spot_img

Kako zamjena barkoda QR kodom pridonosi održivosti

Pedeset godina nakon uvođenja, barkod se zamjenjuje QR kodom. Očekuje se da će do 2027. godine QR kod zamijeniti tradicionalni barkod, donoseći prekretnicu za sektor robe široke potrošnje. Ova je transformacija nužna kako bi se odgovorilo na rastuće potrebe sljedivosti, sigurnosti i održivosti te kako bi se pružile detaljne informacije o nutritivnim svojstvima i sastavu pakiranja proizvoda.

Bar kod, uveden prije 50 godina, napravio je revoluciju u identifikaciji proizvoda na precizan i brz način. Prvi je put upotrijebljen 26. lipnja 1974. kada je pakiranje žvakaće gume skenirano u supermarketu u Ohiju, u SAD-u. Od tog trenutka pa nadalje, barkod je postao neizostavan alat za globalni ekonomski sustav. Postao je prisutan na više od milijardu proizvoda i skenira se milijardama puta svaki dan.

No s vremenom su potrebe potrošača i proizvođača postajale sve složenije. Danas su tražene informacije brojne i često dinamične, stoga je potrebna poveznica na web stranice koje se mogu dijeliti. QR kod, 2D crtični kod koji se sastoji od crnih i bijelih ćelija raspoređenih u kvadratni ili pravokutni uzorak, nudi naprednije rješenje.

Ovaj kod je lako čitljiv na većini kamera pametnih telefona i može nositi GS1 digitalnu vezu, koja usmjerava potrošača na informativne web stranice.

Prelazak na 2D crtični kod, kao što je QR kod, nudi brojne prednosti:

  • Bolje rukovanje informacijama: Učinkovitiji prijenos informacija o proizvodu kroz lanac opskrbe.
  • Usklađenost s propisima: QR kod s GS1 digitalnom vezom može zadovoljiti propise o odlaganju ambalaže i hranjivim svojstvima.
  • Iskustvo potrošača: Više detalja dostupno putem pametnog telefona, poboljšavajući transparentnost i svijest o kupovnim izborima.

Testiranje QR koda već je u tijeku u 48 zemalja, što predstavlja 88% svjetskog BDP-a. Inicijativa “Sunrise 2027”, koju podržavaju 22 vodeće tvrtke u sektoru robe široke potrošnje (uključujući Barilla, Nestlé, Alibaba.com, e Carrefour), ima za cilj globalni prijelaz na GS1 standardne QR kodove do kraja 2027. godine.

U Njemačkoj proces zamjene barkoda QR kodom predvodi Lidl, a u Švicarskoj Coop i Migros.

Izazovi uvođenja nove tehnologije

U ovoj tranziciji tvrtke se suočavaju s nekoliko izazova:

  • Procjena tehnologije: Prilagodba internih tehnologija i procesa kako bi se maksimalno iskoristio potencijal novih kodova.
  • Koordinacija između proizvođača i distributera: proizvođači će morati implementirati QR kodove na svoje proizvode, dok će trgovci morati ažurirati skenere na prodajnim mjestima za čitanje ovih novih kodova.

U Ujedinjenom Kraljevstvu gotovo polovica trgovaca na malo već je nadogradila svoju tehnologiju naplate kako bi omogućila više multifunkcionalnih QR kodova, a očekuje se da će većina preostalih to učiniti tijekom sljedeće godine, prema istraživanju GS1 UK.

Povećanje transparentnosti za potrošače

Današnji potrošači zahtijevaju sveobuhvatne pojedinosti o proizvodima koje kupuju.

Recentno istraživanje GS1 UK pokazuje da 77% potrošača informacije o proizvodu smatra ključnima tijekom kupovine, 62% je spremno platiti više za proizvode s detaljnim informacijama, dok 79% preferira artikle sa skeniranim QR kodovima koji nude dodatne detalje.


Evo rezultata istraživanja i komentara čitatelja odgovorno.hr o eko-tragu ambalaže.


QR kodovi zadovoljavaju te potrebe pružajući podatke o nutritivnoj vrijednosti, sastojcima, sigurnosti i podrijetlu proizvoda. Osim toga QR kodovi nude uvid u ugljični otisak i emisije iz proizvodnje i transporta. Informacije o radnim standardima i praksama održivosti također su dostupne.

Širi tehnološki pomaci u maloprodaji

Pomak prema QR kodovima dio je šire tehnološke evolucije u maloprodaji.

Gotovo polovica anketiranih poduzeća razvija mogućnosti za QR kodove, a 52% planira ih usvojiti u roku od dvije godine.

Inovacije kao što su sustavi samonaplate, rješenja za mobilno plaćanje i vodiči za kupnju temeljeni na aplikacijama postaju norma.

Ispunjavanje ciljeva održivosti također je ključno za tehnološka ulaganja u maloprodaji, prema mišljenju više od trećine rukovoditelja.

QR kodovi igraju ključnu ulogu u smanjenju ambalažnog otpada, poboljšanju napora u recikliranju i praćenju napretka prema klimatskim ciljevima.

Na primjer Coca-Cola je koristila novu generaciju kodova u dijelovima Latinske Amerike za boce koje se mogu ponovno puniti, s QR kodom koji omogućuje brojanje punjenja tako da se može primijeniti zahtjev od 25 punjenja prije recikliranja. Australski lanac supermarketa Woolworths smanjio je bacanje hrane do 40% u nekim područjima, jer novi kodovi omogućuju trgovinama da bolje uoče proizvode kojima istječe rok trajanja i odobravaju im dinamičnije popuste.

Revolucija QR kodova u supermarketima je u punom jeku. Očekuje se da će barkodovi biti zamijenjeni QR kodovima diljem svijeta do 2027. godine.

DOBRA HRVATSKA

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img