, šalje poruku da ste neorganizirana osoba. Sjetite se kolega, partnera, prijatelja koji će vašim kašnjenjem biti ometani u radu. Šaljete li kašnjenjem poruku: „Niste mi važni”. 

Usvojite odluku i sačinite plan razvoja nove navike – nekašnjenja! Kontrolirajte se svakodnevno 30 dana, više mjeseci će vam biti potrebno za usvojiti nove navike. 

Biti pouzdana osoba, uz sve ostalo, znači i biti osoba točna u dolascima. 

Najvažnije geslo, koje će vam pomoći:  

Osoba točna u polasku = osoba točna u dolasku!

Goran Tudor

više objava

Konzultant i autor , utemeljitelj Poslovne inicijative DOBRA HRVATSKA, urednik portala www.odgovorno.hr, direktor M.E.P. d.o.o., predsjednik Udruge Mijelom CRO za podršku oboljelima od multiplog mijeloma i članovima obitelji, ali i planinar, inovator,
filantrop, slikar.

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
HEP Opskrba

NAJČITANIJE