spot_img

IKEA – politika i zalaganje za ravnopravnost, raznolikost i uključivost doprinosi boljoj zajednici.

Što kompanije mogu poduzeti da bi cijelo društvo bilo bolje, može se pogledati na primjeru tvrtke IKEA. Čovjek može napredovati samo ako se osjeća sigurno i ako može biti ono što jest – kod kuće, na poslu i svugdje drugdje. Zato se zalažemo i za ravnopravnost u široj zajednici – objašnjava Aldo Lele, regionalni menadžer za održivost, IKEA Jugoistočna Europa

Briga o rodnoj ravnopravnosti u tvrtkama diljem svijeta postala je standard. Sve više poslodavaca brine o ženama i njihovim pravima. No, zalaganje za rodnu ravnopravnost nije jedina nužnost u poslovnom svijetu. Zbog raznih okolnosti, sve je više izbjeglica koje je potrebno integrirati u radno okruženje. Također, pripadnici LGBT+ zajednice, osim što se nose s poteškoćama u svojim domovima, često budu diskriminirani i u poslovnom okruženju.

IKEA je pokazala da se želi suočiti s tim poteškoćama, ali i ponuditi kvalitetna rješenja za njih.

Istraživanje, koje je IKEA provela, otkriva da je u Zagrebu 40 posto LGBT+ osoba doživjelo verbalnu ili fizičku agresiju od svojih članova obitelji, a 66 posto mladih LGBT+ osoba ne osjeća se potpuno prihvaćeno u obitelji nakon što obznani svoju seksualnu orijentaciju ili rodni identitet. Njih 46 posto to skriva od članova obitelji, a čak 13 posto je bilo prisiljeno napustiti svoj dom nakon što su otkrili svoju seksualnu orijentaciju ili rodni identitet.

Aldo Lele IKEA
Foto: Aldo Lele, regionalni menadžer za održivost, IKEA Jugoistočna Europa / Nera Šimić – Cropix

IKEA Hrvatska svojim djelovanjem iznova pokazuje koji je najbolji put do smanjenja ovih brojki. Već tri godine zaredom u Hrvatskoj obilježavaju 17. svibnja, Međunarodni dan borbe protiv homofobije, bifobije i transfobije. Povodom toga IKEA je ove godina pokrenula kampanju „Prihvaćanje počinje kod kuće“. Glavni cilj je stvoriti okruženje u kojem će se prihvaćati razlike, s posebnim naglaskom na prihvaćanje u vlastitim domovima. Podignuli su i zastavu duginih boja ispred robne kuće IKEA Zagreb i tako jasno dali znak podrške LGBT+ zajednici i pokazali da su u tvrtki IKEA svi dobrodošli. O svemu što čine kako bi društvo učinili boljim mjestom za sve, razgovarali smo s Aldom Leleom, regionalnim menadžerom za održivost, IKEA Jugoistočna Europa.

– Uvijek smo se zauzimali za „što više ljudi“, ideju koja ne diskriminira te prema kojoj bismo svi trebali biti tretirani jednako, bez obzira na razlike u našim identitetima. Napredovati možete samo ako se osjećate sigurno i ako možete biti ono što jeste – kod kuće, na poslu i svugdje drugdje. Zato se zalažemo i za ravnopravnost u široj zajednici – objašnjava Lele.

Biti saveznik LGBT+ osoba dio je njihove agende ravnopravnosti, raznolikosti i uključivosti kojom doprinose i boljoj zajednici.

– U posljednje tri godine surađivali smo s nekoliko udruga, uključujući Zagreb Pride, Iskorak i LGBT Centar Split, koje se zalažu za prava LGBT+ osoba. Pružili smo im podršku u vidu donacija kako bismo im omogućili da svoja radna mjesta i savjetovališta učine što ugodnijima za rad. Naučili smo i puno o problemima s kojima se susreću njihovi članovi, a ove smo godine organizirali i radionicu „Žive knjižnice“ u suradnji s LORI, nevladinom organizacijom iz Rijeke, kako bismo podržali svoje djelatnike u suočavanju s nesvjesnim predrasudama – govori Lele.

