spot_img

Proizvodnjom modernih mekih pakiranja INA MAZIVA smanjila upotrebu plastike za čak 70 posto!

Ususret Europskom tjednu održivog razvoja, koji se obilježava od 18. rujna, INA Maziva predstavlja vrijedan projekt i potvrđuje svoju ekološku osviještenost i usmjerenost ka održivom poslovanju. Tvrtka smanjuje količinu plastike potrebne za pakiranje vlastitih proizvoda, a ponudom svojih inovativnih rješenja na tržištu potiče i druge na isto, u Hrvatskoj i svijetu.

Društveni standardi i održivo poslovanje podižu norme kada je riječ o ambalaži i zaštiti okoliša, a ekološki prihvatljiva ambalaža i u Hrvatskoj postaje imperativ. Brojni štetni utjecaji nerazgradivog otpada na okoliš doveli su do toga da je Europska unija izdala direktivu kojom se do 2030. godine očekuje potpuna zamjena plastike u proizvodnim pogonima i općenito u uporabi. Shodno tome, nije novost da će svako veće poduzeće morati voditi brigu o kvaliteti svojih usluga i proizvoda uključujući ambalažu, odnosno proizvoditi ekološki prihvatljive proizvode koji nemaju štetan utjecaj na okoliš. Iako je riječ o vrlo zastupljenoj temi, statistike govore da Hrvatska mora još puno napredovati po pitanju edukacije kada je riječ o reciklaži. 

Mnoštvo je logističkih i birokracijskih prepreka za kompanije kod realizacije proizvodnje vlastite ambalaže. Iako postoje razni izvori o prihvatljivim načinima pakiranja i poslovanja, uvijek je bolje osloniti se na provjerene izvore koji dugom tradicijom poslovanja pomažu i drugima da se pridržavaju ekološki prihvatljivih pravila. 

INA Maziva tim
Radnici u proizvodnji / Foto: INA Maziva

Prvi na tržištu

INA MAZIVA prva je kompanija na domaćem tržištu koja je pokrenula proizvodnju proizvoda u mekim pakiranjima, a osim što u meka pakiranja puni vlastite proizvode, uslugu punjenja nudi i kupcima koji žele na tržište plasirati vlastitu robnu marku, uz brendiranje ambalaže po želji. U skladu s novim i modernim trendovima prilagodili su strategiju punjenja proizvoda u ambalažu te su u jednom dijelu proizvodnog asortimana kanistre zamijenili mekim pakiranjima. Novim modernim pakiranjem smanjena je upotreba plastike za čak 70 posto, čime INA MAZIVA potvrđuju ekološku osviještenost i održivi smjer poslovanja zacrtan u strategiji INA Grupe. 

Proizvod u mekom pakiranju nakon upotrebe se smota i odloži u za to predviđenu kantu, pri čemu ne zauzima mnogo prostora. Logistički promatrano, proizvod je prihvatljiviji jer se 1000 vrećica prevozi u dvije kartonske kutije, a 1000 kantica u šleperu pa je samim time transport kantica skuplji. Svaka je vrećica prazna površina na kojoj se vizualno mogu iskazati sve želje proizvođača, tj. kupcu se mogu pružiti sve potrebne informacije. Proizvodni strojevi koje upotrebljavaju u INA Mazivima moderni su i potpuno zadovoljavaju trenutne potrebe te omogućuje da uz svoje proizvode i drugim kompanijama nude uslugu punjenja mekih pakiranja, čime i te kompanije direktno doprinose smanjenju plastike u svojem poslovanju.

Kompanija INA MAZIVA nedavno je isporučila prvu veliku količinu personaliziranih mekih pakiranja koja su distribuirana na čak šest inozemnih tržišta. 

INA Maziva - ambalaza
Proizvod u mekom pakiranju nakon upotrebe se smota i odloži u za to predviđenu kantu, pri čemu ne zauzima mnogo prostora. / Foto: INA Maziva

U planu i novi ekološki čišći proizvodi

Zoran Škrobonja, direktor INA MAZIVA kaže da je od ideje do provedbe prošlo otprilike godinu dana.

Osnovni je cilj bio smanjiti potrošnju plastike u ambalaži i na tržište plasirati moderno pakiranje vodeći pritom brigu o okolišu. Ovim potezom udio plastike u proizvodnji smanjen je za čak 70 posto pa smo samo u prošloj godini na tržište plasirali 35 tona manje plastike. Tim naših stručnjaka prihvatio je ovaj izazov s oduševljenjem i na kraju smo pokrenuli pozitivnu priču za koju vjerujemo da će biti inspiracija i poticaj i ostalim kompanijama”, izjavio je Škrobonja dodavši da u INA Mazivima ne planiraju stati sa sličnim inicijativama jer uvijek postoji prostor za razvojem.

Inina tradicija u proizvodnji mazivih ulja i masti počela je još davne 1883. godine pa INA MAZIVA pripadaju omanjoj skupini najstarijih proizvođača maziva u ovom dijelu Europe. Svoje proizvode miješa u vlastitim pogonima (pogoni mješaonice, masti i aditiva) u skladu s visokim standardima koje im omogućuje vlastiti stručni tim Razvoja i kontrole kvalitete. 

Tradicija, koncentracija znanja i iskustva, razvoj i usavršavanje proizvoda i procesa te stalna skrb za tržište i korisnike rezultirala je vrhunskom kvalitetom proizvoda. INA MAZIVA u proizvodnji slijede sva svjetska iskustva i dostignuća kako bi proizvodi bili ekološki čišći i tako predstavljali manju opasnost za okoliš. 

„To u punoj mjeri uspijevamo, a uvjereni smo da ćemo se i ubuduće moći pohvaliti još boljim svojstvima ne samo postojećih, nego i novih proizvoda“, zaključuje Zoran Škrobonja.

DOBRA HRVATSKA
Rujan, 2022.
www.odgovorno.hr

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img

UKLJUČITE SE, ISKAŽITE SVOJE STAVOVE O ODRŽIVOSTI AMBALAŽE!

Sve više postajemo svjesni traga kojeg ambalaža ostavlja prirodi i ljudima. Dugo je vremena cjelovitost utjecaja ambalaže bila zanemarivana pa su zato i mogućnosti za njezino usavršavanje u smjeru održivosti višestruke, u svim fazama: proizvodnji, transportu, uskladištenju, trgovini, finalnoj potrošnji. 

Po vama, koji je najčešći uzrok neekološke ambalaže na koji nailazite? (Moguće je više odgovora)

Kad ste uočili/osvijestili negativan eko-trag ambalaže?

Da li biste pri kupnji dali prednost proizvodu koji se ističe održivom ambalažom?

Što mislite o „luksuznoj opremi“ ambalaže za parfeme, žestice, mobitele, nakit…, koja redovito ostavlja velik eko-trag?

Koristite li u kupnji vlastite vrećice, odbijete li ponuđenu vrećicu u trgovini:

Da li koristite staru ambalažu za novu namjenu (eng. renew, npr.: kutije od cipela – kao kutiju za razne sitnice ili čarape u komodi i ormaru; plastične posude od sira i jogurta - za odlaganje čavlića ili baterija… I druge ideje koje odgađaju novu kupnju i doprinose smanjenju proizvodnje.

Zahvaljujemo na vremenu koje ste odvojili za ovaj upitnik. Rezultate upitnika uskoro ćemo objaviti i komentirati na našoj stranici u okviru serijala o ambalaži.