spot_img

EKONOMIJA ZA OPĆE DOBRO: Započinje kritičko vrednovanje djelovanja poduzeća i njegovih dionika po 5 važnih kriterija – univerzalnih civilizacijskih vrijednosti.

Održana je konferencija o Ekonomiji za opće dobro, 1. prosinca! Je li to nešto važno? Čini se dosta važnim jer se navještava kako će se u buduće i po prvi put poduzeća i njihova vodstva valorizirati sa stajališta nečeg vrijednog, a neopipljivog… (opipljiv je novac, pozicija na tržištu, kreditni rejting…). A ovdje se želi propitivati nečije djelovanje prema soft kriterijima, a zapravo vrlinama, kao što su:

  • ljudsko dostojanstvo, 
  • solidarnosti, 
  • socijalne pravde, 
  • održivosti, 
  • suodlučivanja i transparentnosti.

Konferencija 1. prosinca 2021., kao dio procesa afirmacije i osposobljavanja…. 

U okviru promicanja Ekonomije za opće dobro i pripreme za provođenje europskih direktiva u Hrvatskoj održana je 1. prosinca dosta zanimljiva i važna konferencija:

„Društveni poduzetnici i njihov pozitivan društveni utjecaj u kontekstu mjerenja i kvantificiranja društvenog utjecaja“

Pogledajte izvještaj i slike s konferencije.

Na predavanju Društveni poduzetnici i njihov pozitivan društveni utjecaj u kontekstu mjerenja i kvantificiranja društvenog utjecaja predstavljeni su projekt eECONOMIJA, ekonomski model Ekonomija za opće dobro i ECG metodologija mjerenja društvenog i okolišnog utjecaja poduzeća. Uz poseban naglasak na teme društvenog poduzetništva u Hrvatskoj i zakonske obveze nefinancijskog izvještavanja, predstavljeni su i primjeri dobre prakse.

U organizaciji Zadruge za etično financiranje (ZEF) i Zelene mreže aktivističkih grupa (ZMAG) održano je predavanje pod nazivom Društveni poduzetnici i njihov pozitivan društveni utjecaj u kontekstu mjerenja i kvantificiranja društvenog utjecaja. Fokus predavanja bio je na aktualnim temama iz svijeta društvenog poduzetništva, poput važnosti mjerenja društvenog utjecaja i edukacije potrošača o načinu prepoznavanja društvenih poduzetnika, odnosno nefinancijskog izvještavanja kroz mjerenje društvenog utjecaja kao najjednostavnijeg načina za transparetno informiranje potrošača o društvenom poslovanju. Ovim se temama Zadruga za etično financiranje aktivno bavi kroz projekte ECONOMIJA, čiji su ključni ciljevi osposobljavanje stručnjaka za pokretanje usluge mjerenja i praćenja društvenog utjecaja poduzeća i izrade nefinancijskih izvještaja putem postojeće metodologije Economy for the Common Good (ECG) te stvaranje mreže ECG konzultanat a putem koje će Zadruga djelovati na tržištu.

Znate li što o Ekonomiji za opće dobro? 

 

ekonomija za opce dobro
Ekonomski model za budućnost

Ekonomija za opće dobro (eng. Economy for the Common Good – ECG) je ekonomski model kojem je primarni cilj i svrha stvaranje općeg dobra, odnosno dobrog života za sve na zdravome planetu. 

ECG je globalni pokret koji je nastao u Austriji 2010., koji se ubrzano širi Europom i šire svijetom.

U sklopu godišnjeg nefinancijskog izvještavanja, poduzeća izrađuju bilancu općeg dobra – ECG izvještaj, odnosno Izvještaj za opće dobro. 

Velika poduzeća u Republici Hrvatskoj imaju ovu obavezu od 2017. godine, dok će mala i srednja poduzeća imati ovu obvezu od 2027. Dakle, velika poduzeća će biti u obvezi sačinjavati i Izvještaj djelovanja za opće dobro. 

Svrha izrade Izvještaja za opće dobro je prikazivanje utjecaja aktivnosti poduzeća na opće dobro, sa društvenog i okolišnog aspekta, a samim time i  osvješćivanje daljnjeg razvoja organizacije u smjeru naglašavanja i razvoja tih 5 vrijednosti kod sebe.

Izvještaj za opće dobro je model organizacijskog razvoja i procjene poduzetničkih aktivnosti putem procjenjivanja i ocjenjivanja doprinosa općem dobru. Proces procjenjivanja uključuje sve sudionike koji sudjeluju u aktivnostima poduzeća.

matrica opceg dobra
Matrica općeg dobra

ECG Izvještaj i Matrica općeg dobra izrađeni su na temeljima 5 univerzalnih vrijednosti: 

  1. ljudskog dostojanstva, 
  2. solidarnosti, 
  3. socijalne pravde, 
  4. održivosti, 
  5. suodlučivanja i transparentnosti.

Nakon što izradite Izvještaj za opće dobro možete ga prijaviti na eksterni audit. Eksterni audit uključuje neovisnu procjenu međunarodnih ECG auditora i njihove povratne informacije o vašem poduzeću, te naglašava područja koja su bitna za budući razvoj poduzeća. 

Nakon uspješnog eksternog audita dobivate međunarodni ECG certifikat koji uključujete u svoj ECG izvještaj. 

U periodu od dvije godine (period važenja certifikata), imate pravo identificirati se kao “ECG-auditirana kompanija”.

Dovršetkom eksternog audita imati ćete mogućnost koristiti ECG oznaku na svojim proizvodima (trenutno u fazi razvoja).

DOBRA HRVATSKA
Prosinac, 2021.

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
Nema spama, samo dobro, odgovorno i održivo!Prijavite se i Vi na naš Newsletter.