spot_img

Coca-Cola HBC Hrvatska: Surađujemo samo s onim dobavljačima koji se drže najviših standarda društveno odgovornog i održivog poslovanja

Kada govorimo o društveno odgovornom i održivom poslovanju neke tvrtke, odnos prema dobavljačima najčešće nije u prvom planu. No, on je itekako važan jer utječe na širenje prakse društveno odgovornoga poslovanja (DOP) i mnogo dalje i šire od tvrtke koja ta načela provodi u vlastitu poslovanju. Zato pozornosti stručne javnosti nije promaknula vijest da je Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) krajem 2018. godine pri dodjeljivanju svoje godišnje nagrade HUP DOP 2018 za doprinose u području društveno odgovornoga poslovanja svojim vrijednim priznanjem nagradila tvrtku Coca-Cola HBC Hrvatska, i to upravo za

PROMICANJE DRUŠTVENO ODGOVORNOGA POSLOVANJA UNUTAR DOBAVLJAČKOG LANCA.

Coca-Cola HBC Hrvatska, koja na hrvatskom tržištu posluje već 50 godina, vrlo često ističe da je u svoju poslovnu strategiju ugradila načela društvene odgovornosti i održivog poslovanja, a pošteno poslovanje, društvenu osjetljivost i zaštitu prirode shvaća i kao svoju konkurentsku prednost. U takvom poslovnom modelu, dakako, ni opskrbni lanac nije mogao ostati izvan važećih standarda. Tim više što su izvori i nabava sirovina glavni doprinos tvrtke ekonomskom, operativnom i ekološkom utjecaju. Stoga Coca-Cola HBC Hrvatska pomno procjenjuje koliko njezini dobavljači poštuju načela društveno odgovornog i održivog poslovanja te surađuje samo s onim dobavljačima koji se drže najviših standarda za smanjenje ispuštanja ugljikova dioksida i uporabe vode, koji poštuju ljudska prava i podižu svijest o važnosti održivoga poslovanja.

Coca-Cola HBC Hrvatska promiče uporabu održive ambalaže i njezino primjereno zbrinjavanje nakon uporabe. Sve tvrtke koje sudjeluju u zbrinjavanju otpada redovito se procjenjuju svake godine kao i svi drugi dobavljači s kojima tvrtka surađuje. K tome, Coca-Cola HBC Hrvatska omogućava partnerima da prate svoj napredak i s njima dijeli svoja znanja iz tih područja.

Kada ih upitamo što to Coca Cola HBC Hrvatska u odnosu na dobavljače radi drugačije od nekih drugih velikih tvrtki, u toj nam tvrtki odgovaraju:

– Ponajprije uvijek istražujemo domaće tržište kako bismo uvidjeli što od potrebnih sredstava možemo nabaviti od domaćih dobavljača čime podržavamo domaću proizvodnju i gospodarstvo. Osim kupovine, razmišljamo i o tome kakav svijet ostavljamo u nasljeđe uvijek ispitujući i tražeći mogućnosti prikladne za očuvanje okoliša. Aktivno pristupamo dobavljačima i istražujemo nove mogućnosti. Evo samo jedan od mnogih primjera: neke marketinške materijale od sirovina koje nisu biorazgradive mijenjamo oporabljivim aluminijskim okvirima i tekstilnim materijalima.

Ipak, postavlja se pitanje koliko zapravo tvrtka koja u svome poslovanju već ima ugrađenu praksu održivog i društveno odgovornog poslovanja može utjecati ili zahtijevati od svojih dobavljača da i oni čine isto. Pri odabiru dobavljača Coca-Cola HBC Hrvatska daje prednost onima koji dijele njezine vrijednosti te se zalažu za jednake ciljeve pri poslovanju. Stoga je razumljivo da su i pred njih postavljena jasna očekivanja u smislu društvenog, ekološkog i etičkog poslovanja. Suradnjom s dobavljačima Coca-Cola HBC Hrvatska gradi čvrste partnerske odnose, u kojima se i jedna i druga strana zalažu za smanjenje učinaka na okoliš i privlačenje ulagača u lokalna gospodarstva.

