Tijekom posljednjeg desetljeća globalna Heinkenova strategija održivosti Stvaramo bolji svijet imala je snažan utjecaj na poslovanje HEINEKENA Hrvatska. Potaknula nas je na inovacije i suradnju u zaštiti okoliša, pomoć lokalnim zajednicama te pozitivan doprinos društvu. Te izazove, uključujući one vezane za raznolikosti i uključivosti, pretvorili smo u konkretne ciljeve. Uz snažnu podršku najvišeg upravljačkog tijela kompanije, ali i ostalih zaposlenika, HEINEKEN Hrvatska već nekoliko godina radi na stvaranju okruženja u kojem se svi osjećaju da su među svojima.
U kompaniji žele izgraditi kulturu raznolikosti i uključivosti u kojoj se svatko osjeća kao dio tima bez obzira na nacionalnost, dob, spol ili bilo koju drugu vrstu raznolikosti. Takva kultura potiče osjećaj istinskog zajedništva, poštovanja i razumijevanja među zaposlenicima.
TIM VOLONTERA za uključivost i raznolikost
HEINEKEN Hrvatska ima i tim volontera za uključivost i raznolikost koji aktivno sudjeluju u provedbi raznih inicijativa na tu temu. Primjerice, jedna od aktivnosti koje provode su radionice za zaposlenike o uključivim praksama na kojima razgovaraju o tome kako dati povratnu informaciju, tražiti i prihvaćati različita mišljenja i uključiti sve članove tima u razgovor.
SLUŠAONICE – prilika da se čuje glas zaposlenika
Tu su i Slušaonice, odnosno razgovori manjih grupa zaposlenika s članovima menadžment tima o uključivosti i raznolikosti. Razgovara se o tome kako se zaposlenici osjećaju u radnom okruženju, primjećuju li neke izazove, imaju li kakve prijedloge za unapređenje trenutne situacije. Ovakva vrsta aktivnog slušanja pruža vodstvu izvrsnu podlogu za razumijevanje stavova zaposlenika, ali i poticaj za promjene u pravom smjeru.
SVOJI MEĐU SVOJIMA – upoznavanje s radom kolega te ulogama različitih odjela i sektora
Kako bi zaposlenici razumjeli što kolege u drugim odjelima i sektorima rade te razvijali međusobno poštovanje, pokrenuta je interna kampanja „Svoji među svojima“. Svaki član tima za uključivost i raznolikost odabrao je kolegu iz pojedinog sektora koji je u formi videozapisa predstavio svoju i ulogu svog odjela u organizaciji. Drugim riječima, u kratkoj video formi zaposlenici drugim kolegama govore o svom tipičnom radnom danu te se prisjećaju zašto vole raditi u HEINEKENU Hrvatska.
Glavni cilj navedenih aktivnosti odnosi se na stvaranje snažnijeg osjećaja pripadnosti i jednakosti među zaposlenicima, koji su u nedavnim internim istraživanjima jasno potvrdili da primjećuju promjene i pomake nabolje.
Ljudmila Bratko Gašpić
Antonela Matijević
HEINEKEN HRVATSKA
DOBRA HRVATSKA
Svibanj, 2023.
odgovorno@odgovorno.hr