Od 2010. do 2017. godine Coca-Cola HBC Hrvatska potrošnju vode smanjila je za 11 %, a količinu otpada za 50 %. Izravna ispuštanja ugljikova dioksida u toj su tvrtki smanjena za 60%, a ispuštanja ugljikova dioksida u lancu vrijednosti za 48 %. Ukupna potrošnja energije po litri proizvedenoga pića u punionici je u zadnjih deset godina smanjena za 15 %. U siječnju 2017. godine tvrtka je dobila certifikat zlatne razine prema standardu Europsko gospodarenje vodama (EWS), koji izdaje Europsko partnerstvo za vode (EWP), što je prvi certifikat EWS dodijeljen u Hrvatskoj.
Ti i mnogi drugi podaci istaknuti su prilikom predstavljanja novog izvješća o održivom poslovanju za 2017. godinu Coca-Cole HBC za Hrvatsku, koje je pripremljeno u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim institutom,
– Zajednici želimo vratiti ono što smo od nje dobili. Ne želimo biti samo kompanija sa svrhom, već i brend sa svrhom – istaknula je tom prilikom Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju.
Kad je riječ o zaštiti okoliša, tvrtka je posebice usmjerena na očuvanje vodenih resursa. U sklopu projekta „Od izvora do mora“ u suradnji s udrugama i lokalnim zajednicama, Coca-Cola organizira akcije čišćenja obala mora, jezera i rijeka od ambalažnoga otpada.
Ali, nisu u Coca-Coli brižni samo prema okolišu. Kao primjer brige za zajednicu istaknuli su višegodišnji projekt podrške mladima. Njime je u prošloj i ovoj godini obuhvaćeno 1000 mladih koji više nisu u sustavu obrazovanja, ali još nisu zaposleni, a kojima je Coca-Cola omogućila besplatne dodatne edukacije za stjecanje znanja i vještina koje su tražene na tržištu i s kojima će imati mnogo veće mogućnosti za pronalazak posla. Sljedeće godine planira se u projekt uključiti 1700 mladih. U povodu 50 godina poslovanja u Hrvatskoj, Coca-Cola je mladima u zajednici poklonila i tri suvremeno uređena i tehnološki vrhunski opremljena prostora za učenje i rad na javnim sveučilištima u Dubrovniku, Puli i Osijeku.

Photo: Igor Kralj/PIXSELL
– Od 2012. do 2016. godine Coca-Cola HBC Hrvatska uložila je više od 9 milijuna kuna u projekte koji podupiru lokalnu zajednicu. U 2016. godini u zajednicu je uloženo 1,3 milijuna kuna, a u 2017. godini više od 2,6 milijuna kuna, što je 5,8 % dobiti prije oporezivanja – kazala je Tomić Fontana.
Coca-Cola je ujedno i jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, a najbolje zaposlenike privlači i zadržava poticajnim radnim uvjetima te plaćama koje su u 2017. godini bile gotovo 23 % više od prosječne bruto plaće u industriji proizvodnje pića u Hrvatskoj (prosječna bruto mjesečna plaća u 2017. iznosila je 11.708 kuna).
Inače, Coca-Cola HBC Hrvatska svoje je prvo izvješće o održivome poslovanju objavila još 2003. godine kao jedan od pionira održivog i društveno odgovornog poslovanja u Hrvatskoj. Grupa Coca-Cola HBC ubraja se među europske i svjetske predvodnike u održivom poslovanju, što potvrđuje višegodišnja prisutnost u samome vrhu Dow-Jonesova indeksa održivosti u industriji pića i uključenost u indeks FTSE4Good.
Nakon predstavljanja izvješća održana je i panel-rasprava o važnosti nefinancijskoga izvješćivanja i informiranja dionika o usklađenosti poslovanja pojedine tvrtke s ciljevima održivosti i načelima društveno odgovornog poslovanja, na kojoj su uz Ružu Tomić Fontanu, sudjelovali i Hrvoje Krstulović, predsjednik Uprave ZB Investa i Udruženja društava za upravljanje investicijskim fondovima pri HGK-u, Mirjana Matešić, ravnateljica HRPSOR-a, dr. sc. Mislav Ante Omazić, izvanredni profesor na Ekonomskome fakultetu u Zagrebu te Miodrag Šajatović, glavni urednik poslovnog tjednika Lider. Sudionici su zaključili da održivo i odgovorno poslovanje nema alternativu te da tvrtke moraju pratiti promjene i očekivanja potrošača i zajednice.
– Tvrtke moraju biti svjesne svoje široke odgovornosti i svoj utjecaj iskoristiti za dobrobit svih dionika, ne samo svojih dioničara – zaključila je Ruža Tomić Fontana.
MDM
Zamjenica urednika – novinarka
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.