Kad je u srpnju 2016. ispred zgrade Gradske uprave na Trgu Stjepana Radića u Zagrebu HEP pustio u rad prvu ELEN LEAF punionicu za električna vozila, dogodilo se nešto značajno: riječ je o prototipu najsuvremenije stanice za punjenje električnih automobila u Hrvatskoj, ujedno i prvoj punionici koja za napajanje koristi solarnu energiju. I, ujedno, riječ je o intenzivnom nastavku programa otvaranja HEP-ovih punionica. HEP nastavlja širiti svoju mrežu započetu 2010-e, s ciljem da na najučinkovitiji način potakne rast broja električnih vozila i poboljša naš život smanjenjem emisija onečišćujućih tvari i buke.
ELEN LEAF stanica u Zagrebu sastoji se od dvije nadstrešnice sa solarnim panelima i ultra brzom punionicom za punjenje električnih vozila snage 50 KW DC i 43 KW AC, uz mogućnost istovremenog punjenja dvaju vozila. Pritom se kao pogonsko gorivo za električna vozila koristi energija dobivena iz solarnih panela. Pomoću solarnih panela ELEN LEAF stanica će godišnje proizvoditi 3.000 kWh električne energije iz obnovljivog izvora (sunčeve energije), što je dostatno otprilike za 20.000 km automobilske vožnje.
ELEN LEAF punionica u Zagrebu kruna je HEP-ovog razvojnog projekta ELEN. Punionica je izgrađena na temelju Sporazuma o suradnji na pilot projektu poticanja izgradnje infrastrukture za napajanje električnih vozila u Zagrebu između Grada Zagreba i Hrvatske elektroprivrede d.d.
Prototip je izrađen na temelju natječaja kojeg je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo i na kojem je odabran rad i idejno rješenje dizajnerica Ane Banić Göttlicher i Maše Vukmanović.
„Ova tehnološki i dizajnerski jedinstvena punionica predstavlja izvanredan spoj koncepta elektromobilnosti i primjene obnovljivih izvora energije i upravo takvim spojem okolišno prihvatljivih tehnologija HEP pokazuje da prati europske i svjetske politike smanjenja emisija CO2, sprječavanja klimatskih promjena i očuvanja okoliša“, izjavio je član Uprave Hrvatske elektroprivrede, Saša Dujmić.
HEP-ov projekt e-mobilnosti u Hrvatskoj
Nakon što je 2010. godine HEP u sklopu pilot projekta postavio prve dvije punionice za vozila na električni pogon, u Labinu i Vukovaru, projekt e-mobilnosti kao razvojni projekt HEP grupe pokrenut je krajem 2012. godine. Sredinom 2014. HEP je u garaži nove poslovne zgrade u Zagrebu postavio sustav punionica za vlastita vozila na električni pogon i vozila poslovnih partnera i drugih posjetitelja. Krajem 2014., u sklopu europskog projekta CIVITAS DYN@MO, HEP je u suradnji s Gradom Koprivnicom i lokalnim partnerima postavio pet javno dostupnih ELEN punionica za brzo punjenje električnih automobila na području Koprivnice. Početkom 2015. godine počinje aktualni ciklus izgradnje niza punionica u hrvatskim gradovima na temelju sporazuma potpisanih s gradovima i gospodarskim subjektima.
Do rujna 2016. u pogon su puštene punionice– u Osijeku, Varaždinu, Slavonskom Brodu, Krapini, Jastrebarskom, Vodicama Metkoviću, Umagu i Križevcima . Do kraja godine planira se puštanje u rad punionica u Zadru, Bujama, Rijeci, Splitu, Dubrovniku, Vinkovcima, , Kutini, Solinu, Opuzenu, Zaboku, Čakovcu i Ludbregu.
Kako bi upotpunio mrežu ELEN punionica, HEP planira uspostaviti i mrežu punionica duž najvažnijih hrvatskih prometnica, primjerice duž odmorišta na autocestama, na kojima bi bili instalirani DC punjači. Taj projekt HEP planira provesti u sljedećih nekoliko godina sufinanciranjem iz fondova Europske unije.
HEP je prvi u Hrvatskoj prepoznao europski trend uvođenja odrednica održivog razvoja u sektore energetike i transporta. Radi toga projekt elektromobilnosti razvija u partnerstvu sa zainteresiranim gradovima, lokalnim samoupravama te svim stranama koje imaju interes i želju modernizirati javni i privatni transport te doprinijeti smanjenju emisija CO2 i očuvanju okoliša.
U svom voznom parku HEP za sada ima 22 električna vozila, a u garaži glavne poslovne zgrade u Zagrebu izgrađen je sustav s osam parkirnih mjesta, koji je namijenjen punjenju HEP-ovih električnih vozila.
HEP-ov program gradnje održivog svijeta ide dalje – definiraju se planovi za 2017.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.