Nije dovoljno da se projekt napravi! Europska zajednica traži da se posao kompletira. Novo znanje, iskustvo, reultati treba se čim prije i čim više predati kao obavijest i na korištenje drugima, javnosti. Dakle, projekt je završen kad je objavljen javno. Svi koji ulaze u svijet fondova EU ovaj pojam odmah usvajaju.
Diseminacija obuhvaća mjere za postizanje vidljivosti projekta pa je pojednostavljeno možemo zvati projektnim marketingom. U projektima financiranim iz EU fondova važna je iz nekoliko razloga:
- Doprinosi vidljivosti i replikaciji projektnih rezultata, a time i poboljšava uspjeh projekta
- Podiže interes za korištenjem EU fondova kod opće i zainteresirane javnosti
- Podiže vidljivost projektnog konzorcija / pojedinačnog nositelja projekta, kao i njihove djelatnosti, proizvoda i usluga
- Osigurava vidljivost Europske unije izvora financiranja
To je ono što čini i načela filozofije “društveno odgovorno poslovanje”
Postoje dvije opće razine projektne diseminacije: međunarodna (tzv. projektna) i lokalna.
Međunarodna (tzv. projektna) diseminacija provodi se u međunarodnim surađivačkim projektima koji uključuju manji ili veći broj partnera iz različitih država. Cilj takve diseminacije jest promovirati cjelokupni projekt, njegove ciljeve i rezultate na razini svake države iz koje dolaze projektni partneri, na razini Europske unije, a ponekad i šire. Diseminacijske mjere uglavnom su identične, a njima upravlja koordinator projekta ili partner zadužen za diseminaciju.
Lokalna diseminacija provodi se u lokalnoj zajednici (državi, gradu, općini ili županiji) iz koje dolazi pojedini partner. Svaki od partnera prilagođava diseminacijske aktivnosti, s obzirom na specifične zahtjeve projekta i, što je još važnije, specifične okolnosti svoje zajednice. Zbog toga je moguće da različiti partneri u različitim lokalnim zaiednicama provode različite aktivnosti.
Diseminacijske aktivnosti i mjere koje često susrećemo u projektima su:
- Izrada vizualnog identiteta projekta
- Internetska stranica projekta na engleskom jeziku
- Internetske stranice projektnih partnera na lokalnim jezicima
- Projektni letak ili publikacija
- Organiziranje radionica, treninga i konferencija
- Objave u medijima
- Izrada promotivnih materijala (majice, kape, penkale, olovke, blokovi, fascikli, leci i dr.)
- Stranice na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, Youtube i sl.)
- Sudjelovanje na konferencijama i drugim relevantnim događanjima u organizaciji drugih organizacija
Navedene aktivnosti potrebno je precizno isplanirati prilikom pripreme projekta jer njihova izrada uglavnom podrazumijeva i značajne troškove koje je potrebno identificirati unaprijed i unijeti u proračun projekta
Izvor: http://www.eu-projekti.info/sto-je-projektna-diseminacija-i-cemu-sluzi
Pratite portal www.odgovorno.hr – vodeći u afirmaciji i javnom zalaganju za društveno odgovorno poslovanje.