spot_img

Kraševa majstorska škola – ugoda i učinkovitost cjeloživotnog obrazovanja za zaposlenike

U skladu s hrvatskim i svjetskim trendovima u izobrazbi odraslih te tradicije u provođenju specijalističkih programa izobrazbe koja seže od 90-ih godina prošlog stoljeća KRAŠ je kroz programe KRAŠ Akademije izgradio svoj način poticanja cjeloživotnog obrazovanja. Cilj KRAŠ Akademije je omogućiti radnicima usvajanje znanja, vještina i navika koje su nužne za ostvarivanje i zadržavanje prednosti na tržištu i jačanja konkurentne sposobnosti njih samih i kompanije u cjelini na zanimljiv, jednostavan i pristupačan način.

KRAŠ Akademija sastoji se od nekoliko programa od kojih je daleko najvažniji program Majstorske škole jer predstavlja izraz težnje KRAŠA da svoje stoljetno konditorsko umijeće i iskustvo sa starijih radnika – majstora prenosi na mlađe generacije. Tako je još 2006. godine nastao zahtjevan nastavni program s 94 sata nastave koji obrađuje ključne teme za uspješno ostvarivanje moderne proizvodnje i koji prema priznanju samih polaznika daje nova saznanja i povezuje ono što oni rade sa ciljevima te misijom i vizijom kompanije. Osnovi cilj škole je poticanje usavršavanja radnika u proizvodnji kako bi postali specijalisti u konditorskoj proizvodnji.

Način prenošenja znanja putem praktične nastave i personalizacije nastave čini program visoko učinkovitim jer se potiče komunikacija, iznošenje vlastitog mišljenja, kritičko razmišljanje, kreativnost te rješavanje zadataka u timovima. Predavači su naši iskusni stručnjaci i majstori, a ujedno i aktivni mentori koji, zajedno sa polaznicima, analiziraju i istražuju problematiku te ih potiču na kreativan i kritički pristup problemima.

Od svojih početaka do danas Majstorsku školu završilo je 100-njak radnika iz sektora proizvodnje i tehnike, a evaluacija je pokazala da je rezultat ulaganja u edukaciju proizvodnih radnika vidljiv u primjetnoj upotrebi usvojenih praktična znanja i vještina uz sve prisutniji osjećaj motiviranosti koji radnici, polaznici Majstorske  škole otvoreno  iskazuju u ispitivanju zadovoljstva.

I u 2018. godini nastavili smo s programom Majstorske škole za novu grupu od 35 polaznika koji su iskazali visoku motiviranost i želju za učenjem. Velika je posebnost Majstorske škole što se njezin program stalno usavršava iz interakcije novih i starih generacija KRAŠA. A kako svaka nova generacija polaznika kreira nove sadržaje, koji onda bivaju ugrađeni u program, ove je godine naglasak stavljen na nove trendove u industriji hrane i sigurnost hrane – primjenjujući pravilo KISS (Keep It Short & Simple) u učenju.

Pitali smo naše polaznike Majstorske škole 2018. kako gledaju na program i evo što su nam rekli:

O tome koliko su znanja i vještine koje stječu u Majstorskoj školi zaista primjenjive u radu?

Davor Jelić (Tvornica kakao proizvoda): „Pozdravljam Majstorsku školu kao jako dobru ideju. Kako nisam konditorske struke znanja i vještine koje usvajam i još ću ih usvojiti u školi jako će mi pomoći u obavljanju poslova i biti mi u budućnosti jako veliki plus… “

Kristina Žiger (Tvornica bombonskih proizvoda): „…Majstorska škola mi je jedno pozitivno iskustvo. Naučila sam teoriju koju nisam mogla naučiti kroz rad u proizvodnji, a jako mi je pomogla da bolje razumijem zašto se nešto baš tako radi… “

O tome kako program kombinira teorijska znanja i praktične vještine?

Davor: „…Teorija koju slušamo je dosta precizna, usmjerena na podatke koju su nužni za razumijevanje kako se nešto i zašto radi. Radionice su zabavne, poučne i korisne te se lijepo nadovezuju na teoriju…“

Kristina: „Teorija bez prakse i obrnuto ne vrijedi. U svome radu u Krašu prošla sam sve Tvornice i radila različite poslove, no , svejedno, stalno iznova čujem meni nove informacije, stječem nova znanja….Na radionicama sam vidjela sve detalje procesa koje nisam mogla vidjeti u proizvodnji… Škola je super, zabavna i zanimljiva.“

O tome kako predavači prenose svoja znanja?

Davor: „Jako mi se sviđa što predavači iznose samo ono što je bitno, raspravljaju s nama i, da tako kažem, „spustili su se na naš nivo“ kako bi nama sve bilo zanimljivo i poučno. … Sve jako pozitivno za sada…“

Kristina: „Predavači se zaista trude pojasniti nam sve važne procese, na najjednostavniji način predočiti nam sve što za rad trebamo znati… Odgovaraju detaljno i strpljivo na sva naša pitanja… Stvarno su profesionalni i simpatični.“

Kako je za svako uspješno učenje potreban dobar odnos između učenika i učitelja, pitali smo jednog od predavača kako on vidi Majstorsku školu:

Damir Lovrić, mag. ing. techn. aliment. (Tvornica bombonskih proizvoda): „Majstorska škola je zaista dobra ideja i meni jako pozitivno iskustvo. Ove godine prvi puta sudjelujem kao predavač i moram reći da je na početku postojala zabrinutost da li ću polaznicima prenijeti znanje na zanimljiv način. No, kada su predavanja i radionice počele moje bojazni su nestale. U tome su mi pomogli i sami polaznici: jako su slobodni u interakciji, postavljaju konkretna pitanja, međusobno komentiraju i čak prenose jedni drugima vlastita saznanja. Npr. kada smo raspravljali o kritičnim kontrolnim točkama u proizvodnji polaznici iz proizvodnje bombona su objašnjavali svojim kolegama sve o HACCP-u. Učenje se odvija u veselom tonu, ali u tome nema niti trunke neozbiljnosti. Razred za poželjeti ! Majstorska škola je pomogla i meni da usvojim nova znanja, podsjetim se i osvježim sva već usvojena i steknem nove vještine, poput prezentiranja. Osjećam kako se kroz sudjelovanje u Majstorskoj školi gradim i kao stručnjak i mentor.“

mr. sc. Vlatka Dajčić, obrazovanje i razvoj, KRAŠ d.d.

Lipanj, 2019.
Sukladno Metodologiji oblikovanja DOP primjera Dobre Hrvatske

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img