spot_img

EU Agenda za potrošače do 2030. godine

Europska komisija predstavila je jučer Agendu za potrošače do 2030., strateški plan potrošačke politike EU-a za sljedećih pet godina.

U EU postoji 450 milijuna potrošača, koji doprinose s više od 51% BDP-a EU kroz potrošnju kućanstava. Europski potrošači uživaju neke od najviših razina zaštite potrošačkih prava u svijetu. No povećani troškovi života i razvoj tržišnih praksi, posebno online, zahtijevaju konstantno prilagođavanje i unaprijeđivanje prava potrošača. Kako bi usmjerila politiku EU-a za potrošače u sljedećih pet godina, Europska komisija je pripremila Agendu za potrošače do 2030. godine.

Ključni prioriteti nove Agende za potrošače

Agenda za potrošače do 2030. uvodi niz novih inicijativa za učinkovito rješavanje novih izazova, s naglaskom na četiri ključna prioritetna područja:

  • Akcijski plan za dovršetak jedinstvenog tržišta za potrošače. To će smanjiti troškove za potrošače, povećati mogućnosti za poduzeća, potaknuti mobilnost i poboljšati pristup prekograničnim financijskim uslugama.
  • Zakon o digitalnoj pravednosti (DFA), koji će biti predložen 2026. godine, zaštitit će potrošače u digitalnom okruženju, posebno djecu. Komisija će također pojednostaviti pravila za poduzeća, smanjiti administrativno opterećenje digitalnim alatima, poboljšati pristup informacijama i ojačati djelovanje protiv online prijevara.
  • Promicanje održive potrošnje pomaganjem zemljama EU-a u primjeni zakona EU-a koji promiču održivu robu. Komisija također ima za cilj promicati povrat robe koja se više ne koristi, tržišta rabljene robe ili inovativna kružna startup poduzeća.
  • Zaštita potrošača od nesigurnih ili neusklađenih proizvoda na internetu osiguravanjem učinkovite provedbe i pravne zaštite. To će se postići reformom Uredbe o suradnji u zaštiti potrošača, suradnjom s nacionalnim tijelima, osiguravanjem učinkovite provedbe Uredbe o općoj sigurnosti proizvoda i predlaganjem revizije pravila o nadzoru tržišta. EU će također nastaviti izravno surađivati ​​s trećim zemljama kako bi se riješio problem sigurnosti proizvoda na izvoru.

Od 1970-ih, EU je stvorio snažna prava potrošača, prilagođavajući se novim tehnologijama i društvenim promjenama. Agenda za potrošače do 2030. najnoviji je strateški okvir za oblikovanje politike zaštite potrošača u Europi. Zamjenjuje akcijski plan za razdoblje 2020.-2025. koji je bio usredotočen na zelenu i digitalnu tranziciju, kao i na rješavanje nepoštenih online praksi. 

Izvor: Europska komisija

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
HEP Opskrba

NAJČITANIJE