spot_img

Svjetski dan učitelja 2025.: Preoblikovanje poučavanja

Svjetski dan učitelja, 5. listopada, globalna je proslava učiteljske profesije. Cilj je istaknuti vitalne doprinose učitelja i ogromnu vrijednost koju donose našim životima.

Utjecaj učitelja proteže se daleko izvan učionice – oni podržavaju učenike, jačaju obitelji i obogaćuju naše zajednice. Na Svjetski dan učitelja odajemo počast učiteljima koji svakodnevnom brigom, hrabrošću i kreativnošću, ostavljaju duboko pozitivan utjecaj na društvo.

Svjetski dan učitelja održava se u partnerstvu UNESCO-a, Međunarodne organizacije rada (ILO), UNICEF-a i Education Internationala (EI). To je dan za uvažavanje načina na koje učitelji mijenjaju obrazovanje. Prilika je to za promišljanje o podršci koja im je potrebna kako bi u potpunosti iskoristili svoj talent i poziv. Istovremeno to je i pravi trenutak da se preispita perspektiva ove profesije diljem svijeta.

Preoblikovanje poučavanja kao suradničke profesije

Učitelji igraju vitalnu ulogu u obrazovnim sustavima, potičući učenje, uključivost i inovacije u školama i društvima. Pa ipak, mnogi rade bez suradničkih struktura koje bi podržale njihovu pedagogiju, djelovanje, profesionalnost ili dobrobit. U mnogim sustavima, profesija je i dalje obilježena izolacijom, fragmentiranim strukturama i ograničenim mogućnostima izgradnje mreža s vršnjacima, mentorima i školskim čelnicima, što utječe i na kvalitetu obrazovanja i na zadržavanje učitelja.

Svjetski dan učitelja 2025
unesco.org

Ove godine, proslava Svjetskog dana učitelja usredotočit će se na temu „Preoblikovanje poučavanja kao suradničke profesije“,  ističući transformativni potencijal suradnje za učitelje, škole i obrazovne sustave. Preoblikovanje poučavanja kao inherentno suradničke profesije – podržane politikama, praksama i okruženjima koja cijene međusobnu podršku, zajedničku stručnost i zajedničku odgovornost – ključno je za jačanje poučavanja, učenja i profesionalnog ispunjenja učitelja.

Globalna proslava održat će se u okviru Panafričke konferencije o obrazovanju učitelja (PACTED) u Addis Abebi u Etiopiji. Rasprave će istražiti kako suradnja može poboljšati glas učitelja, profesionalni identitet i obrazovne ishode, uz doprinose ministara obrazovanja, regionalnih čelnika i predstavnika učitelja, koji će se zalagati za inicijative poput zajednica prakse, mentorskih programa i zajedničke nastave.

Izvor: UNESCO

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
HEP Opskrba

NAJČITANIJE