Rodna ravnopravnost na svim pozicijama

Tvrtka je predana i postizanju istinske rodne ravnopravnosti. To znači osigurati jednake mogućnosti za žene i muškarce i postići rodnu ravnotežu 50/50 u svim zemljama, na svim razinama i pozicijama u tvrtki.

– Riječ je o procesu pa tako u organizaciji IKEA Jugoistočna Europa imamo sustavan pristup rodnoj ravnopravnosti koji prilagođavamo svakoj zemlji i njezinim posebnostima. Prvi korak u tome je postizanje jednake zastupljenosti žena i muškaraca u cijeloj tvrtki, na svim razinama i funkcijama. Primjerice, danas u Hrvatskoj imamo 40 posto žena na vodećim pozicijama. Također, posvećeni smo tome da na poslovima koji se percipiraju kao muški imamo više žena, kao i više muškaraca na poslovima koji se tradicionalno percipiraju kao ženski – objašnjava nam Aldo Lele.

Politika tvrtke ne bi imala smisla da je se svi zaposlenici ne pridržavaju. Aldo navodi da neprestano osluškuju svoje kolegice i kolege i njihovo mišljenje o ovakvoj politici.

Istraživanje je pokazalo da njih 95 posto pozitivno reagira na aktivnosti kojima promiču ravnopravnost, raznolikost i uključivost.

Ikea - ravnopravnost
Foto: IKEA Hrvatska

Ljudska podrška izbjeglicama

No IKEA djeluje i šire od toga te pruža podršku i izbjeglicama. Takve osobe često imaju višu razinu nezaposlenosti, čak i kada posjeduju znanja i vještine, jer im se nije lako prilagoditi novoj okolini. IKEA je upravo zbog toga, u suradnji s UNHCR-om, pokrenula program „Vještine za zapošljavanje“, koji uključuje i tromjesečnu plaćenu praksu u odgovarajućem odjelu tvrtke, odabranom na temelju prethodnog iskustva svake osobe.

– Doista se ponosimo postignutim rezultatima. Naime, u dvije godine program su završila 73 polaznika, a čak 44 njih je našlo novi posao u regiji IKEA Jugoistočna Europa, od čega 16 u Hrvatskoj. Do sada smo imali izbjeglice iz Kameruna, Sirije, Somalije, Turske, Pakistana, Egipta, Iraka, Irana, Ukrajine, Sudana, Afganistana, uglavnom muškarce, ali i značajan broj žena – pojašnjava Lele.

Uz mogućnost tromjesečne plaćene prakse, program nudi pristup i drugim oblicima izobrazbe.

– Znamo da integracija u novo društvo može biti izazovna, posebno imajući u vidu da izbjeglice često dolaze iz područja pogođenih sukobima, nemirima i ratom. Tako u suradnji s našim partnerima i stručnjacima pružamo psihološku podršku, ali i različite izobrazbe poput interkulturalnog treninga, pisanja životopisa i pripreme za razgovor za posao. Također, svaki polaznik programa ima na raspolaganju buddyja, iskusnijeg zaposlenika koji mu pomaže u prilagodbi na novu sredinu – navodi Lele.

Reakcije 

IKEA 2023 IDAHOT Društveno odgovorno poslovanje i danas zna izazvati reakcije društva, no IKEA se s njima itekako dobro nosi. Pogotovo su intenzivne reakcije bile na kampanju povodom IDAHOT-a.

– Reakcije su brojne, posebice na našim društvenim mrežama gdje smo potaknuli raspravu. Ponekad naiđemo na negativne reakcije, ali vjerujemo da kao velika kompanija imamo i veliku odgovornost biti pokretač pozitivnih promjena u društvu. Ono što nas ohrabruje je činjenica da zajednica prepoznaje naš trud pa je IKEA dobila posebno priznanje udruge K-zona za doprinos ravnopravnosti LGBT+ osoba na radnom mjestu u Hrvatskoj – zaključuje Aldo Lele, ujedno nadodajući da je briga za ljudska prava u tvrtki IKEA stalan proces s ciljem da se svi osjećaju dobrodošlo i poštovano.

(Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i tvrtke IKEA.)
Preuzeto: Jutarnji list

DOBRA HRVATSKA
Lipanj, 2023.

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img