Njihovi dobavljači dolaze iz raznih država, u kojima su i uvjeti poslovanja drukčiji. Ipak, na razini Skupine Coca-Cola HBC postoji razvijena metodologija prilagođena svakoj državi tako da se dobavljači unutar pojedinih država vrednuju i promatraju na istovjetan način. Matrice za vrednovanje imaju ugrađena načela društveno odgovornog poslovanja. Uz to, od određenih se dobavljača traži da imaju potvrde Ecovadis ili Sedex, koje u sebi sadržavaju vrlo iscrpno propisane smjernice i zahtjeve.

VODA JE COCA-COLI KLJUČNA SIROVINA

Budući da je voda ključna sirovina za ovu tvrtku, važno je što Coca-Cola HBC Hrvatska čini za zaštitu voda. U Izvješću o održivome poslovanju Coca-Cole HBC Hrvatska za 2018. godinu navodi se da je tvrtka od 2010. do 2017. uspjela postići smanjenje potrošnje vode od 11 posto. Zanimalo nas je kako.

Sustavno se ulaže u sustave za oporabu, odnosno ponovnu uporabu vode za proizvodni postupak, tj. postupak hlađenja i slično. Jedan je od vidova programa i projekata za smanjenje potrošnje vode inicijativa provedbe deset najboljih programa za uštedu vode. Oni su u zagrebačkoj punionici provedeni u potpunosti. Primjeri su navedenih inicijativa oporaba i ponovna uporaba vode koja se koristi za ispiranje ambalaže i ispiranje proizvodne opreme, oporaba i ponovna uporaba vode koja se koristi za ispiranje različitih filtara u proizvodnom postupku, optimizacija parametara unutarnjega i vanjskog pranja opreme, suho podmazivanje prijenosnih traka za plastičnu ambalažu (bez vode), uporaba oporabljene vode u sustavima za hlađenje i optimizacija potrošnje vode na peračici staklenih boca. Ujedno svaki stroj ima ugrađen mjerač protoka vode, pa u svakome trenutku imamo podatke o potrošnji vode na određenome dijelu opreme te preko izrađene mape potrošnje vode možemo pratiti ukupnu potrošnju i reagirati odmah na svaki rezultat izvan zadanih vrijednosti – odgovaraju u Coca-Coli HBC Hrvatska.

U zagrebačkoj se punionici provode i programi Near Loss i GMP (engl. Good Manufacturing Practice, hrv., dobra proizvođačka praksa) u koje su uključeni svi zaposlenici u proizvodnji, održavanju i skladištima putem prijave i brzog otklanjanja svakog curenja vode čime se sprečavaju gubici.

U Coca-Coli HBC Hrvatska kažu da uštedi vode doprinosi i stalno ulaganje u nabavu nove proizvodne opreme koja tijekom rada troši manje vode. Postavljaju se i godišnji ciljevi potrošnje vode po litri proizvedenoga pića koji se prate u izvješćima za Skupinu Coca-Cola HBC na mjesečnoj, tromjesečnoj i godišnjoj razini te se poduzimaju korektivne mjere ako je rezultat izvan zadanog cilja. Svi zaposlenici prolaze godišnju obuku zbog obnove znanja iz područja zaštite okoliša (koje obuhvaća i gospodarenje vodom), a svaka novozaposlena osoba u tvrtki prolazi niz usavršavanja koja obuhvaćaju i područje gospodarenja vodom i vodnim bogatstvom.

U Coca-Coli HBC Hrvatska posebno se ponose zlatnom potvrdom međunarodno priznatoga standarda European Water Stewardship, koji su dobili za dobro gospodarenje vodom i vodnim bogatstvom te odgovorno ponašanje unutar zajednice u kojoj posluju. Ističu, također, da je Coca-Cola Hrvatska jedna od rijetkih punionica u svijetu koja električnu energiju u potpunosti dobiva iz obnovljivih izvora energije. 

Mirela Drkulec Miletić
DOBRA HRVATSKA
Travanj, 2019.

više objava

Zamjenica urednika – novinarka

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
HEP Opskrba

NAJČITANIJE