spot_img

DM – „AMBASADORI ZDRAVLJA“ – njih 43, od 2016. podučavaju kolege-zaposlenike

Brojne nagrade u području društveno odgovornog poslovanja te priznanja za najpoželjnijeg poslodavca govore o dm uspješnosti. Kao društveno odgovorna tvrtka, dm u središte poslovanja stavlja čovjeka, bio on kupac, dobavljač, partner ili djelatnik. Naši djelatnici su uključeni u oblikovanje mjera za povećanje zadovoljstva na radnom mjestu te ih se poziva da želje i mišljenja izraze na razne načine, a osobito internim istraživanjem koje se provodi svake tri godine u zemljama koncerna.

Imajući u vidu da statistike u svijetu pokazuju kako čak trećina povreda na radu potječe od povreda nastalih nepravilnim rukovanjem teretom, kao i želju naših djelatnika za poboljšanjem zdravlja na radnom mjestu, godine 2015. pokrenuli smo inicijativu dm… jer tu živim zdravo. Cilj je bio osvijestiti djelatnike o važnosti brige o zdravlju, što je moguće redovitim vježbanjem, masažom, fizioterapijom i zdravom prehranom.

Projekt Ambasadori zdravlja

U poslovnoj godini 2016. dm ide i korak dalje i pokreće projekt nazvan Ambasadori zdravlja, čiji je glavni cilj brinuti o zdravlju djelatnika na radnom mjestu, ali i općenito. U skladu s tim, djelatnici svih prodavaonica i Distributivnog centra dobili su priliku sudjelovati na edukaciji održanoj u organizaciji Odjela razvoja ljudskih resursa i izvedbi stručnjaka Sportskog i rehabilitacijskog centra Motus Melior. Prije edukacije stručnjaci Centra analizirali su rad djelatnika u prodavaonicama i u Distributivnom centru te identificirali situacije koje utječu na zdravlje kralježnice.

Edukacijom u trajanju od četiri dana 43 ambasadora usvojila su osnovna znanja o zdravlju kralježnice, anatomiji, pravilnom držanju, pravilnom dizanju tereta i drugom, što će prenositi na kolegice i kolege i biti im motivacija i služiti kao primjer. Naše polaznike iznenadila je činjenica koliko se već i malim izmjenama može podići kvaliteta života i zdravlja kralježnice. Među ostalim stvarima koje činimo nesvjesno, na primjer i – disanjem. Da se pravilnim disanjem itekako može stabilizirati kralježnica, većina polaznika nije ni slutila. Potrebno je samo duboko udahnuti te angažirati cijelu dijafragmu ili ošit. Po rođenju svi smo znali pravilno disati, a kako starimo, to zaboravljamo.

Mnogi ljudi misle da nije važno iz kojeg položaja treba podizati teret. No svako neadekvatno saginjanje i rotiranje kralježnice može uzrokovati probleme. Posljedice se možda ne vide u mladosti, ali s godinama počinju otežavati svakodnevni život.

Ambasadori zdravlja dobili su važnu ulogu – promovirati novu inicijativu u tvrtki te poučavati djelatnike kako pravilno izvoditi osnovne pokrete na radu i općenito u životu. Sljedeći im je zadatak uz pomoć ciljanih testova napraviti dijagnozu zdravlja kralježnice kolegica i kolega iz dm-a i dati im savjete o izvođenju vježbi za jačanje mišića i očuvanje kralježnice.

I još je jedna njihova važna uloga: među djelatnicima podizati opću svijest o važnosti zdravlja. Svima bi nam trebala biti važna briga o vlastitom zdravlju. Mi u dm-u svjesni smo da vodeći brigu o djelatnicima ulažemo i u naš najvredniji resurs – čovjeka.

Naša zaposlenica Silva Srok o projektu Ambasadori zdravlja – u zadnjem broju Podmornice

„Tijekom listopada dva puta po dva dana imali smo edukaciju za ambasadore zdravlja.

Riječ je o hvalevrijednom projektu dm-a u kojem nas je sudjelovalo više od 40 iz cijele Hrvatske.

Mogu s ponosom reći da mi je jako drago što sam dio tima koji se upušta u tako velik, human i hvalevrijedan projekt koji razmatra kako bar malo pomoći sebi i svojim kolegama pravilno dizati teret, smanjiti bolove u leđima i produžiti radni vijek bez bolova ako je to ikako moguće.

Znamo svi da je posao u dm-u jako složen, fizički jako težak i zahtjevan, da to nije samo bijela kuta i prodavanje šminki, kako nas često kupci doživljavaju. Tako i ja nisam shvaćala, tj. nisam razmišljala o tome s kakvim se problemima bore naši kolege u DC-u, primjerice biti osam sati na viličaru u istom položaju.

Bilo je jako zanimljivo, poučno i dinamično, dobili smo mnogo informacija, a kao i uvijek s dm-ovcima i dm-ovkama, bilo je veselo i lijepo. S ostalim se ambasadoricama iz regije dogovaramo kada krenuti s pregledima i prijedlozima vježbi po prodavaonicama.

Za početak, moji su me kod kuće ispočetka zafrkavali gdje mi je ambasada, kakva sam ja to ambasadorica, a nemam plavu registraciju (tablice na automobilu), iz koje države dolazim i sl. – znate kako to već ide doma. J

Imam veliku nećakovu potporu, koji je sportaš već 20 godina, pa smo zajedno komentirali neke vježbe, ali i njihovo pravilno odrađivanje.

Mislim da je u pitanju svima nama u dm-u potreban projekt kojim si možemo malim promjenama u radu, pristupom, držanjem i s nekoliko laganih vježbi itekako pomoći te olakšati svoj radni dan, a time i život. Naša je kralježnica stup koji nas drži cijeli život i bilo bi poželjno očuvati ga za što kvalitetniji nastavak života.“

***

Prva dm prodavaonica u Hrvatskoj otvorena je 1996. u Zagrebu. Dvadeset godina poslije imamo 156 prodavaonica diljem zemlje. No police, atraktivni proizvodi i svjetla nisu naša najveća snaga, najdragocjeniji resurs, već je to 1327 djelatnika, članovi dm obitelji.

Nataša Odak, menadžerica Razvoja ljudskih resursa

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img