Putnici koji koriste javna sredstva u Beču pridonijeli su da se emisija smanji za više od pola milijuna tona CO2. Sredstva javnog prijevoza u austrijskoj prijestolnici grabe svakog dana goleme kilometre pa su u 2021. prevalila 78 milijuna kilometara; zamalo da premaše rekord zabilježen u 2019. –78,1 milijun.
Beč je Bečanima radost, a svijetu uzor.
Bečani uistinu prihvaćaju etičnu i odgovornu javnu kulturu, i još mnogošto drugog u zajedničkom interesu, i zato je Beč jedan od najljepših i najpoželjnijih gradova svijeta za provesti tamo život.
***
Više od 1000 bečkih vozila javnog prijevoza – vlakova, podzemnih željeznica, autobusa i tramvaja uporno prevaljuje kilometre i kilometre:
- u proteklih dvanaest mjeseci 2021. prevalila su je ukupno 78 milijuna kilometara
- dnevno su prelazila približno 214.000 kilometara, što odgovara više od pet krugova oko Zemlje.
Najviše prijeđenih kilometara zabilježili su bečki autobusi, i to čak 39,5 milijuna. na drugom mjestu su tramvaji – protekle su godine prevalili 23,3 milijuna, a vlakovi podzemne željeznice 15,2 milijuna kilometara.
Član bečkog poglavarstva zadužen za javni prijevoz Peter Hanke istaknuo je da vrlo dobro razvijena mreža javnog prijevoza poput one u Beču pridonosi zaštiti okoliša.
***
Da su se građani prošle godine odlučili za korištenje automobila umjesto za javni prijevoz, proizveli bi oko 550.000 tona ugljikovog dioksida.
***
Sve više se ljudi voze, a koliko njih se „šverca“
Zanimljiva je činjenica da su putnici u javnom prijevozu u glavnom gradu Austrije među najpoštenijima u Europi. Protekle godine bečki kontrolori pregledali su vozne karte mnogim putnicima, kao i u drugim gradovima Europe. I evo što je nađeno:
- Od oko tri milijuna putnika u Beču „švercalo” se njih samo 2,7 %. (Broj „švercera“ se ipak nešto i povećao – jer je njihov udio 2020. godine iznosio svega 2 %!)
- U Berlinu valjanu kartu u vožnji ne posjeduje oko 3 % putnika.
- U Hamburgu i Frankfurtu „šverca” se oko 5 %,
- A u Parizu kontrolori stvarno trebaju biti budni – tamo se šverca oko 10 % kontroliranih putnika
Valjanost karata u bečkom javnom prijevozu svakodnevno kontrolira stotinu kontrolora Wiener Linien. U Beču je, kao i drugdje, najskuplja vožnja ona bez valjane karte i kažnjava se iznosom u visini od 105 eura, odnosno 115 eura ako se plaća s odgodom.
Beč ima jednu od najboljih mreža javnog prijevoza u svijetu u kojoj se zaista ne isplati švercati, poručuju gradski čelnici.
Referenca: EKO VJESNIK – OVDJE
Urednička obrada portala odgovorno.hr: naslov i podnaslovi, uvodnik i zaključne poruke
DOBRA HRVATSKA
Ožujak, 2022.
odgovorno@odgovorno.hr
Ako vam se članak svidi, dijelite ga: podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet!
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.