spot_img

BEČ JE OPET PRVI I UZOR! Beč uvodi reda i prva pravila za e-skutere. Znamo da su e-skuteri prilog održivosti, ali… donose probleme koje nismo očekivali.

Do sada je Beč zaprimio više od tisuću pritužbi građana na ponašanje skuteraša i tvrtki koje skutere iznajmljuju. U Beču je tih tvrtki 10, one raspolažu s 9000 e-skutera. Pored toga tu su i privatni e-skuteri. Dovoljno za veliki budući nered, ako se brzo i na vrijeme sve dobro ne predvidi i posloži.

Beč je Beč, po mnogo čemu najbolje mjesto za življenje u Europi. Može li se očekivati da će i naši gradovi izaći problemu u susret, posebno Zagreb, koji voli sebi tepati „metropola“? Zašto ne krenuti stopama jedne prave metropole, one austrijske!

Nove mjere trebale bi riješiti probleme poput (pre)velikog broja e-skutera u centru grada i neodgovornog ponašanja korisnika skutera koji iznajmljena „vozila“ ostavljaju po pločnicima i uz zidove zgrada … do toga da se skuteraši kreću prebrzo, ugrožavaju pješake i sebe…

„Eto.. zato će od travnja 2020. godine u austrijskom metropoli vrijediti stroža pravila za iznajmljene električne skutere u glavnom gradu Austrije“, izjavljuje bečka dogradonačelnica Birgit Hebein.

Odluka gradskih vlasti obuhvatiti će pravila koja će regulirati djelatnost i način rada tvrtki koje se žele baviti iznajmljivanjem e-skutera. Kasnije će na red doći i pojedinci-vlasnici e – skutera.

MJERE:

PODJELA GRADA NA 3 ZONE I NAJVEĆIM BROJEM VOZILA PO TVRTKI. Prvo što se namjerava je ujednačiti raspodjelu e-skutera za najam po cijelom gradskom području. U tu će svrhu Beč biti podijeljen na tri zone, a u svakoj od njih tvrtke za iznajmljivanje imat će na raspolaganju najviše 500 e-skutera. Te su tvrtke dobile odgovornost da održavaju reda na parkinzima skutera:

PARKIRANJE. U radnim danima u roku od dva sata morati ukloniti ili premjestiti nepropisno parkirane skutere, a rok od šest sati vrijedit će noću, nedjeljom i praznicima. Dosad su za to imali četiri, odnosno dvanaest sati. Ako to ne učine, gradske će službe ukloniti e-skutere, a vratit će ih navedenim tvrtkama uz novčanu naknadu.

Električni skuteri u budućnosti će se moći parkirati samo na pločnicima širine najmanje četiri metra, pri čemu neće smjeti biti oslonjeni na kuće ili zgrade.

OGRANIČENJA BRZINE. Tvrtke za iznajmljivanje morat će također navesti jasna pravila za korisnike u svojim aplikacijama, a dužni su i automatski ograničiti brzinu skutera ako se vozač nađe u takozvanoj zoni susreta ili pješačkoj zoni u kojoj je dozvoljena vožnja e-skuterom.

ZONE ZABRANE VOŽNJE. Osim toga, odredit će se određena područja u gradu u kojima će biti zabranjena vožnja e-skuterima i njihovo parkiranje.

TESTIRANJE FIKSNIH PARKIRALIŠNIH ZONA U 2020. U bečkom okrugu Neubau testirat će se uvođenje posebno označenih fiksnih parkinga za električne skutere, čime se nadaju promijeniti dosadašnje navike korisnika. Ako rezultati budu uspješni, oni će se postaviti i u ostatku grada.

DO SADA BEZ, A U BUDUĆE S KONCESIJOM! Grad Beč iduće godine namjerava koncesionirati tržište za iznajmljivanje e-skutera.

Važno je da Grad utvrdi određene kriterije kvalitete prema kojima će se donositi transparentne i pravedne odluke o tome kojim će tvrtkama biti dozvoljeno iznajmljivanje električnih skutera, poručila je dogradonačelnica Hebein.

Cijela problematika se treba sagledati i organizirati čim prije da bi se problemi prevenirali smanjili! Na području grada trenutno je prijavljeno deset firmi za iznajmljivanje e-skutera koje raspolažu s devet tisuća vozila, što austrijska metropola želi ograničiti. 

Izvor – više

EurocommPR / Ekovjesnik

DOBRA HRVATSKA
prosinac 2019.

Website |  više objava

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img