Glavna načela PBZ grupe na kojima temeljimo politiku zaštite okoliša jesu smanjenje otpada, postupno poboljšanje energetske učinkovitosti te pridavanje pozornosti posljedicama koje naše odluke imaju po okoliš i društvo.
Ponosni smo što kroz razne kanale interne komunikacije ostvarujemo dobru dvosmjernu „zelenu“ komunikaciju na koji način nam kolege ukazuju na svoje navike i želje u kojem smjeru dalje razvijati inicijative. Kontinuirano pratimo vlastitu potrošnju energije i resursa na radnom mjestu kako bismo je smanjili. Zaposlenike educiramo o važnosti brige za okoliš kroz primjere iz svakodnevnoga poslovnog, ali i privatnoga života. Redovito šaljemo personalizirane poruke e-pošte zaposlenicima, podsjećamo ih neka ne zaborave isključiti računala poslije radnoga vremena, ili isključiti klima-uređaje i grijanje tijekom vikenda, ili odvajati papirnati otpad za reciklažu.
Uz brojne redovite aktivnosti, Privredna banka Zagreb i cijela Grupa Intesa Sanpaolo obilježavaju tijekom godine i važne eko-datume prigodnim kampanjama, koje imaju za cilj dodatno potaknuti zaposlenike na provođenje aktivnosti zaštite okoliša i podizanja svijesti o tom gorućem problemu. Još je jedna pozitivna strana prigodnih inicijativa – okupljanje i druženje; no, kako ove godine svi živimo premisu socijalne distance, tako smo i kampanje prilagodili okolnostima.
Uoči ovogodišnjega obilježavanja Svjetskoga dana zaštite okoliša, 5. lipnja, potaknuli smo kolege na izazov s temom „Biološka raznolikost – poziv na akciju“. Zaposlenici su pozvani sami odabrati zadatak kojim će okoliš učiniti raznolikijim i zdravijim. Mogli su zamijeniti jedan ili više proizvoda u kućanstvu manje štetnim; javiti nam kojim se inovativnim rješenjima koriste s ciljem zaštite okoliša ili pak na koji sve način pridonose čišćenju okoliša i jačanju svijesti o njegovoj važnosti; istražiti bioraznolikosti Hrvatske i opisati zanimljivosti koje su otkrili. Drago nam je da je angažman kolegica i kolega i u ovome bio vrlo uspješan, da smo bogatiji za dragocjene recepte o tome kako sami izraditi eko-omekšivač ili tablete za pranje posuđa. Ujedno zavirili smo i u prekrasne vrtove, sadnice, balkone, jezera, obradive površine naših kolega…
U sklopu programa eko-inicijativa uvijek rado i ponovno ističemo kolege koji već niz godina koriste bicikl kao prijevozno sredstvo za dolazak na posao. Naime, samo u Zagrebu, prije ovih Covid-19 okolnosti, bicikliralo je više od 150 naših zaposlenika na dan. Stoga se i PBZ prilagođava biciklistima: raste broj naših parkirnih mjesta za bicikle, a odavno već biciklistima, trkačima i rolerima dostupne su svlačionice i tuševi.
Kampanja za mobilnost
Nakon ljeta pokrenuli smo novu kampanju povodom Europskoga tjedna mobilnosti, kojom smo željeli dodatno potaknuti zaposlenike da što više vremena provedu u šetnji i da nam šalju fotografije prijeđenih koraka. I ova kampanja pokazala je da svijest o važnosti kretanja, boravka u prirodi i zajedništva s prirodom zaposlenicima PBZ puno znači. Ponosni smo činjenicom da je 38 zaposlenika ovogodišnji tjedan mobilnosti obilježilo s ukupno prehodanih 2,3 milijuna koraka, diljem Hrvatske.
Iako jedan dan pedaliranja ili pet dana hodanja ili pak zamjena jednoga proizvoda bio-proizvodom ne može znatno pridonijeti smanjenju emisije ugljikova dioksida u atmosferu, sigurni smo da ovim našim malim, ali značajnim koracima mijenjamo naše navike i okruženje u zdravijem i ekološki poželjnom smjeru.
Darija Anić, glavna koordinatorica,
Ljudski resursi i Organizacija, PBZ
DOBRA HRVATSKA
Studeni, 2020.
www.odgovorno.hr
Preuzeto iz godišnje knjige-planera UM/Znanje i vrijednosti 2021
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.